Yeey, eindelijk wil een HTPC gaan aanschaffen.
Had ook al een bericht geplaatst in het HTPC topic, maar zag pas later dat het topic niet heel erg "alive" was, dus excuses voor de dubbelpost.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De HTPC wil ik gebruiken om films en muziek van mijn NAS af te (bekabeld) streamen.
Hiervoor wil ik XBMC gebruiken (wel windows 7 als OS). Tevens wat simpel internet/email gebruik.
Wel zou ik de mogelijkheid open willen houden om incidenteel 3D af te kunnen spelen (lukt dat met de A6/HD8470D?).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget: Zo goedkoop mogelijk, maar wel met in achtneming van mijn eisen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TV: Sony STR-KDL-42W805
NAS: Synology DS212
Toekomst;
Sony STR-DN840 / 850 / 1040 / 1050 (Receiver)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn wensen:
- HD 3D mogelijk;
- Snelle post & boot;
- Energiezuinig & superstil;
- Gigabit lan uiteraard;
- HDMI v1.4 output;
- Afstandsbediening compatible (of hoort dit bij de behuizing?);
- "wake on"-mogelijkheden (lan, bluray opening, toetsenbord/muis/afstandsbediening hit).
Ga je overklokken?
Nee
Overige vraagtekens?
Bediening.
Ik zou de HTPC (XBMC) graag op meerdere manieren willen (vanaf de bank) will bedienen.
Het liefst natuurlijk via de normale TV afstandsbediening (Sony KDL42W805).
Zoals het aan/uitzetten van de HTPC, bedienen van XBMC.
Maar vraag me af of dit mogelijk is. Toekomst plannen zijn als volgt. De HTPC -hdmikabel-> RECEIVER -hdmikabel-> TV. De receiver komt pas dit najaar en zal waarschijnlijk ook een Sony worden (STRDN 840 / 850).
De TV ondersteund CEC (volgens de internet specificaties, zelf nog niet kunnen testen).
Of heb ik hier dan nog weer extra afstandsbedieningen of stekkertjes voor nodig?
In aanvulling een klein draadloos toetsenbordje voor als ik eens wil internetten.
Daarnaast geloof ik ook wel dat er handige APPS zijn voor het bedienen, tips & trucs welkom, maar geen prioriteit
Opstarttijd / Moederbord.
Iemand ervaring met de opstarttijd met dit moederbord i.c.m. SSD,
In een andere PC heb ik een Asus P6T - met een OCZ Vertex 2 SSD, de SSD is wel snel echter start het moederbord als een trage hork op, vandaar mijn vraag.
Ik heb dit moederbord gekozen omdat het destijds in een Best Buy Guide zat voor een SSD (dacht ik? - twijfel -_-), wellicht zijn er betere/goedkopere alternatieven die beter op mijn wensen aansluiten.
Geluid.
Als er HDMI out op het moederbord zit, betekent dit dan automatisch dat het geluid ook via HDMI mijn TV of Receiver in komt of moet ik hier nog rekening houden met het trekken van meerdere kabels?
Had ook al een bericht geplaatst in het HTPC topic, maar zag pas later dat het topic niet heel erg "alive" was, dus excuses voor de dubbelpost.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De HTPC wil ik gebruiken om films en muziek van mijn NAS af te (bekabeld) streamen.
Hiervoor wil ik XBMC gebruiken (wel windows 7 als OS). Tevens wat simpel internet/email gebruik.
Wel zou ik de mogelijkheid open willen houden om incidenteel 3D af te kunnen spelen (lukt dat met de A6/HD8470D?).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget: Zo goedkoop mogelijk, maar wel met in achtneming van mijn eisen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TV: Sony STR-KDL-42W805
NAS: Synology DS212
Toekomst;
Sony STR-DN840 / 850 / 1040 / 1050 (Receiver)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Black Edition | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-D3H | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 51,60 | € 51,60 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,28 | € 33,28 |
| 1 | Logitech MK270 (920-004509) | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Crucial BLS4G3D1609ES2LX0CEU | € 36,- | € 36,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,85 | € 29,85 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,69 | € 59,69 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 336,91 | |
Mijn wensen:
- HD 3D mogelijk;
- Snelle post & boot;
- Energiezuinig & superstil;
- Gigabit lan uiteraard;
- HDMI v1.4 output;
- Afstandsbediening compatible (of hoort dit bij de behuizing?);
- "wake on"-mogelijkheden (lan, bluray opening, toetsenbord/muis/afstandsbediening hit).
Ga je overklokken?
Nee
Overige vraagtekens?
Bediening.
Ik zou de HTPC (XBMC) graag op meerdere manieren willen (vanaf de bank) will bedienen.
Het liefst natuurlijk via de normale TV afstandsbediening (Sony KDL42W805).
Zoals het aan/uitzetten van de HTPC, bedienen van XBMC.
Maar vraag me af of dit mogelijk is. Toekomst plannen zijn als volgt. De HTPC -hdmikabel-> RECEIVER -hdmikabel-> TV. De receiver komt pas dit najaar en zal waarschijnlijk ook een Sony worden (STRDN 840 / 850).
De TV ondersteund CEC (volgens de internet specificaties, zelf nog niet kunnen testen).
Of heb ik hier dan nog weer extra afstandsbedieningen of stekkertjes voor nodig?
In aanvulling een klein draadloos toetsenbordje voor als ik eens wil internetten.
Daarnaast geloof ik ook wel dat er handige APPS zijn voor het bedienen, tips & trucs welkom, maar geen prioriteit
Opstarttijd / Moederbord.
Iemand ervaring met de opstarttijd met dit moederbord i.c.m. SSD,
In een andere PC heb ik een Asus P6T - met een OCZ Vertex 2 SSD, de SSD is wel snel echter start het moederbord als een trage hork op, vandaar mijn vraag.
Ik heb dit moederbord gekozen omdat het destijds in een Best Buy Guide zat voor een SSD (dacht ik? - twijfel -_-), wellicht zijn er betere/goedkopere alternatieven die beter op mijn wensen aansluiten.
Geluid.
Als er HDMI out op het moederbord zit, betekent dit dan automatisch dat het geluid ook via HDMI mijn TV of Receiver in komt of moet ik hier nog rekening houden met het trekken van meerdere kabels?