Toon posts:

Macbook Air/Pro advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allemaal mijn zus is van plan om een MacBook te halen.
Ik zelf geen ervaring met mac's daarom vraag ik het hier.
ze wilt het voor tekst verwerken gebruiken en films kijken en muziek luisteren en school ze is een lerares.
Welke mac is nou geschikt voor haar?

Alvast bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Air.

Klein maar fijn. Enorm snel, als ik het zo lees heeft ze de extra features van de pro echt niet nodig.
Kijk ook even naar de programma's die ze nodig gaat hebben (Parnassis o.i.d.). Kan dat op een Mac?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Als ze lerares is dan kan ze gebruik maken van de onderwijs store op Apple.com. Als haar onderwijsinstelling een eigen Apple.com link heeft dan kan die soms nog goedkoper zijn. Je hebt dan al snel een "gratis" upgrade.

Ik zou ook voor een Air gaan, die zijn enorm portable. Ik vind 11" wel echt te klein maar ze kan dat zelf testen in de winkel. Eventueel zou je kunnen overwegen om voor 265 GB te gaan (dit kan later niet meer). Als Windows programma's noodzaak zijn, zou je je kunnen verdiepen in een een virtual machine met unity support (zodat je een Windows programma als "Mac"-app kunt draaien: seamless). Bootcamp kan niet parallel werken en neemt nog meer ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:59
*snip* flame

[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 24-07-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Air 13 inch. Voor de genoemde taken meer dan voldoende. De 11 inch wellicht te klein ivm films kijken.

Voor onder de €1000 heb je er al 1 (incl. studentenkorting): http://store.apple.com/nl-edu/buy-mac/macbook-air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Heeft je zus een voorkeur voor een scherm-formaat. Want wat je wel in gedachten moet houden is dat de air niet groter dan 13 " te krijgen is, en de pro wel een 15 " heeft. Verder heeft de air (nog) geen retina scherm, maar als ze dat niet nodig hebt, is de air natuurlijk een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is toch wel de prijs die ze ervoor wilt betalen. De goedkoopste MacBook is een MacBook Air 11". Als ze het voor lichte taken gaat gebruiken voldoet de Air prima. Neem je zus anders mee naar de Media Markt / Apple Store zodat ze zelf kan ervaren welk MacBook beter bij haar past! Zo weet ze precies waar ze aan toe is als ze tot aankoop overgaat.

[ Voor 11% gewijzigd door MysticX op 26-07-2014 04:22 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:33
NVD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:29:
Air 13 inch. Voor de genoemde taken meer dan voldoende. De 11 inch wellicht te klein ivm films kijken.

Voor onder de €1000 heb je er al 1 (incl. studentenkorting): http://store.apple.com/nl-edu/buy-mac/macbook-air
Dit ˆˆˆˆ

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de extra informatie ik wist al van die korting :)
Mijn zus wil perse een Mac dus met Windows kwa beveiliging kan ze niet overweg.
Pagina: 1