Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 609948

Topicstarter
EDIT: Verwijderen aub

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 609948 op 12-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:01
Maak eerst het jaar maar eens vol :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik vermoed dat je te snel een baan geaccepteerd hebt. Als je echt gevorderd bent, had je geen startersbaan moeten kiezen maar een talent program of een medior functie. Alternatief was ook geweest om bij een start-up te gaan werken. Daar willen ze jongens zoals jij graag hebben.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Anoniem: 609948 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:52:
Maar wil graag het meeste eruit halen.
Dat is een fantastische instelling. Not.

Wat is je arbeidsovereenkomst?
Jaar?

Dan zou je, _als_ ze gaan verlengen, dan kunnen proberen om een verhoging te vragen.
Maar dan zul je voor die tijd toch al substantieel wat moeten hebben laten zien.
Los van een vlotte babbel hebben.

Maar de kans zou best wel eens groot kunnen zijn dat ze je, op basis van de huidige afspraken, verlengen.
En dan mag je nog blij zijn dat je aan het werk blijft.

Draai het eens om.
Waarom zou het bedrijf jou meer moeten gaan betalen?
Wat is hun belang daarin?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:20
Geduld werkt hier het beste. Gebruik de momenten die ervoor zijn om je salaris te bespreken: bij een contractverlenging of bij een beoordelingsgesprek bijvoorbeeld. Dan zijn de managers ook bereid met je te praten en kom je niet over als zeur.

Met 7 maanden kom je net kijken. Je bent je fantastisch in the picture aan het werken - dat verdien je echt binnenkort terug. Maar wacht het juiste moment af, dat levert op de lange termijn echt veel meer op.

Kijk goed rond wat je als volgende stap(pen) zou willen doen - niet volgende week, maar over 2 a 3 jaar. Als je een goed carrièreplan voor jezelf in je hoofd hebt, kun je ook een goede discussie met het management voeren en daar een salarisontwikkeling aan koppelen.

Maar het allerbelangrijkste... Geniet vooral van het feit dat je een leuke baan hebt en haal daar je energie uit. De rest volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Je hebt een starterscontract, maar binnen 7 maanden heb je al bewezen dat je een paar niveau's hoger functioneert waarbij je zowel mensen aanstuurt als de verantwoordelijkheid draagt voor projecten? Het lijkt mij dat je dan wel eens met je baas moet gaan praten over de werkzaamheden die je verricht in verhouding tot de beloning die je hiervoor krijgt.

Echter, dan zul je wel wat vergelijkingsmateriaal moeten hebben. Als je baas vindt dat hij je heel behoorlijk betaalt voor het werk dat je verricht kun je daar weinig tegenin brengen als je niet goed weet wat anderen in een soortgelijke functie verdienen. Ofwel, ga eens een beetje rondkijken op de arbeidsmarkt, spreek wat recruiters aan (zet een LinkedIn-profiel op waarin je aangeeft open te staan voor nieuwe opportunities) en kijk wat er je kant op komt.

Je moet echter wel zeker weten dat je hard kunt maken wat je beweert te kunnen doen. Als je een salarisverhoging/promotie krijgt en vervolgens gruwelijk door de mand valt (bijvoorbeeld omdat de druk te hoog wordt) zal je manager dat niet in dank afnemen.

Ik sluit me verder aan bij wat Bardu schrijft: juist beoordelingsgesprekken en gesprekken over contractverlenging zijn het uitgelezen moment om te bespreken wat je hebt gedaan en wat je wensen en ambities zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20

Barrycade

Through the...

Mooi allemaal, maar je post laat zien dat je wel een starter bent: namelijk in het werken met collega's. Vakinhoudelijk lijkt het wel snor te zitten maar je werknemersradar moet nog even getuned worden.

Je wordt nu namelijk al op een andere manier beloond dan alleen je salaris, waardering. Dat is veel waard. Op de lange duur meer dan salaris alleen. Maar hou vol en pak het moment aan als het een natuurlijk moment is om het salaris ter sprake te brengen.

Komt dat moment niet na zeg na een jaar, moet je het wellicht het moment afdwingen, maar wees voorzichtig met hoe je het brengt is mijn tip. Is namelijk een beetje afhankelijk van de sfeer en gebruiken binnen je bedrijf hoe je het meeste rendement haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

aZuL2001 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:32:
Dat is een fantastische instelling. Not.
Wat een onzin. Niet er het meeste uit willen halen, dat is een geweldige instelling... Not. Ja, natuurlijk, als het aan het management lag dan was de juiste instelling nog wat meer uren werken en salaris inleveren tbv het bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Barrycade schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:54:
Mooi allemaal, maar je post laat zien dat je wel een starter bent: namelijk in het werken met collega's. Vakinhoudelijk lijkt het wel snor te zitten maar je werknemersradar moet nog even getuned worden.

