Toon posts:

Mining & garantie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.154 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jongens,

Misschien is het een domme vraag maar,

als iemand een Grafische kaart koopt & ermee mined.
stel dat hij ermee ophoud, heb je er dn nog steeds garantie op?

ik ga misschien 2 kaarten overnemen van iemand die 2 maanden erop heeft zitten minen.

dus :P

1. valt hij nog onder de garantie als ermee is gemined?

2. is een kaart nog langdurig te gebruiken voor gaming die 2 maand is gebruikt voor mining?

groetjes,

Tufaann :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou hij niet onder de garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geeeen idee, daarom vraag ik het voor de zekerheid haha.

nja nu ik erover nadenk kunnen ze er niet eens achterkomen... >.>'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
Ze mogen dan wel 24/7/30 gebruikt zijn, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van de garantieperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het maakt niet uit wat je met een kaart doet. Of je er 1x per maand 5 minuten mee gamed, of dat ie de hele dag staat de minen maakt niet uit. Er zit dus gewoon garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10
De garantie periode gaan die kaarten wel redden, maar lang daarna niet meer waarschijnlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dylan111111 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:52:
De garantie periode gaan die kaarten wel redden, maar lang daarna niet meer waarschijnlijk......
Dat valt reuze meer hoor. CPU en GPU chips gaan vrijwel altijd langer mee dan dat ze gebruikt worden. Een 15 jaar oude Pentium CPU doet het vandaag de dag ook gewoon nog steeds. Dat een kaart maar 3 jaar mee zou gaan als ie voor minen gebruikt is klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

dylan111111 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:52:
Waarom niet?
Of je hebt el-cheapo koeling op die dingen zitten en vorige eigenaar heeft ze constant op 90-100 graden gedraait, of je hebt domweg pech als dat gebeurt.

Zelf heb ik een hele periode gemined (toen het nog een beetje betaalde, 2012) op een 8600GT, doet het nu ook nog prima.

Je kunt beter een constante load op die dingen laden (mining) dan spelletjes spelen, hier is load 99/100 keer niet constant en krijg je dus veel warmteverschillen wat weer veel "erger" is voor die kaart.

Ik heb trouwens nog nooit een videokaart kapot gekregen, of het is door elke keer goede merken te kopen of het is gewoonweg normaal met de dingen omgaan, ik weet het niet, de kans dat het ding er na 2 jaar mee ophoud is ook minimaal.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:25

Nemesizz

Untouchable

kuusj98 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:58:
[...]

Waarom niet?
Of je hebt el-cheapo koeling op die dingen zitten en vorige eigenaar heeft ze constant op 90-100 graden gedraait, of je hebt domweg pech als dat gebeurt.

Zelf heb ik een hele periode gemined (toen het nog een beetje betaalde, 2012) op een 8600GT, doet het nu ook nog prima.

Je kunt beter een constante load op die dingen laden (mining) dan spelletjes spelen, hier is load 99/100 keer niet constant en krijg je dus veel warmteverschillen wat weer veel "erger" is voor die kaart.

Ik heb trouwens nog nooit een videokaart kapot gekregen, of het is door elke keer goede merken te kopen of het is gewoonweg normaal met de dingen omgaan, ik weet het niet, de kans dat het ding er na 2 jaar mee ophoud is ook minimaal.
Ik heb zat videokaarten die kapot gingen na een aantal jaar, ondanks dat ik er toch normaal mee omging (geen overkloks, geen oververhitting). Is soms gewoon geluk of domme pech hebben.
Mijn kaarten (vrijwel allemaal geforce) gingen eigenlijk ook allemaal kapot aan hetzelfde probleem: micro breukjes (vanwege heatcycles).

Constante temperatuur is inderdaad beter voor een kaart, heb je minder last van die heat cycles.
Ik zet m'n PC altijd uit als ik em niet gebruik, en dan heb je dus ook meer last van heatcycles (opwarmen en afkoelen), en dat zal waarschijnlijk ook verklaren waarom de boel kapot gaat na een paar jaar.

Door minen mag je kaart geen garantie verliezen, zo'n kaart moet in de theorie gewoon 24/7 onder load moeten werken. Pas als je dingen doet zoals overklokken en/of koeler vervangen loop je de kans dat je garantie verliest (verschilt per merk wat mag en niet, maar nog nergens gezien dat je niet mag minen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:18
Naar mijn weten zijn de GPU's zelf ook niet het probleem, die blijven prima werken, maar gaan de VRM's na een tijd stuk. Ik vermoed dat wanneer je een lightning kaart oid koopt je hier minder last van zult hebben, aangezien deze meer VRM's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zie 2 maanden mining juist als een mooie test, betekent dat de videokaart prima in orde is :D Daarnaast is, zoals de rest zegt, een constante temperatuur het 'beste' voor een videokaart.

Veel miners underclocken hun videokaart ook een klein beetje om ervoor te zorgen dat de temperaturen wat lager blijven en de kaart sowieso non-stop kan minen.

Gewoon de bon erbij vragen en kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt voor jullie input!

ik heb besloten om ze te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft weinig/niets met techniek te maken en alles met koop/garantie.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar aankoopadvies doen we hier niet, en garantie pas als er een probleem is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.