Asus GeForce GT630 met lawaai-fan

Pagina: 1
Acties:

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een Asus GT630 aangeschaft om een ouwe knutselpc met brakke iGPU weer een beetje gpu-power te geven. Echter, de fan die op dat ding zit maakt nogal een takkeherrie. Nou kwam ik er via Afterburner achter dat de fan van deze gpu standaard op 50% staat. Dit kan, voor zover ik kan zien, echter niet omlaag gezet worden!

Ik heb al in Afterburner geprobeerd om de fancurve aan te passen om hem zo onder de 50% te forceren, maar het kreng blijft loeien... Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Ik zou eerst eens GPU tweak proberen.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Oh dat was ik vergeten te vermelden inderdaad. GPU tweak heb ik geprobeerd, maar ook daar kan je de fan slider niet lager zetten dan 50%...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Esumontere schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:03:
Oh dat was ik vergeten te vermelden inderdaad. GPU tweak heb ik geprobeerd, maar ook daar kan je de fan slider niet lager zetten dan 50%...
Ben bang dat het daar dan ophoudt. Mogelijk kan je nog een andere bios proberen te flashen. Ben alleen niet zo bekend met nvidia bios flashen.

http://www.techpowerup.co...erface=&memType=&memSize=

http://www.techpowerup.co...vflash-5-164-for-windows/

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 23-07-2014 17:54 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Niet alle videokaarten hebben een regelbare fan, dan helpt een BIOS flash ook niet.

Ik zou in zo'n geval zelf een andere fan erop knutselen, of eventueel een fancontroller (zoiets als een fanmate ofzo) ertussen zetten.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nemesizz schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:17:
Niet alle videokaarten hebben een regelbare fan, dan helpt een BIOS flash ook niet.

Ik zou in zo'n geval zelf een andere fan erop knutselen, of eventueel een fancontroller (zoiets als een fanmate ofzo) ertussen zetten.
Ik gok het op een softwarematige limitatie. Eerst software proberen op te lossen, daarna hardware ;)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Hmm, dit is wel jammer; ik heb er gisteren geprobeerd een andere vbios op te flashen. Dit is gelukt, maar nu krijg ik geen beeld meer en is de fan enkel harder gaan draaien. Ik heb geprobeerd te booten op de iGPU van de processor, maar helaas wordt die automatisch uitgeschakeld zodra er een grafische kaart in het PCI-e slot zit. Ik heb de hele bios afgezocht maar kan dit nergens omzetten.

Iemand enig idee hoe ik blind (dus zonder beeld) de originele vbios terug kan flashen?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Esumontere schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:44:
Hmm, dit is wel jammer; ik heb er gisteren geprobeerd een andere vbios op te flashen. Dit is gelukt, maar nu krijg ik geen beeld meer en is de fan enkel harder gaan draaien. Ik heb geprobeerd te booten op de iGPU van de processor, maar helaas wordt die automatisch uitgeschakeld zodra er een grafische kaart in het PCI-e slot zit. Ik heb de hele bios afgezocht maar kan dit nergens omzetten.

Iemand enig idee hoe ik blind (dus zonder beeld) de originele vbios terug kan flashen?
Dus boot je zonder graka :*) ,die kaart is hoogstwaarschijnlijk corrupt in zijn bios. ;w
Misschien kan je hem als tweede kaart op een ander systeem plaatsen en van daar de bios herflashen.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik had ook eens corrupt bios

enige die mij geholpen heeft is een amd kaart erbij steken booten van die kaart en zo het bios flashen
corrupte nvidia kaart flashen met een werkende nvidia kaart werkte niet.

Btw normaal moet je kunnen wisselen tussen gpu en igpu als je beeld krijgt via igpu zou het normaal moeten lukken voor te flashen mist je de juiste bios hebt

eigenlijk moet je eigen bios opslaan via gpu-z en dan proberen te tweaken via kepler bios tweaker 1.27
normaal zou dit moeten lukken

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Pagina: 1