Je wordt nu namelijk al op een andere manier beloond dan alleen je salaris, waardering. Dat is veel waard. Op de lange duur meer dan salaris alleen. Maar hou vol en pak het moment aan als het een natuurlijk moment is om het salaris ter sprake te brengen.

Komt dat moment niet na zeg na een jaar, moet je het wellicht het moment afdwingen, maar wees voorzichtig met hoe je het brengt is mijn tip. Is namelijk een beetje afhankelijk van de sfeer en gebruiken binnen je bedrijf hoe je het meeste rendement haalt.
Inderdaad, zelf ook bij een nieuwe baan " laag begonnen " werk nu er bijna anderhalf jaar en begin zelf meer waardering en groei te zien, en ook krijg ik dit te horen van anderen.

Het salaris is nog niet gestegen, maar ik ga er van uit dat mijn inzet dusdanig goed is dat dit vanzelf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik het zo lees doet de TS leuk mee, maar ik ben wel benieuwd wat zijn argumenten dan zijn voor salarisverhoging. Heeft hij iets specifieks bereikt? Is er iets dat hem extra belangrijk maakt? Lovende woorden zijn mooi, dat je bij zaken wordt betrokken ook, maar dat kan ook zijn dat men gewoon probeert een goed team te zijn.

Meer willen verdienen, leuk, maar waarom ben je het waard?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Een belangrijke vraag die ik nog niet gesteld heb zien worden is: wat wordt er van TS verwacht in de rol waar hij volgens zijn contract in zit, en in hoeverre maakt hij dat waar?

Als de functieomschrijving iets inhoudt als "kan functionaliteit implementeren die door anderen functioneel is gespecificeerd en technisch is uitgewerkt op hoog niveau", dan gaat TS daar ruim overheen en lijkt me een functioneringsgesprek geen overbodigheid.

Als de dingen die TS doet volgens zijn functieomschrijving ook van hem verwacht worden wordt het al een ander verhaal, waarin blink je dan uit? Waarom zou jij een salarisverhoging/promotie verdienen en een ander niet?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Heeft het bedrijf specifieke voorschriften over wanneer functioneringsgesprekken en salarisonderhandelingen mogelijk zijn? Het bedrijf waar ik werk heeft een harde regel dat je eens per jaar een salarisonderhandeling kunt doen.

Als ze dat niet hebben dan zou ik het bij je eerstvolgende functioneringsgesprek hierop aansturen.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:02

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind 2400 euro bruto + auto + tankpas helemaal geen gekke deal voor een starter. Ik denk dat alle starters in hun studententijd wel het nodige hebben gehobbied, maar er is een groot verschil tussen iets wat je voor jezelf in elkaar klust (hoe productief/gaaf/whatever dan ook) en software ontwikkeld in de commerciele sector. Die laatste moet namelijk naast gaaf ook onderhoudbaar, uitbreidbaar, gebruikersvriendelijk etc zijn.

Ik klink misschien als een ouwe zak maar ik heb de laatste jaren genoeg developers voorbij zien komen die met 25 vinden dat ze een godsgeschenk zijn en maar niet willen snappen dat een senior developer meer verdient dan zij, terwijl zij toch echt beter kunnen coden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:11
Ik zou zeggen: doe vooral rustig aan.

Als ik je zo beluister, vermoed ik dat je over een jaar of 45 met pensioen kan. Hoewel het allicht handig is om nu zo snel mogelijk over zoveel mogelijk geld te beschikken (talk about goals in life...), is het wellicht nog beter om er over een periode van een jaar of 5-10 zoveel mogelijk te verdienen.

Tenzij je daadwerkelijk promotie hebt gemaakt, en dus een nieuwe rol hebt gekregen binnen het bedrijf, denk ik dat het onverstandig is binnen 12 maanden te beginnen over salarisverhogingen. De enige methode om dat met goed fatsoen te doen, is een afspraak vooraf te maken hierover tijdens de contract besprekingen ("bij goed of uitstekend functioneren na zes maanden x salaris verhoging"). Je loopt behoorlijk het risico te hebberig te lijken, en daarmee in te boeten op de goodwill die je bij je baas hebt gecreëerd - zoiets kan dus makkelijk averechts werken op de langer termijn.

Na een jaar, of bij een afgesproken evaluatiemoment, kun je wel je kaarten op tafel gooien. In het beste geval kun je aantonen dat jou bijdrage van dusdanige aard is dat het salaris dat je ontvangt niet langer de lading dekt. Als je je baas daarvan kunt overtuigen, zit er allicht iets moois voor je in het vat.

Wil je ècht de hoofdprijs verdienen? Doe dan wat ervaring op (minimaal twee jaar), en zoek dan een andere baas. Er werkt niets zo goed als een nieuwe baas, wanneer je een hoger salaris wilt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:20

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zou je niet eerst gewoon je eerste jaar vol maken?

