Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zoek een?
Een goede smartphone , met een goede camera , accuduur , stevigheid, duurzaamheid.
Het toestel is bedoeld voor iemand die nog nooit een smartphone heeft gehad.. ik zou graag een telefoon willen kopen die je best wel lang kan gebruiken

Het toestel moet niet te groot zijn max 4.5 inch
Hoe kleiner hoe beter :)

Wat is je budget?
een budget tot max. 180€

Het toestel zal gebruikt worden voor
Te bellen , sms , internet 4g is niet belangrijk.
Voor spelletjes te spelen (geen zware) , filmpjes bekijken.
Videogesprekken via tango of skype

Een goede camera , moet ook niet de beste zijn. Geen ruis , scherp en duidelijk

Wat wil je helemaal niet
Geen toestel van samsung of huawei

Wat heb je zelf al gevonden?

De lg l70, sony xperia m
Hebben jullie nog andere suggesties?

De moto g heb ik zelf voor mijn zus gekocht voor als vervanger van haar htc one s, deze wil ik nog er buiten houden.

Verwijderd

Waarom perce de keuze voor android?

In het goedkope segment is de hardware vaak minder, en android vraagt relatief veel van die hardware.
Ook krijgen goedkope androids vaak minder of helemaal géén updates van android.

Voor beginnende gebruikers, is waarschijnlijk belangrijk, dit terwijl android juist uitblinkt in eindeloze costumisatie en instel mogelijkheden.

Zowel de LG als de sony zou ik weinig mensen adviseren. Je kan dan beter voor de moto-g 3g gaan, die heeft namelijk wel de belofte van software updates in de toekomst en nu al een stabielere rom.

Enige waar de motorola matig of slecht scoort, is de camera.

Als je simpelheid, en eenvoud wilt, kun je ook kiezen voor een nokia, of de blackberry z10.
Die laatste heeft nu 50 euro cashback, dus kost minder dan 160 euro. De batterij-tijd is wel slecht, maar in tegenstelling tot de motorola, is de camera goed, en kun je alle bloatware verwijderen.

Daarnaast heeft hij een betere cpu, betere grafische processor, 2x meer ram, 4g,en een hogere resolutie dan de moto-g.

Welke telefoon misschien het meeste past is de nokia lumia 620. Die heeft op papier minder specs, maar werkt door wp erg licht en makkelijk en is geschikt voor de gewenste taken.

• Kaya10
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 03:17:
Waarom perce de keuze voor android?

In het goedkope segment is de hardware vaak minder, en android vraagt relatief veel van die hardware.
Ook krijgen goedkope androids vaak minder of helemaal géén updates van android.

Voor beginnende gebruikers, is waarschijnlijk belangrijk, dit terwijl android juist uitblinkt in eindeloze costumisatie en instel mogelijkheden.

Zowel de LG als de sony zou ik weinig mensen adviseren. Je kan dan beter voor de moto-g 3g gaan, die heeft namelijk wel de belofte van software updates in de toekomst en nu al een stabielere rom.

Enige waar de motorola matig of slecht scoort, is de camera.

Als je simpelheid, en eenvoud wilt, kun je ook kiezen voor een nokia, of de blackberry z10.
Die laatste heeft nu 50 euro cashback, dus kost minder dan 160 euro. De batterij-tijd is wel slecht, maar in tegenstelling tot de motorola, is de camera goed, en kun je alle bloatware verwijderen.

Daarnaast heeft hij een betere cpu, betere grafische processor, 2x meer ram, 4g,en een hogere resolutie dan de moto-g.

Welke telefoon misschien het meeste past is de nokia lumia 620. Die heeft op papier minder specs, maar werkt door wp erg licht en makkelijk en is geschikt voor de gewenste taken.
Omdat je met Android veel meer mogelijkheden hebt dan bij andere platformen.

Daarom kies ik voor Android , veel meer apps en meer vrijheid.

Ik weet niet hoe het bij Windows phone zit: maar ik vraag me af of je met die OS ook van alles kunt veranderen?

De moto G heb ik wel in mijn lijstje staan , maar is er geen andere Android phone die je kunt aanraden?

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:36
Waarom geen huawei als ik vragen mag???? Huawei g6 lijkt mij een mooi toestelletje

• Kaya10
  • Niet online
krissie100 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:49:
Waarom geen huawei als ik vragen mag???? Huawei g6 lijkt mij een mooi toestelletje
Die bloatware van Huawei trekt echt op niets daardoor geen Huawei.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 20:31
Windows Phone? Voor iemand die nog geen ervaring met smartphones heeft is dat misschien wel een handige optie. Nokia Lumia 520 van 4" of misschien 630 van 4.5".

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:36
Kaya10 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:19:
[...]

