Help, bestanden van een NAS schijf!

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Beste,

Ik heb een iomega storagecenter 2 ofzoiets.

Ik dacht dat ik daarmee juist een uitstekende oplossing had om mijn data te bewaren.
2x 1TB in RAID.

Nou nee dus, want ding werk niet meer en als de HDD aan mijn PC hang is het een zeer onbekende partitie.
Ergens wist ik dit wel, dus draaide de NAS een wekelijkse kopie op een externe USB HDD.

Uiteraard is alles goed, op een map na, die blijkt helemaal leeg! Althans zo lijkt het.
En dat is juist een heel belangrijke map!

Hoe krijg ik mijn DATA weer terug???
Ik heb nu een andere NAS Synlogic geloof ik, maar die herkent de schijven ook niet....

ps op mijn computers staat niks, ik werk met verschillende computers in huis en alle data slaan we op de NAS, juist voor in het geval dat en om zo makkelijker te kunnen werken.

Verwijderd

Wat voor raid configuratie had je?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Een NAS loopt op een linux besturingssysteem en gebruikt dus ook een linux file systeem. EXT namelijk.
Windows kent EXT niet.

Neem een Ubuntu live disk en probeer dan de schijf uit te lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 23-07-2014 15:23 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iomega gebruikt een logical volume in een raid array. Hier kun je instructies vinden om die te mounten.

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Is er iemand komende week in Groningen e.o. met een linux installatie paraat om mij te helpen?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij een groot aantal Buffalo nasjes heb ik met "UFS Explorer" goede ervaring om XFS uit te lezen op windows, mocht een liveCD niet lukken :)

Edit:
Zie nu dat het inmiddels een betaalversie is geworden, misschien even zoeken naar een oudere freeware versie

[ Voor 22% gewijzigd door arjants op 28-07-2014 23:57 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat je met alleen een manier om EXT uit te lezen er niet komt. Als de NAS de schijven in RAID had hangen, zul je eerst die RAID-array moeten reconstructen. Hoe dat gaat kan ik je helaas niet mee helpen, ik heb alleen verstand van ZFS. :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

kipenhetei schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:53:
Is er iemand komende week in Groningen e.o. met een linux installatie paraat om mij te helpen?
Hoi kipenhetei,

Helaas zijn dergelijke verzoeken niet toegestaan op het forum. Wel mag je een dergelijk verzoek maken via de Vraag & Aanbod-functionaliteit die Tweakers.net biedt. Zie hiervoor de link bovenaan deze pagina, links van de Forum-link.

Vervolgens kun je in je signature een link plaatsen naar je V&A-advertentie. Maar het 'werven' op het forum, is niet toegestaan.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.