Hallo allemaal,
Zoals jullie hoogstwaarschijnlijk al uit de titel vernomen hadden, ben ik van plan mezelf te trakteren op een flinke game pc. Ik game al tijden, op mijn laptop(echter dan settings op low), en heb nu toch wel zin om dat gewoon voortaan in luxe te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou deze pc graag gebruiken voor gamen, hierbij wil ik graag nieuwere titels als BF4, Wildstar enz en ook nog te komen games op ultra kunnen draaien met mooie fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een totaal budget van €1500, maar hier moet echter ook nog een nieuw bureau van gehaald worden. Heb daarom het budget voor de pc op 1400 gesteld
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik had hiervoor(naja nu nog steeds) een laptop, dus buiten de muismat(zit een klein rot muisje bij dus die liever niet) neem ik niks mee. Daarnaast heb ik nog een 2tb portable wd elements die ik voornamelijk gebruik voor films, muziek en series.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles eigenlijk. Flinke graphische kaart, goede processor, ssd, etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed krachtig ding en het liefst niet te luid.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Hierbij dan mijn lijstje:
Toren:
Randapparatuur:
Ik ben voor alleen een ssd gegaan, omdat ik dus die draagbare hardeschijf er al naast heb en ik dus alleen mijn games en de os erop kwijt moet. De 256 werd wellicht wat aan de krappe kant, dus vandaar de 512.
Verder heb ik voor de amd gekozen omdat amd ten opzichte van nvidea gewoon wat meer bang for the buck is op het moment.
Ik ben van plan om de pc zelf in elkaar te zetten, dit omdat het me gewoon erg gaaf lijkt om te doen.
Mijn grootste vraag is eigenlijk past het allemaal in de case? Mist er nog iets? (gebeurd wel eens dat ik wat over het hoofd zie)En natuurlijk hebben jullie nog tips of veranderingen? Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Zoals jullie hoogstwaarschijnlijk al uit de titel vernomen hadden, ben ik van plan mezelf te trakteren op een flinke game pc. Ik game al tijden, op mijn laptop(echter dan settings op low), en heb nu toch wel zin om dat gewoon voortaan in luxe te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou deze pc graag gebruiken voor gamen, hierbij wil ik graag nieuwere titels als BF4, Wildstar enz en ook nog te komen games op ultra kunnen draaien met mooie fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een totaal budget van €1500, maar hier moet echter ook nog een nieuw bureau van gehaald worden. Heb daarom het budget voor de pc op 1400 gesteld
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik had hiervoor(naja nu nog steeds) een laptop, dus buiten de muismat(zit een klein rot muisje bij dus die liever niet) neem ik niks mee. Daarnaast heb ik nog een 2tb portable wd elements die ik voornamelijk gebruik voor films, muziek en series.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles eigenlijk. Flinke graphische kaart, goede processor, ssd, etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed krachtig ding en het liefst niet te luid.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Hierbij dan mijn lijstje:
Toren:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 166,90 | € 166,90 |
| 1 | Asus H97-PLUS | € 84,05 | € 84,05 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 342,05 | € 342,05 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,16 | € 64,16 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 173,- | € 173,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,01 | |
Randapparatuur:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 28,85 | € 28,85 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Zyxel 600 Mbps Powerline Gigabit Pass-Thru Ethernet Adapter Twin pack | € 58,44 | € 58,44 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 369,03 | |
Ik ben voor alleen een ssd gegaan, omdat ik dus die draagbare hardeschijf er al naast heb en ik dus alleen mijn games en de os erop kwijt moet. De 256 werd wellicht wat aan de krappe kant, dus vandaar de 512.
Verder heb ik voor de amd gekozen omdat amd ten opzichte van nvidea gewoon wat meer bang for the buck is op het moment.
Ik ben van plan om de pc zelf in elkaar te zetten, dit omdat het me gewoon erg gaaf lijkt om te doen.
Mijn grootste vraag is eigenlijk past het allemaal in de case? Mist er nog iets? (gebeurd wel eens dat ik wat over het hoofd zie)En natuurlijk hebben jullie nog tips of veranderingen? Alvast heel erg bedankt voor de hulp!