Die bloatware van Huawei trekt echt op niets daardoor geen Huawei.
Hmmm bloatware??? Ik vind de rom van huawei juist nice, heel soepeltjes enzo, maja, meningen he

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05

Soggy

vroemmmm

Ik begrijp het ook niet; heb hier ook en G6 liggen, met Nova launcher en met de apps die je niet wilt uitgeschakeld, is het een super toestel, in mijn ogen beter dan de moto e bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Soggy op 24-07-2014 21:45 . Reden: typo... swype (zucht) ]

If it works, tweak it

Verwijderd

Android is in mijn ogen het minst vriendelijke platform voor iemand die nooit eerder een smartphone heeft gehad. Ik merk het aan mijn ouders, die snappen er niks van als er een app gestopt is of als ze bij installed apps kijken en alle 40 Google apps en processen zien staan. iOS of WP is wat meer gesloten en daardoor veel duidelijker.

• Kaya10
  • Niet online
Ronald8 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:26:
Windows Phone? Voor iemand die nog geen ervaring met smartphones heeft is dat misschien wel een handige optie. Nokia Lumia 520 van 4" of misschien 630 van 4.5".
Het toestel zal in turkije gebruikt worden, daar moet je nog eens extra kosten betalen voor het te kunnen gebruiken, ze blokkeren je imei nummer. Dat kost rond de 50 euro... dus daardoor ook dat ik android verkies.

• Kaya10
  • Niet online

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:44:
Android is in mijn ogen het minst vriendelijke platform voor iemand die nooit eerder een smartphone heeft gehad. Ik merk het aan mijn ouders, die snappen er niks van als er een app gestopt is of als ze bij installed apps kijken en alle 40 Google apps en processen zien staan. iOS of WP is wat meer gesloten en daardoor veel duidelijker.
Ik heb ook geen ervaring met windows phone, durf het ook niet te proberen want wp toestellen worden na een jaartje toch niet meer ondersteund..

Het belangrijkste is dat je makkelijk van alles kunt veranderen in het toestel...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat een onzin, Windows Phone kent nu juist een vele malen betere ondersteuning dan het gemiddelde Android toestel, zeker als je voor lowbutget gaat. Microsoft geeft gewoon gegarandeerd zo'n drie jaar ondersteuning op een OS dat zij uitbrengen en dit geld ook voor Windows Phone. Zeker als je in een budget segment gaat zoeken zoals jij nu doet zijn met name de Nokia (Microsoft) Lumia zeer interessant. Over apps zou jij je ook niet druk hoeven te maken want alle bekenden zijn gewoon beschikbaar.

Nee, als het jou ook om stabiliteit en support is te doen dan moet je zeker in het budget segment niet bij een Android toestel zijn.

Overigens wat zou jij allemaal willen veranderen in een toestel en wil jij dat of de persoon die het toestel daadwerkelijk gaat gebruiken?

Edit: Toch even opgezocht, Windows Phone 8,1 wat elke Nokia Lumia kan draaien en de update ervoor krijgt of heeft gekregen, heeft support tot Juli 2017: Microsoft Product Lifecycle Search

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 25-07-2014 08:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

Redmi S1?

Ik heb ook 1,5 jaar een windows toestel maar mijn volgende telefoon wordt ook gewoon weer een android...

FCG

Verwijderd

Overigens zou ik je startpost aanpassen als je nu allerlei andere eisen/wensen stelt dan je in je startpost aangeeft. Er staat nergens dat je een 'volledig vrij' systeem wilt en jarenlange software updates.

• Kaya10
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:15:
Wat een onzin, Windows Phone kent nu juist een vele malen betere ondersteuning dan het gemiddelde Android toestel, zeker als je voor lowbutget gaat. Microsoft geeft gewoon gegarandeerd zo'n drie jaar ondersteuning op een OS dat zij uitbrengen en dit geld ook voor Windows Phone. Zeker als je in een budget segment gaat zoeken zoals jij nu doet zijn met name de Nokia (Microsoft) Lumia zeer interessant. Over apps zou jij je ook niet druk hoeven te maken want alle bekenden zijn gewoon beschikbaar.

Nee, als het jou ook om stabiliteit en support is te doen dan moet je zeker in het budget segment niet bij een Android toestel zijn.

Overigens wat zou jij allemaal willen veranderen in een toestel en wil jij dat of de persoon die het toestel daadwerkelijk gaat gebruiken?

Edit: Toch even opgezocht, Windows Phone 8,1 wat elke Nokia Lumia kan draaien en de update ervoor krijgt of heeft gekregen, heeft support tot Juli 2017: Microsoft Product Lifecycle Search
Er zal niet echt veel veranderd worden aan het toestel , misschien het serienummer of het imei nummer.
Voor de rest maakt het niets uit, met Android kan je dit doen door het toestel te rooten maar met Windows phone weet ik het niet.

Oké dan heb ik nog een phone ik mijn lijstje , de Nokia lumia 625 , Sony Xperia M , LG L70, Motorola Moto G

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zover ik weet, is 't veranderen van 't IMEI nummer in de meeste landen illegaal?

