PNY Quadro K2000 geen video signaal (windows start wel)

Pagina: 1
Acties:

• madzilla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05-2025
Hoi tweakers,

Ik heb een probleem op mijn werk met een workstation PC (Acer Aspire M3985, Win8.1 x64 ) die ik gebruik voor Solidworks. Hierin hebben we een PNY Quadro K2000 kaart geprikt, maar daarmee onstonden al snel problemen. Willekeurige crashes waarna een system restore nodig was ed. De drivers waren nooit goed geinstalleerd door mijn collega. Sinds dit wel is gebeurd krijg ik niet eens meer signaal tijdens het boot menu ed (monitor gaat automatisch na een tijdje op stand-by). Windows lijkt wel gewoon goed op te starten (start-up sound speelt af, en het mobo geeft een enkele 'alles ok' piep)

Met de 'originele' GeForce GT620 kaart moest ik weer een paar keer opnieuw starten en drivers (de)installeren maar daarna werkt het gewoon allemaal weer.

Wat ik al heb geprobeerd:
- BIOS update van Acer (Mobo: IPIMB-AR Rev 1.02A) naar laatste versie (oa voor Win8 UEFI)
- Verschillende monitoren, kabels (hdmi, vga en dvi)
- 300W voeding vervangen voor 550W
- Werkgeheugen vervangen (niet vanwege dit issue maar voor upgrade)

Kan dit een compatibility issue zijn of is die Quadro kaart gewoon slecht? Vriendje Google heeft me tot nu toe wel vergelijkbare, maar toch andere gevallen laten zien waarmee ik het probleem niet op kon lossen...

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

Ik ben bang dat de kaart gewoon defect is. Om er zeker van te zijn zou je de kaart in een andere PC moeten steken (in elk geval niet zo'n Acer, om zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt, dat je bijvoorbeeld te maken hebt met een 'whitelist' ofzo).

Maar omdat je aangeeft dat problemen metname komen als de drivers zijn geinstalleerd, vrees ik toch dat de kaart defect is.

• madzilla
Hoi Nemesizz,

Dank voor je reactie. In een oudere Dell machine doet hij het wel... Dus de kaart is niet defect zou mijn redenatie zijn. Ik begin zelf te vermoeden dat het MoBo gewoon prut is.

Wat bedoel je met whitelist? Een lijst met compatible systemen oid?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

madzilla schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:43:
Hoi Nemesizz,

Dank voor je reactie. In een oudere Dell machine doet hij het wel... Dus de kaart is niet defect zou mijn redenatie zijn. Ik begin zelf te vermoeden dat het MoBo gewoon prut is.

Wat bedoel je met whitelist? Een lijst met compatible systemen oid?
Sommige OEM's (denk aan merken als HP, Acer, Medion enz enz) hebben een 'whitelist' , een kleine lijst met hardware die werkt in het systeem, de rest 'slikt' ie niet (hardware die niet in die lijst staat).
Je ziet dit metname vaak bij Medion de laatste tijd, in het geval dat mensen hun videokaart willen upgraden en dan vervolgens geen beeld meer krijgen.

Echter, gezien de kaart schijnbaar wel werkt zonder drivers, vermoed ik dat er ergens iets niet compatible is tussen de videokaart en (mogelijk) het moederbord. Als het een 'whitelist' probleem zou zijn zou het beeld gewoon meteen op zwart blijven (met of zonder drivers).

In die Dell werkt de kaart dus gewoon zonder enige problemen? (drivers wel geinstalleerd hoop ik :P )
Als die daar wel gewoon werkt is de kaart niet kapot.

• madzilla
Ja in de Dell werkt hij wel, niet dat Soliworks daar lekker op draait maar ja.

Ik ga een nieuw mobo bestellen want ik vermoed dat er wat problemen met de PCI-E aansluiting zijn ofzo want als ik de DVI kabel zachtjes aanraak of een andere stekker aansluit dan start de PC opnieuw op... Ik vermoed een kortsluiting ergens of kapotte contacten. Het zou ook kunnen verklaren dat bij het aanspreken van bepaalde functionaliteit het systeem crasht / geen beeld meer geeft.

De originele kaart geeft nu ook problemen wanneer de 337.88 nvidia drivers worden geinstalleerd dus het wordt onwerkbaar

Ik probeer te bepalen welk mobo ik dan moet kopen, maar deze lijst is het enige wat ik aan compatibility indicatie kan vinden. En die is voor een FX 4500 ipv K2000 en ik ben beperkt qua ruimte tot een Micro-ATX board (net als de huidig) en er is al een Socket H2 i7 proc die ik niet weg wil gooien ;)

Misschien daarvoor een tipje? Ik denk zelf aan deze : ASUS MB 1155 mATX H77 P8H77-M PRO of deze :ASUS B75M-PLUS,s1155 Micro-ATX,VGA,DVI,HDMI

[ Voor 16% gewijzigd door madzilla op 24-07-2014 13:22 . Reden: voorbeeld mobo toegevoegd ]