Vreemd HDD geluid sinds plaatsing nieuwe HDD

Pagina: 1
Acties:

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 21:05
Nadat ik laatst 2 (van de 4) harde schivjen vervangen heb omdat deze enorm slechte smart waardes hadden valt mij een raar geluid op tijdens de pc aanzetten.
Het is alleen puur bij het aanzetten daarna hoor je ze niet meer.

Het vreemde is dat ze het allebei doen alleen de 1 maar heel zacht en de andere een stukkie harder.
Ik wou dus aan jullie laten horen of dit normaal is of niet.
De SMART waardes zijn prima trouwens.

Dit is het geluid:
hddgeluid

Wel even je speakers wat harde zetten anders hoor je het niet goed :)
Is dit gewoon normaal of gaat er iets (meganisch?) niet goed met de HDD?

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 23-07-2014 08:49 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Das gewoon je leeskop die vrij komt, niks om je zorgen over te maken.
Die staat in de parkeerstand als hij uit it, zodra je hem wakker maakt / opstart hoor je hem 1 keer kloenk zeggen, en komt ie de parkeerplaats uit. Dat hoor je heel even.

[ Voor 55% gewijzigd door Banshee op 23-07-2014 14:00 ]

• knorde
Bij de 2 andere hdd's hoor je (nouja ik :P) dat niet vandaar dat ik me zorgen ging maken, maar dit is dus gewoon normaal?

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 23-07-2014 08:57 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Lijkt mij een normaal geluid, kan zijn dat je hem inderdaad beter hoort als een andere schijf, mits het hetzelfde merk en type, dat ze andere materialen gebruikt hebben. Een latere revisie van een hd kan van binnen toch verschillend zijn.

Ik zou me er niet zo druk om maken.
Mocht je het echt niet vertrouwen, stuur hem terug onder het mom maakt raar geluid, en probeer een andere te claimen.
Ik denk echter dat je verzoek afgewezen zal worden, met als rede, normaal gebruiks geluid.

• knorde
Ik vind het geluid niet erg om te horen (het is alleen met aanzetten) maar het gaat me er meer om of de schijf goed is of niet.

Als ik jou zo hoor dan is dit gewoon normaal en doen meer schijven het, ik ga er dan maar ook gewoon vanuit dat alles goed is.
Kan iemand anders dit ook nog bevestigen, niet dat ik Banshee niet vertrouw, maar ik ben gewoon benieuwd of er meerdere mensen dezelfde mening hebben gewoon puur als dubbelcheck.

Is toch fijn om even te checken hier :)

P.S. Beide schijven hebben een totaal ander serienummer, ik ga er dus vanuit dat ze niet naast elkaar op de lopende band lagen :)

EDIT

Lijkt erg hier op, zal dus dan toch wel normaal zijn?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7IyUFhDS4kU]

[ Voor 72% gewijzigd door knorde op 23-07-2014 11:32 ]

Verwijderd

Is het normale spinup geluid. Niets om je zorgen over te maken.
Pagina: 1