Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

weten jullie welke protocollen er het meest in NL zijn geinstalleerd in apartement intercoms met aiphones om de deur beneden te openen? Sommige hebben alleen audio, andere met video...
digitaal / analoog...

ik heb een hoop gegoogled maar kom er niet uit!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Met iphone? Dat zullen er niet veel zijn denk ik.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Wat wil je precies?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik geloof niet echt dat dat standaard protocollen zijn. Volgens mij is dat redelijk merkspecifiek.

Wat er het meest is geïnstalleerd in Nederland? Ik vermoed sets van Comalit, dat is een grote speler op deze markt. Aiphone is ook een merkje.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb zelf een Guardian NVX500, heel erg basic systeem, en de software is ook niet geweldig.
Maar het doet wat het moet doen, ik kan zien we er voor de deur staat, en eventueel de voordeur opendoen als het een bekende is. (als je mijn huis binnenkomt, moet je eerst een trap op, vandaar het systeem)

Groot voordeel vind ik dat er slechts 2 aderen nodig zijn naar de monitor, waardoor ik geen extra kabels moest trekken.

Heb ook voor dit systeem gekeken wat voor protocol er gebruikt word, maar helaas niks over kunnen vinden.
Ik vermoed dat het allemaal een eigen protocol gebruikt, en dus niet uitwisselbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door GeleFles op 24-07-2014 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties,
Ik ben aan het knutselen thuis om dat goedkope telefoontje bij dedeur waarmee ik de voordeur beneden kan open doen te hacken. Mijnes heeft audio en video, was benieuwd of deze ook net als bijvoorbeeld de telefoon een standaard protocol / werking hebben qua bedrading...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Als er 1 ding niet standaard is dan is het wel op het gebied van intercom :o
Siedle, Comelit, AiPhone, Gira etc hebben allemaal hun eigen smaakje. PortaDail komt wel het meest in de buurt van normale telefonie. De buitenpost (alleen audio) is namelijk hetzelfde als een analoog toestel. Je kunt dus ook een analoog toestel op de draadjes aansluiten en er mee praten.
Er bestaan kleine kastjes welke dmv dtmf codes een relais kunnen schakelen.
Of je gaat volledig naar ip (poe) toe en gaat voor bijvoorbeeld een mobotix intercom.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf dus een Cornelit, die merken die The Source noemt zijn dus een beetje de marktleiders op dit gebied hier? wil weten welk systeem het meest wordt toegepast, beter aan installateurs vragen?

ik heb de mobotix systemen ook gecheckt maar dat vraagt om compleet nieuwe bedrading in het hele gebouw vaak... niet echt handig/ goedkoop
Pagina: 1