Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadric
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-07-2014
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Hoofdzakelijk de recentste games vlot kunnen spelen (en dit voor minstens 2 jaar) en vlot werken met office en multimedia bestanden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget bedraagt rond de 800-900 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Geen componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

1 grafische kaart volstaat en ssd wil ik ook wel hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Qua grafische kaart gaat mijn voorkeur uit naar nvidia en meer bepaalt de Nvidia 770GTX

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Grootte doet er niet toe en geluidsniveau en energieverbruik geen idee. Ik doe dit vooral om feedback van jullie te krijgen over het systeem dat ik wil gaan samenstellen.

Ik twijfel tussen eigen pc samenstellen met deze onderdelen zie bijlage of deze medion pc kopen zie deze link: http://www.medion.com/be/...pc-p5321-g-510019057.html
Valt de kwaliteit van medion pc's goed mee of is het beter dat ik hem zelf samenstel?
Het is tevens de eerste keer dat ik een eigen pc wil samenstellen dus alle tips zijn welkom of aandachtspunten :).

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Standaard instellingen zijn voldoende.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 166,90€ 166,90
1MSI H97 PC Mate€ 71,74€ 71,74
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 279,50€ 279,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,91€ 45,91
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 33,-€ 33,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,-€ 28,-
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 81,-€ 81,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,-€ 50,-
1Crucial MX100 256GB€ 91,84€ 91,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,89

[ Voor 44% gewijzigd door Deadric op 24-07-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02

Thomg

Aww yiss

Ik mis deel 3 en deel 4 van het DAA beleid.
DAA beleid

Over het algemeen vind ik de prijs van de medion pc zo slecht nog niet ( maar nog steeds, zelf in elkaar zetten is en blijft beter ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-08-2024
Hier staat hoe je een handiger lijstje maakt.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadric
Sorry voor verkeerde post. Ik wist niet hoe ik dit moest toevoegen. En ik twijfel hard tussen zelf maken of niet.

De games die ik wil gaan spelen zijn: battlefield 4, assassins creed unity, gta 5, far cry 4 en zo verder (beetje alles op bijna maximum settings).

Is de nvidia 770gtx daarom een goeie keuze of toch beter voor radeon R9 280X gaming? Zo ja wat is het verschil?

[ Voor 54% gewijzigd door Deadric op 24-07-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 13:07
Jouw lijstje ziet er goed uit.

Als moederbord raad ik wel één aan met M.2 slot. Zie hier voor een overzicht van H97 bordjes die er één hebben. Immers is dit net één van de argumenten om voor een H97 (of Z97) bordje te gaan.

De processor koeler kan je desgewenst achterwege laten als je niet gaat overklokken. De standaard koeler koelt voldoende en is zo luid nog niet. Al zullen veel aftermarket koelers de processor nog wat koeler kunnen houden en/of stiller werken. Maar voor niet-overklokken is een aftermarket koeler zeker geen vereiste. Deze voldoet aan jouw behoeften.

Waarom vasthouden aan Nvidia? Niet dat Nvidia slecht is (persoonlijk vind ik de proprietary linux drivers van Nvidia nog steeds beter dan die van AMD, en als je CUDA nodig hebt moet je sowieso Nvidia nemen), maar puur naar prestaties / prijs gezien is AMD momenteel beter in het €150+ segment. Ga je meer waar voor je geld krijgen.

Wat betreft het RAM geheugen zou ik voor dit setje gaan van Crucial. Dit is iets goedkoper dan het setje dat jij hebt gekozen en heeft een lagere spanning nodig (1,35V i.p.v. 1,5V).

