klopt het dat je linux boot partitie binnen de eerste 1024 sectoren van je hd moet staan, daar staat nu waarschijnlijk een windows partitie bij mij kan ik die verplaatsen??
Dit WAS een probleem.. bij de nieuwere distributies is dit geen probleem meer. (tenzij je een hele oude bios hebt)
Nieuwere lilo en loadlin hebben daar dus geen last meer van
Nieuwere lilo en loadlin hebben daar dus geen last meer van
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
bij de installatie van REDHAT 7.1 als ik m'n swappartitie van 100mb heb aangemaakt en ik maak m'n linux native aan op de overige vrije ruimte(mount point /) zegt ie:
"there are currently unallocated partition(s) present in the list of the requested partitions. The unallocated partitions are shown below alonfg with the reasons they were not allocated.
/ boot partition > 1024 cylinders "
en dan breekt ie de setup meteen af
"there are currently unallocated partition(s) present in the list of the requested partitions. The unallocated partitions are shown below alonfg with the reasons they were not allocated.
/ boot partition > 1024 cylinders "
en dan breekt ie de setup meteen af
Ho even! Je BIOS moet het ook aankunnen!
Doe het safe: maak een kleine <= 20MB aan binnen de 1024-grens en mount deze onder /boot. Is hoe dan ook aan te raden!
Doe het safe: maak een kleine <= 20MB aan binnen de 1024-grens en mount deze onder /boot. Is hoe dan ook aan te raden!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
ja maar daar staat een windhoos partitie denk ikOp maandag 11 juni 2001 15:20 schreef The_Jester het volgende:
Ho even! Je BIOS moet het ook aankunnen!
Ja, toen ik Suse 7.0 wou installeren, duurde het "hd voorbereiden of zoiets" eeuwen op men 20 gig....
Dan ben ik gewoon maar gestopt (na 3 uur) of zo, dacht dat hij hing door dat 1024 cylinder probleem...
Nu ga ik wachten tot na examens en hem dan op een aparte 3 gig hd gooien.
Weet iemand soms wat het probleem geweest kon zijn?
Dan ben ik gewoon maar gestopt (na 3 uur) of zo, dacht dat hij hing door dat 1024 cylinder probleem...
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
welke versie LILO gebruik je?
Hoe oud is de compu?
wat voor maat HD?
Hoe oud is de compu?
wat voor maat HD?
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
DIe lilo die bij suse 7.0 zit, amd athlon 750 op abit ka7-100...
20 gig maxtor hd, 2 parities van 10 gig, ik wou suse op 2de parititie installen...
20 gig maxtor hd, 2 parities van 10 gig, ik wou suse op 2de parititie installen...
ik heb geen flauw idee welke er bij suse 7.0 zitOp maandag 11 juni 2001 15:52 schreef -hfl-xenon het volgende:
DIe lilo die bij suse 7.0 zit, amd athlon 750 op abit ka7-100...
met 'lilo -V' (hoofdletter V) print ie het versienummer
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
dat maakt toch ook niet uit?Op maandag 11 juni 2001 15:24 schreef THIJZEL het volgende:
[..]
ja maar daar staat een windhoos partitie denk ik
dan moet je gewoon een symlink maken:
ln -s /dosc/boot /boot
(dosc is mn windows-partitie, let er trouwens wel op dat /boot niet al bestaat, want dan kun je natuurlijk geen link maken.)
edit: je moet alle zut die in /boot stond kopieeren naar /dosc/boot. De kernel moet je daar ook naartoe kopieeren. in /etc/lilo.conf moet je overal waar /vmlinuz staat vervangen door /boot/vmlinuz. Elke keer dat je een nieuwe kernel bakt, moet je die handmatig kopieeren naar /boot (en dan nog een keer lilo uitvoeren)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Dit is niet de oplossing. Als dosc beetje vol staat kan je kernel nog steeds op 9.8GB terechtkomenOp maandag 11 juni 2001 15:59 schreef Wirf het volgende:
[..]
dat maakt toch ook niet uit?
dan moet je gewoon een symlink maken:
ln -s /dosc/boot /boot
(dosc is mn windows-partitie, let er trouwens wel op dat /boot niet al bestaat, want dan kun je natuurlijk geen link maken.)
een van de redenen waarom mijn windows partitie (dosc) altijd 500 MB is. progs en data komen op dosdOp maandag 11 juni 2001 16:02 schreef nitenite het volgende:
[..]
Dit is niet de oplossing. Als dosc beetje vol staat kan je kernel nog steeds op 9.8GB terechtkomen
Argh, nu weet ik nog niks, damn linux phreaks...
Mensentaal aub
Mensentaal aub
inloggen als root
intypen: lilo -V
dan hier posten wat ie dan print.
simpeler kan niet.
* Ronald grrrs at 'damn' in het 'damn linux freaks'
intypen: lilo -V
dan hier posten wat ie dan print.
simpeler kan niet.
* Ronald grrrs at 'damn' in het 'damn linux freaks'
Inloggen met de bootdisk?
ik heb een 17,5 gb hd en een asus p2b-f moederbord met daarop een celly 633@800
HD "voorbereiden":Op maandag 11 juni 2001 15:25 schreef -hfl-xenon het volgende:
Ja, toen ik Suse 7.0 wou installeren, duurde het "hd voorbereiden of zoiets" eeuwen op men 20 gig....
- zorg dat je een root shell krijgt
- doe:
cfdisk /dev/hda
en maak daar een 20 mb partitie, een partitie van 500 mb en een voor de rest (IN DIE VOLGORDE)
- verander het type van de partitie van 500 mb in 82 (linux swap)
- verlaat cfdisk
- doe mke2fs /dev/hda1
- doe mke2fs /dev/hda3
- doe mkswap /dev/hda2
- ga verder met de installatie
Verwijderd
r3boot@kenada:~ > /sbin/lilo -VOp maandag 11 juni 2001 15:57 schreef nitenite het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee welke er bij suse 7.0 zit
met 'lilo -V' (hoofdletter V) print ie het versienummer
LILO version 21
r3boot@kenada:~ >
>>> Dit komt van een maagdelijke suse 7.0
root@lacrima:~# /sbin/lilo -V
LILO version 21.7-3
root@lacrima:~#
>>> Dit komt van mijn systeem (lfs)
Pagina: 1