Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aankopen studie/game-laptop €1250-1500

Pagina: 1
Acties:

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-11 22:30
Ik ben van plan om morgen/van-avond een nieuwe laptop te bestellen. Na een aantal dagen rondzoeken op internet is mijn eerste keuze gevallen bij de MSI GE70 2PE, omdat deze standaard genoeg RAM heeft, een goede videokaart (GTX860M), mooi scherm, niet al te luid zou zijn, en 17" scherm heeft.
17" is echt een must voor mij.
Ik kon op internet niet echt een alternatief vinden met een 8xx-series videokaart en een 17" scherm, dus misschien dat jullie een hidden gem hebben? Van wat ik kan vinden op internet schijnt de GTX780m ook erg goed te zijn, maar ik heb nog geen enkele laptop gezien met deze kaart?

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral voor school gebruiken, maar thuis wil ik er ook genoeg VM's op kunnen draaien terwijl ik andere programma's open heb staan. Daarnaast zal ik vaak een spel spelen (CS:GO, L4D2, Dota2, BF4/H) welke ik het liefst op zo hoog mogelijke settings wil draaien (behalve BF dan, dat blijft toch redelijk zwaar).

Wat is je budget?
Het liefst rond €1250, €1500 is de max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag naar school, en misschien in het weekend ook eens.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eigenlijk heb ik altijd een goede ervaring gehad met ASUS, maar sinds mijn vorige laptop (N73SV) valt dit erg tegen. Over MSI heb ik goede dingen gehoord, maar misschien dat er nog andere bedrijven zijn die iets goeds leveren?

Ook had ik naar de ASUS N750JK gekeken, maar omdat de MSI wat betere hardware heeft en ik het budget ervoor heb vind ik het de upgrade wel waard.

[ Voor 10% gewijzigd door NielsjeNL op 23-07-2014 09:41 ]

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Denk niet dat ik je van gedachte kan doen veranderen, maar iedere dag een laptop van 3.3 kilo + een muis + oplader naar school slepen word je niet vrolijk van.

• NielsjeNL
Scale schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:35:
Denk niet dat ik je van gedachte kan doen veranderen, maar iedere dag een laptop van 3.3 kilo + een muis + oplader naar school slepen word je niet vrolijk van.
Ohja, gewicht bestaat ook nog... :X
Tijd om weer eens te internetten.

edit: Ik zie dat de laptop die ik op het moment heb ietsje zwaarder is (3,4kg) dan de MSI (3kg). Aangezien ik er nooit last van heb gehad, lijkt me dat gewicht niet echt een probleem zou moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door NielsjeNL op 23-07-2014 09:48 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik weet dat het geen 17" is maar misschien kan je em toch eens bekijken.

http://www.campusshop.nl/...y50-70-00805/details.aspx

Heeft een FullHD scherm, 16GB Geheugen, 512GB SSD, GTX860M ( Maxwell) en is een stuk lichter dan zo'n 17" bakbeest

• NielsjeNL
Cinemaskoop schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:55:
Ik weet dat het geen 17" is maar misschien kan je em toch eens bekijken.

http://www.campusshop.nl/...y50-70-00805/details.aspx

Heeft een FullHD scherm, 16GB Geheugen, 512GB SSD, GTX860M ( Maxwell) en is een stuk lichter dan zo'n 17" bakbeest
De Y50 had ik ook al naar gekeken, maar wat ik heb gehoord was dat het een erg slecht scherm heeft vergeleken met laptops uit dezelfde prijsklasse. Zijn mensen aan het overdrijven of is het ook echt zo?

Verwijderd

Dat gewicht is echt een kriem, ik zit zelf met een kleine 3kg op mijn rug rond te wandelen, en dat is echt niet fijn. Vaak werk ik gewoon op de school computers om dan thuis vanuit de cloud verder te werken. Ik zelf vond 17" te klein om écht op te gamen, helemaal met fast paced games als BF/CS:GO waar je wel ten allertijden alles wilt kunnen zien.

Hierom raad ik dan ook aan een kleinere laptop te halen, en later een scherm er bij te kopen voor thuis gebruik.

Ik zou dit niet in een keer willen kopen want dat scheelt toch gauw weer 150/300 van je budget.
Wat ook belangrijk is is de koeling en het geluid, iets wat ze van mijn laptop niet kunnen waarderen op mijn stage bijvoorbeeld.

En als je kan zou ik met een laptop het meeste eruit halen, vooral grafisch, want upgraden is extreem duur (870m kost iets van 900,-) en kan vaak niet eens. Reken (ongeveer) minstens 3 jaar voor het gebruik van een (game) laptop, voordat ie echt achter gaat lopen en moeite krijgt met zelfs de laagste settings, en dan zit je goed.