Het probleem met kant-en-klare pc's is dat je niet weet welke onderdelen er gebruikt worden. Zo is de éne component qua kwaliteit niet gelijk aan de andere component. Vaak wordt er in dergelijke kant-en-klare oplossingen gekozen voor componenten van een mindere kwaliteit (en bijgevolg mindere prijs) om 'spectaculaire' specs aan te kunnen bieden voor een zacht prijsje. Goedkoop is echter vaak duurkoop. Meestal heb je afgaande op de meegeleverde specs ook geen idee welke componenten gebruikt worden. In het geval van de Medion pc vind ik bijvoorbeeld niets terug over de voeding (en al helemaal niets over de gebruikte merken en types van componenten).
Het grote voordeel van zelfbouw is dat je perfect weet wat er in jouw systeem zit en je bewust hoge kwaliteitscomponenten kunt kopen. En als je toch lage kwaliteitscomponenten zou gebruiken ben je je er tenminste bewust van dat je mindere kwaliteit gebruikt, met de mogelijke gevolgen van dien. Bovendien kan je de pc dan perfect uitbalanceren op jouw behoefte i.p.v. een pc te nemen die afgestemd is op de gemiddelde behoefte van een groep gebruikers.
Ook naar uitbreidbaarheid later is een zelfbouw oplossing meestal beter, aangezien een kant-en-klare oplossing vaak opgebouwd is om met de huidige hardware goed te werken, maar niet voorzien is op uitbreidingen. Zo zie ik bijvoorbeeld dat de Medion gebaseerd is op een oudere Haswell processor met een ouder moederbordje zonder een M.2 slot voor volgende generatie SSD's. Mocht je binnen twee jaar zo'n nieuwe generatie SSD aanschaffen (bijvoorbeeld omdat de prestaties hiervan een nieuwe boost hebben gekregen) dan kan je die dus niet inbouwen in jouw pc.
Tot slot ben je met zelfbouw in principe iets goedkoper uit dan met een kant-en-klare oplossing, tenminste als je dezelfde componenten gebruikt. Het spreekt voor zich dat een kant-en-klare oplossing met inferieure componenten niet te vergelijken valt met een zelfbouw oplossing met identieke specificaties maar A-merk componenten.

Ben je niet zeker of je jouw eigen pc in elkaar kunt zetten, laat het dan doen door vakmensen in een computer winkel. De meeste computerwinkels bieden ook assemblage aan voor een kleine meerprijs. Al is het natuurlijk altijd leuk en leerrijk om zelf eens te proberen: zo moeilijk is het namelijk niet. Langs de andere kant heb ik ook begrip dat veel mensen hun aangekochte componenten, die vaak veel geld hebben gekost, liever niet als proeftuin gebruiken en daarom kiezen om het in elkaar zetten over te laten aan mensen met ervaring.

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadric
Bedankt voor de feedback. Ik denk dat ik hem zelf ga proberen in elkaar te stoppen maar ik heb nog enkele vragen.

Kun je mij een waardig alternatief geven van grafische kaart die goedkoper is dan de gtx770 en zal ik dan geen problemen hebben als ik de R9 280x kaart neem met activeren van de grafische kaart zodat hij werkt bij het gamen want ik heb nu een laptop van hp waarbij een amd kaart in zit maar hij doet telkens moeilijk als ik een spel wil spelen. Ik moet de kaart iedere keer toewijzen anders neemt hij de intel hd kaart?

Of zou ik voor de gtx 760 gaan die toch wel 80 euro verschil heeft op gtx770 ondanks de 20% mindere performance vind ik dit niet zo erg want ik vermoed dat deze ook wel iedere game de komende 2 jaar vlot kan draaien of ben ik verkeerd?

Dus de processorkoeler is niet nodig als ik niet ga overklokken?

Mijn nieuwe aangepaste lijst ziet er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 166,90€ 166,90
1Asus H97-PLUS€ 88,50€ 88,50
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 279,50€ 279,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,91€ 45,91
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 33,-€ 33,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,51€ 67,51
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,-€ 50,-
1Crucial MX100 256GB€ 91,84€ 91,84
Bekijk collectie
Importeer producten