Welke videokaart is de betere keuze

Pagina: 1
Acties:

• Tomba1961
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07-2022
Mijn excuses voor het verkeerd openen van een Topic, was zeker niet mijn bedoeling gezien de goede hulp en adviezen die ik hier heb mogen ontvangen in het verleden. _/-\o_

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een betere videokaart dan ik nu heb, een GeForce GT 9800 1GB.

Wat is je budget?
Mijn budget voor een nieuwe kaart ligt tussen de €. 125,= a 175,= euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVidia is wat ik altijd heb gehad/gebruikt en dat lijkt mijn dan ook een keuze om er verder mee te gaan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Asus moederbord type M5A97 R2.0
- AMD FX-6300 Black Edition processor + Cooler Master TX3 Evo koeler
- 8GB Kingstone geheugen DDR-3 12800 (als ik het goed heb)
- Samsung 840 EVO 120GB harde schrijf + 2x extra schijven van 300GB per stuk
- 500W voeding (Cooler Master of Thunder)

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende kaarten:

- Asus NVIDIA GeForce GTX 750 Ti OC 2GB GDDR5

- MSI NVIDIA GeForce GTX 750 Ti Gaming 2GB GDDR5

Waarom de 750? Ik heb een kennis gisteren gesproken die zegt tevreden te zijn met deze kaart maar mogelijk denken jullie daar anders over.

Ik speel geen zware spellen of zo maar af en toe wil ik wel iets spelen zonder problemen.
Crysis 3 heb ik nog niet gespeeld (al is deze al oud volgens sommige)
Sniper Elite 3 ook nog niet

En om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat er nieuw is tegenwoordig omdat ik mij daar momenteel weinig mee bezig hou. Maar als ik weer een spel wil spelen dan mag de kaart dat wel meer gaan trekken dan mijn oude GT 9800 die met de laatste TombRaider toch wat moeite begon te laten zien.

Budget is wat het is dus daar mag de keuze wel in blijven indien mogelijk.
Alvast bedankt voor het advies

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij dit budget moet je oog altijd vallen op pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost, meer VRAM en meer kracht. Een 750ti is ook wel een prima kaart, maar voor iets meer heb je veel meer kracht. Vooral bij Crysis 3 ga je dat verschil merken, zie de link.

Je zit wel aan de bovenkant van je budget, maar gezien de spreiding die je aangeeft is dit een heel mooi alternatief.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 23-07-2014 17:06 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik sluit me aan bij die HD 7950 die br00ky aanraadt. Dat is gewoon geweldig goede bang for the buck en je voeding is toch sterk genoeg dat je niet speciaal een zuinige kaart zoals de GTX 750Ti moet hebben. Als die HD 7950 je toch teveel kost, een pricewatch: Sapphire Dual-X R7 265 2GB GDDR5 presteert ook beter dan een GTX 750Ti. In het budget segment is AMD bijna helemaal heer en meester. Het enige segment waarin Nvidia nog echt beter is, is dat van de absolute top grafische kaarten die een gewone sterveling niet kan betalen.

Nu kunnen er wel redenen zijn om toch voor Nvidia te kiezen, zoals het lagere verbruik en wat andere features, maar als je gewoon een videokaart wilt om te gamen ben je beter af met een AMD in dit segment hoor.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
No brainer, de HD7950

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Nu nog 10 euro goedkoper ook, bestel zelf de HD7950 morgen. Kan helaas nog niet mijn ervaring vertellen

• Tomba1961
Ik bedankt jullie allemaal alvast voor het goede advies maar wil toch nog even weten wat jullie van onderstaande kaart vinden

- MSI Radeon R9 270X Gaming, 2GB

En misschien een hele rare vraag ..... een MSI kaart op een Asus moederbord is geen probleem?
Ik kan namelijk bovenstaande kaart voor een mooi prijsje overnemen waardoor het precies in mijn budget past.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Tomba1961 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:43:
Ik bedankt jullie allemaal alvast voor het goede advies maar wil toch nog even weten wat jullie van onderstaande kaart vinden

- MSI Radeon R9 270X Gaming, 2GB

En misschien een hele rare vraag ..... een MSI kaart op een Asus moederbord is geen probleem?
Ik kan namelijk bovenstaande kaart voor een mooi prijsje overnemen waardoor het precies in mijn budget past.
Werkt prima, hoe "mooi" is dat prijsje?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Tenzij die heel veel goedkoper is, zou ik dat niet doen. De 7950 past prima in je budget, dus waarom 1GB VRAM laten liggen... Die 7950 is stock al beter, en met overklok helemaal.

• Tomba1961
We zetten de kaart even in de wacht.
Een paar onkosten aan mijn auto hebben dit helaas veroorzaakt.
Ik kom hier zeker op terug.
Iedereen alsnog bedankt voor het gegeven advies.
Pagina: 1