Persoonlijk zou ik dus gaan voor een 870m, want laptops met een 880m passen absoluut niet in je budget.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 10:36 ]

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Kijk eens hij BTO.eu
Dan de Xbook 17cl 58

Heb je een gtx 860m maxwell.
Kan je kiezen voor een GAMUT scherm of houd je de standaard matte scherm.
Kan je kiezen tot 24gb ram, standaard 8gb
Keuze uit eerste opslag
Keuze uit tweede opslag
Keuze uit derde MSATA opslag

Ik denk dat je onder de prijs van die MSI blijft met gelijkwaardige specs of iets hoger met betere specs.

Laptop vind ik zelf een mooi en goed ding, ik vind hem persoonlijk ook niet te zwaar.
(Moet zelf ook elke dag mee naar school)

Verwijderd

stefspee schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:36:
Kijk eens hij BTO.eu
Dan de Xbook 17cl 58

Heb je een gtx 860m maxwell.
Kan je kiezen voor een GAMUT scherm of houd je de standaard matte scherm.
Kan je kiezen tot 24gb ram, standaard 8gb
Keuze uit eerste opslag
Keuze uit tweede opslag
Keuze uit derde MSATA opslag

Ik denk dat je onder de prijs van die MSI blijft met gelijkwaardige specs of iets hoger met betere specs.

Laptop vind ik zelf een mooi en goed ding, ik vind hem persoonlijk ook niet te zwaar.
(Moet zelf ook elke dag mee naar school)
Deze heb ik zelf, dan de versie met een 765M, en ik raad je met heel mn hart aan om te gaan voor de dubbelgekoelde versie, deze heeft 1 ventilator en dat is echt te weinig ;w

Ook raad ik je af om bij alternate een Clevo/sager (BTO) laptop te halen, echt een super winkel, maar reparatie gaat echt veel makkelijker bij BTO zelf omdat alternate niks kan met Clevo laptops en deze daardoor helemaal naar duitsland moeten, meest simpele dingen ben je m al 4-8 weken kwijt..!
nogmaals, geen bash op alternate.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 10:39 ]

• NielsjeNL
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:32:
Dat gewicht is echt een kriem, ik zit zelf met een kleine 3kg op mijn rug rond te wandelen, en dat is echt niet fijn. Vaak werk ik gewoon op de school computers om dan thuis vanuit de cloud verder te werken. Ik zelf vond 17" te klein om écht op te gamen, helemaal met fast paced games als BF/CS:GO waar je wel ten allertijden alles wilt kunnen zien.
Zelf loop ik nu al met 3,4kg+adapter+muis+exthdd 3 jaar rond naar school en terug en ik vind het eigenlijk helemaal geen probleem. Maar toch..
Hierom raad ik dan ook aan een kleinere laptop te halen, en later een scherm er bij te kopen voor thuis gebruik.
Thuis heb ik al een scherm staan voor de laptop, deze staat naast mijn PC. Misschien wel handig om in mijn ts te zetten :+
Ik zou dit niet in een keer willen kopen want dat scheelt toch gauw weer 150/300 van je budget.
Wat ook belangrijk is is de koeling en het geluid, iets wat ze van mijn laptop niet kunnen waarderen op mijn stage bijvoorbeeld.
Ik kan me niet voorstellen dat een laptop bij normaal gebruik erg veel geluid kan maken? Of zit jij stiekem te gamen op stage? :P
En als je kan zou ik met een laptop het meeste eruit halen, vooral grafisch, want upgraden is extreem duur (870m kost iets van 900,-) en kan vaak niet eens. Reken (ongeveer) minstens 3 jaar voor het gebruik van een (game) laptop, voordat ie echt achter gaat lopen en moeite krijgt met zelfs
de laagste settings, en dan zit je goed.

Persoonlijk zou ik dus gaan voor een 870m, want laptops met een 880m passen absoluut niet in je budget.
880m was ik ook nooit van plan, de vraag ging over een 780m ;) Ik ben hier op het moment nog wat naar aan het zoeken. Stel dat de 780m inderdaad beter presteert dan de 860m/870m, dan zal ik hier even op terugkomen.
[message]stefspee en merryb schreven op woensdag 23 juli[/message]:
verhaaltjes
Ik zal eens kijken heren, erg bedankt voor de tips. BTO viel me ook op het oog maar had er eerlijk gezegd geen zin in om moeite te stoppen in het BTO-verhaal, maar dat gaan we eens veranderen.

edit: Heb voor de grap een laptop samengesteld bij BTO, en ik kom ongeveer 10 euro goedkoper uit met dezelfde specs. Er staat echter geen optie bij voor dual-fan, dus ik weet niet hoe het daarmee zou zitten maar als je dat echt zo hard aanraad dan denk ik dat ik voor deze keer geen BTO ga kiezen. Ook het uiterlijk vind ik niet echt geweldig mooi.