• Kaya10
  • Niet online
Marly schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:12:
Zover ik weet, is 't veranderen van 't IMEI nummer in de meeste landen illegaal?
Inderdaad dat klopt, dan vervalt je garantie maar dat is geen probleem, je kunt gewoon een imei nummer nemen dat al geregistreerd is... Dan hoef je geen registratiekosten te betalen...

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Ik zou zeker in deze prijs klasse kijken naar Windows Phone! Snel en duidelijk OS, lange support en goedkoop.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

In de lagere klasses is het verschil tussen WP en Android best groot. Android is juist omdat het op elke hardware draait iets minder geoptimaliseerd, en op minder snelle hardware merk je dat sneller. Dit terwijl je bij WP het verschil is fluency niet echt merkt tussen een budget en high-end toestel, het voelt allemaal even snel aan. Bij zware games en apps natuurlijk wel in framerate en laad-tijd, maar dat is een ander verhaal.

Eigenlijk is WP een heel mooi OS, want het brengt de fluency van de iPhone beschikbaar op goedkopere hardware. Android heeft goede hardware nodig om fluent te draaien, op tragere hardware krijg je altijd jitters e.d. met Android.

• Kaya10
  • Niet online
Bartjuh schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:10:
In de lagere klasses is het verschil tussen WP en Android best groot. Android is juist omdat het op elke hardware draait iets minder geoptimaliseerd, en op minder snelle hardware merk je dat sneller. Dit terwijl je bij WP het verschil is fluency niet echt merkt tussen een budget en high-end toestel, het voelt allemaal even snel aan. Bij zware games en apps natuurlijk wel in framerate en laad-tijd, maar dat is een ander verhaal.

Eigenlijk is WP een heel mooi OS, want het brengt de fluency van de iPhone beschikbaar op goedkopere hardware. Android heeft goede hardware nodig om fluent te draaien, op tragere hardware krijg je altijd jitters e.d. met Android.
Ja dat is wel waar hoor, maar over wp heb ik nog steeds mijn twijfels, Microsoft gaat zo wp 9 uitbrengen waarschijnlijk volgend jaar , en de oude low end toestellen zullen waarschijnlijk geen updates meer krijgen?

Met Android is dit niet zo erg..
En kan je het imei nummer van een wp toestel wel veranderen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt het steeds over het veranderen van het IMEI nummer, waarom zou je dat willen? Het is nu juiste een uniek nummer om het toestel te identificeren. Je zou bijna denken dat jij of de andere persoon dingen wil gaan doen met een wat minder legale aard.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Kaya10
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:19:
Je hebt het steeds over het veranderen van het IMEI nummer, waarom zou je dat willen? Het is nu juiste een uniek nummer om het toestel te identificeren. Je zou bijna denken dat jij of de andere persoon dingen wil gaan doen met een wat minder legale aard.
Het toestel zal in turkije gebruikt worden, en daar moet je het imei nummer van je toestel laten registreren... dat kost rond de 50-60 euro...

Anders kan je het toestel niet gebruiken na 60 dagen...

Daardoor zal het imei nummer veranderd moeten worden. Dit kan ik zelf zo doen dus =)

Verwijderd

Je wilt dus iedere 60 dagen een ander imei zodat je die kosten niet hoeft te betalen? Dat lijkt me inderdaad minder legaal.

• Kaya10
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:14:
Je wilt dus iedere 60 dagen een ander imei zodat je die kosten niet hoeft te betalen? Dat lijkt me inderdaad minder legaal.
Nee hoor, je kunt gewoon zelf een geregistreerde imei erin zetten en dit permanent gebruiken

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit topic gaat op slot als jij door blijft gaan over het aanpassen van IMEI enz.
Leuk dat jij aanpassingen wil doen met je toestel en weet hoe, maar dit Nederlandse forum houdt zich aan de Nederlandse regeltjes. IMEI aanpassingen zijn zover bij mij bekend bij ons in Nederland niet toegestaan. We faciliteren geen illegale zaken op GoT. Dus terug on-topic of er gaat een slotje op

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:19
Sorry dat ik je topic kaap, maar ik zit in hetzelfde schuitje. Ik wil mijn eerste smartphone aanschaffen en mijn oog is gevallen op de LG L40. Gewoon een simpel doen, ik hoef geen poespas. Mobiel internet of 4G hoef ik niet. Als er maar wifi op zit en ik kan appen, muziek kan afspelen, radio kan luisteren en filmpjes kan kijken. Ik zou eventueel het budget op kunnen krikken om voor een Nokia 630 te gaan. Ik heb de review gelezen en het ziet er goed uit. Maar inderdaad dat verschil tussen Windows en Android. Die LG L40 komt met Android 4.4, maar stel je koopt er één met Android 4.1, kan je daar ook gewoon de nieuwste Android op zetten?

Sorry voor de noob vragen, maar ben echt niet thuis in die smartphones.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Overnemen van andermans topic is niet de bedoeling. Je zal zelf een topic aan moeten maken in MAA. Dit topic gaat dicht

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.