Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DD-WRT QOS apparaat weigeren bij lage snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Linksys WRT54GL met daarop DD-WRT v24 firmware.

Nu kan ik bij qos de up/download snelheid instellen.

Nu was ik benieuwd als ik dit instel en een apparaat (verbonden via wifi) is ver van de zender, kan deze dan nog een verbinding maken maar dan met een lagere snelheid?

Ik wil namelijk het zo ingesteld hebben dat wanneer een apparaat een bepaalde (ingestelde) snelheid niet kan halen deze ook geen verbinding kan maken, dit om te voorkomen dat een apparaat de gehele draadloze verbinding omlaag trekt.

Is dit mogelijk in de dd-wrt software of ben ik hier weer iets heel anders voor nodig

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 13:11
De antwoorden had je met een zoekopdracht kunnen vinden, je snelheid gaat omlaag doordat er op die AP gebruik gemaakt wordt van CSMA/CA. Dit protocol zorgt ervoor dat iedereen evenveel bandbreedte tot zijn beschikking heeft, dit is ingebakken in de 802.11a/b/g standaard.

QOS = Quality of Service, dit protocol stelt men instaat om verkeer te catagorieseren zodat bepaald verkeer voorang heeft op ander.

[ Voor 18% gewijzigd door kokkel op 23-07-2014 15:43 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vaiger, dat je wil, dat gebeurt al.

Daarnaast wordt niet je hele verbinding omlaag getrokken door een client met een slechte verbinding, maar door het hele niveau door een client in een mixed netwerk omlaag te halen. (Op een 802.11n netwerk bijvoorbeeld door 10 clients te hebben die op N werken en 1 die op G werkt waardoor alles op G moet werken als je radio dat als enige ondersteunt).