Windows opgestart, dan pas netwerk verbininding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Titel klinkt wat raar, maar ik zoek de juiste woorden.

Ik heb hier een 7tal exact dezelfde computers omgezet naar SSD.
Ik heb bij een computer windows en aanvullende programma's geinstalleert.
Daarna alle windows updates gedraait etc..

Kortom helemaal klaar gemaakt.
We werken in de cloud en dienen ons aan te melden via internet.
Ik heb in de map opstarten daarom interexplorer gezet met als pagina ons login scherm.

Werkt perfect, computer aan, IE springt tevoorschijn met login scherm.

Mooi, deze SSD gecloned naar de andere SSD's klaar 7 computers van SSD voorzien.
En dan komt het, er is één computer die niet de startpagina laat zien, maar een foutmelding geeft dat er geen internet verbinding is. Als je vervolgens op refresh klikt wordt de startpagina wel geladen.

Het lijkt erop dat deze pas een netwerk verbinding maakt als windows al is opgestart.
Hoe zou dit kunnen en wat kan ik eraan doen?

Of via een omweg, kan IE, welk automatisch opstart ook even 5 seconden later laten opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik weet dat er in een Windows domain de mogelijkheid is om in een GPO de optie "Always wait for the network at computer startup" in te stellen. Maar ik denk niet dat jij een domain gebruikt. Het zal vast ook wel met een registry key ofzo kunnen maar ik weet niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kipenhetei schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:18:
...Het lijkt erop dat deze pas een netwerk verbinding maakt als windows al is opgestart...
Hoe vaak heb je ondertussen die PC opgestart? Enkele malen of tientallen malen?
't Zou kunnen dat deze PC even wat moeite heeft met het verkrijgen van een IP-adres, omdat-ie het oorspronkelijke IP-adres (van de nog niet gekloonde installatie dus) gecached houdt. En geen IP-adres = geen netwerkverbinding. Dat kan na een stuk of 10 reboots zomaar over zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Mijn PC thuis met SSD heeft dat ook. Dus vaak pas verbinding nadat alles al is opgestart en dan raakt Steam wel eens over de kook want die had geen verbinding toen ie opstartte en dus sluit ie af.

Ik weet niet of het echt aan mijn PC of aan het netwerk ligt, voor mij was het niet de moeite om dat uit te zoeken.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Plato112 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:37:
Ik weet niet of het echt aan mijn PC of aan het netwerk ligt, voor mij was het niet de moeite om dat uit te zoeken.
Dat ligt aan Windows. Vanaf Windows XP wacht Windows niet meer op het netwerk voordat je inlogt, tenzij de machine lid van een Windows domein is. Daardoor lijkt de machine sneller te starten. Bij een machine die wat langer over het opstarten doet is dat niet zo'n punt, want dan is het netwerk vaak toch al beschikbaar, maar het gaat vaker fout naarmate de machine sneller opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb 't vermoedelijk gevonden. Heb alleen geen machine om het uit te testen. Met regedit.exe onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon een nieuwe DWORD value toevoegen met de naam SyncForegroundPolicy en waarde 00000001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
kipenhetei schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:18:

Of via een omweg, kan IE, welk automatisch opstart ook even 5 seconden later laten opstarten?
Hier is je dirty fix

Maak een bat file aan die je in opstarten gaat plaatsen ipv ie shortcut.
Met inhoud:

timeout 5
"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Nog stommere fix gedaand vandaag, vond met opruimen een pci 100mbit kaartje, die erin, probleem weg.
Goed gaat van gbit naar 100mbit met nog steeds een dsl lijntje erachter van 6 / 50 dus ach ja.

We zien wel en anders doen we idd de andere oplossingen
Pagina: 1