Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Mijn harde schijf van mijn popcorn hour a300 is pas overleden en nu ben ik op zoek naar een nieuwe harde schijf. Voorheen had ik een 2TB WD Green 5400 rpm harde schijf erin zitten.

Nu kan ik mij herinneren dat iemand in de winkel mij verteld had dat ik geeen 7200 rpm harde schijf in de popcorn hour moest zetten omdat ie dan misschien te heet zou worden, ik heb geen idee of dit een broodje aap verhaal is ja of nee.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is naar jullie weten de popcorn hour a300 ook gewoon compatible met een 7200 rpm harde schijf zonder dat dit problemen oplevert ten aanzien van overhitting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo'n A300 is passief gekoeld en ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat een 7200rpm schijf minder handig is omdat de temperatuur sneller op kan lopen. Een en ander zal vast ook afhankelijk zijn van wat de omgevingstemperatuur is. In mijn AV-meubel is het meestal wel redelijk warm door alle apparatuur die er in staat. Veiligheidshalve zou ik zeggen, ga gewoon voor een 5400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
S1NN3D schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:07:
Zo'n A300 is passief gekoeld en ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat een 7200rpm schijf minder handig is omdat de temperatuur sneller op kan lopen. Een en ander zal vast ook afhankelijk zijn van wat de omgevingstemperatuur is. In mijn AV-meubel is het meestal wel redelijk warm door alle apparatuur die er in staat. Veiligheidshalve zou ik zeggen, ga gewoon voor een 5400rpm.
Oke, dus toch geen broodje aap verhaal, dank voor de info!