Het lijkt erop dat het dan toch de MSI gaat worden. BTO is een goede 2de keuze maar ik vraag me af hoe het zit met die dual-fans, kan er hier zo snel eigenlijk niks over terug vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door NielsjeNL op 23-07-2014 13:46 ]

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat een laptop bij normaal gebruik erg veel geluid kan maken? Of zit jij stiekem te gamen op stage?
Nee maar heb wel mn kaart nodig met aftereffects, photoshop ed.

Verwijderd

Als ik de keus weer kreeg, zou ik zonder twijfel voor deze gaan. Je zegt al een scherm te hebben, pak dan gewoon lekker die 15".

Deze heeft 2 ventilatoren, standaard al een 870m ! en tikt net de 3 kilo aan. Past ook binnen budget.

Overigens, tenzij je video bewerking (veel) doet, heb je aan 8gb ram genoeg, het enige wat je wel ECHT moet doen, is de betere koelpasta selecteren. Skeelt 7 euro, en een hoop kopzorgen. Standaard koelpasta is om te huilen!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 14:56 ]

• Cinemaskoop
NielsjeNL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:06:
[...]

De Y50 had ik ook al naar gekeken, maar wat ik heb gehoord was dat het een erg slecht scherm heeft vergeleken met laptops uit dezelfde prijsklasse. Zijn mensen aan het overdrijven of is het ook echt zo?
De mensen die er een hebben klagen niet.. alleen de mensen die em zelf nog niet gezien hebben :-)

In het echt vind ik het gewoon een fatsoenlijk scherm. Het is iig geen IPS scherm.

De laptops in dezelfde prijsklasse hebben iig niet dezelfde specs.

• NielsjeNL
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:54:
Als ik de keus weer kreeg, zou ik zonder twijfel voor deze gaan. Je zegt al een scherm te hebben, pak dan gewoon lekker die 15".

Deze heeft 2 ventilatoren, standaard al een 870m ! en tikt net de 3 kilo aan. Past ook binnen budget.

Overigens, tenzij je video bewerking (veel) doet, heb je aan 8gb ram genoeg, het enige wat je wel ECHT moet doen, is de betere koelpasta selecteren. Skeelt 7 euro, en een hoop kopzorgen. Standaard koelpasta is om te huilen!
Ik vroeg me al af waarom ik niet kon zien of dat ding 2 fans zou hebben, maar ik snap hem nu :+

Hij ziet er interessant uit, ik ga er eens goed voor zitten vanavond. Erg bedankt! Extra koelpasta voor 7 euro is natuurlijk niet iets waar ik bij zulke bedragen moeilijk over ga doen.
Cinemaskoop schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:15:
[...]
De mensen die er een hebben klagen niet.. alleen de mensen die em zelf nog niet gezien hebben :-)

In het echt vind ik het gewoon een fatsoenlijk scherm. Het is iig geen IPS scherm.

De laptops in dezelfde prijsklasse hebben iig niet dezelfde specs.
Het probleem is dat voor zo ver ik weet dat ding nog nergens in het echt te bezichtigen is, dusja. Ik zal eens beter onderzoek naar dat ding doen

Erg bedankt jongens!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
ik ben ook op zoek naar een nieuwe game laptop. Momenteel ben ik aan het kijken naar een Alienware 17. De standaard versie en dan een upgrade naar 880m en een 3D monitor. Met VIP code krijg ik 10% korting op dell ( echter kan ik de btw ook terug vangen vanwegen eigen bedrijf ) Maar mocht jij nou geen 3d scherm willen kun je deze optie eruit halen en kom je ook ongeveer op 1500 euro incl btw.

je zit wel op 8gb geheugen maar dit is meer dan genoeg (tevens valt dit makkelijk te upgraden ) Ik zet er zelf nog een SSD 256GB Samung Evo in ( als ik em koop )

Ik heb vergeleken bij de BTO en deze komt op 1800+ uit
Ook heb ik vergeleken met Asus maar dan zit je zonder 3d scherm en ik vind persoonlijk de looks beter van Alienware. Asus heeft dan wel al SSD built-in maja :)

• Cinemaskoop
NielsjeNL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:32:

Het probleem is dat voor zo ver ik weet dat ding nog nergens in het echt te bezichtigen is, dusja. Ik zal eens beter onderzoek naar dat ding doen

Erg bedankt jongens!
Volgens mij ligt ie bij paradigit in de winkels. Maar goed.. er zal toch wel vrij snel ook een NL review van deze machine komen lijkt mij?

• NielsjeNL
Cinemaskoop schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:20:
[...]

Volgens mij ligt ie bij paradigit in de winkels. Maar goed.. er zal toch wel vrij snel ook een NL review van deze machine komen lijkt mij?
Volgensmij zijn er toch nog steeds weinig reviews te vinden op het internet. De paar die ik heb gevonden zitten wel rond de 5/5 sterren.
Pagina: 1