Salarisverhoging komt vast wel te sprake bij, in het geval van een jaarcontract, contractverlenging of bij het jaarlijkse beoordelings/evaluatiegesprek.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
Wat een non-discussie...

Dat je alle zaken die je nu noemt hebt behaald maakt je nog geen steunpilaar van de organisatie oid. Zet je werk voort zoals je doet. Haal het maximale uit je zelf en probeer zoveel mogelijk te leren van de omgeving waarin je werkt.

Beloningen komen vanzelf en ze zijn nog mooier als je er niet om hoeft te vragen. Indien je niet tevreden bent dan mag je dit laten blijken, maar 7 maanden is echt niks.

Je hebt een baan, wees tevreden. Ben je niet tevreden met de beloning, zoek een andere baan. Niets staat je in de weg, je kunt vanuit je huidige baan altijd uitkijken naar iets anders.

Succes.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagary
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01 11:29
helemaal eens met fungho, behalve dan dat beloningen vanzelf komen, dat is echt uitzonderlijk.

Meer salaris en/of meer bonus zul je altijd zelf moeten regelen, wacht niet af. Bij 1 jaar kun je het aangeven bijvoorbeeld middels in het voorgaande jaar gemaakte afspraken over verantwoordelijkheden, (bewezen) prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 14:07
2.400 euro voor een starter is echt een prima salaris. Je bent bovendien zélf akkoord gegaan met 2.400. Daarnaast schat ik de waarde van je auto op 500 euro per maand: ofwel je jaarsalaris is rond de 37.000 -> modaal voor een starter. Als een werknemer binnen 7 maanden dan komt zeiken trap ik m eruit ivm instelling, wie zegt dat met met 2.800 dan wel tevreden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 19:53
Ik mis wat zaken. Wat is je opleiding en hoe oud ben je? Het probleem met kleine startende ondernemer is dat ze vaak enthousiasten jongen medewerkers zoeken en daar zo min mogelijk voor willen betalen.

Mijn ervaring is dat je prima binnen je eerste jaar een salarisverhoging kunt krijgen. Je hebt jouw beargumentatie al gereed, waarom jij vindt dat je salarisverhoging verdient, nu is het een kwestie van bespreken met je manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
gambieter schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 01:07:
Als ik het zo lees doet de TS leuk mee, maar ik ben wel benieuwd wat zijn argumenten dan zijn voor salarisverhoging. Heeft hij iets specifieks bereikt? Is er iets dat hem extra belangrijk maakt? Lovende woorden zijn mooi, dat je bij zaken wordt betrokken ook, maar dat kan ook zijn dat men gewoon probeert een goed team te zijn.

Meer willen verdienen, leuk, maar waarom ben je het waard?
Waarom zou de TS dat hier precies uit de doeken moeten doen? Is het zoveel gevraagd om de TS gewoon in woord bij te kunnen staan hoe hij een eventuele salarisverhoging bespreekbaar maakt? Mijn inziens hoeft de TS niet te rechtvaardigen waarom hij een salarisverhoging zou mogen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:00
Wanneer je met je manager gaat praten zou ik beginnen om de basis waarop je conclusie baseert te verifiëren met hem/haar. Ben je verder dan je van een starter mag verwachten, doe je meer klussen dan je zou mogen verwachten van een starter, krijg je al meer verantwoordelijkheid. Als deze basis wordt bevestigd, dan weet je dat de conclusie die je trekt niet op los zand is gebaseerd.

Succes in ieder geval met het vinden van je weg in je carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Het lijkt er op dat je gewoon goed je werkt doet en gewaardeerd wordt dus dat is wat je nu bereikt heb. Je salaris is lijkt me marktconform zeker met de tankpas + auto dat is gewoon ook extra salaris. Maar voor 1-3 jaar ervaring heb je een prima salaris met extra's (ga er vanuit dat je de projecten tijden je school tijd gedaan heb en een tijdje er na). Maar je bent nog junior. Medior begint vanaf 5-6 jaar pas en senior dat moet je bijna verdienen reken 8-10 jaar pas. Je heb een goed salaris en goede voorwaarden en je vind je werk leuk dus waarom het onderspanning zetten om iets meer geld te krijgen misschien 100 euro per maand of helemaal niets en een verstoorde werk relatie omdat je zo snel al vraagt om verhoging. Bij mij vorige werk was het een non discussie over salaris alleen tijd je jaarlijkse review dan kon daar over worden gepraat en alleen als je goed gepresteerd had en echt value bewezen had toegevoegd aan het team. Je kreeg gewoon een bonus als ik vond dat je goed je werk gedaan had en een verhoging die of een beetje was als je het goed deed en een een stuk meer als je heel goed werkte en vooruitgang maakt in je ontwikkeling al medewerker.

Dus gewoon lekker genieten dat je een goede baan heb met goede voorwaarden en bij je review krijg je gerust geld extra als je je waarderen en anders heb je een jaar ervaring en dus een beter CV dus dat is je winst. En als je over 2-4 jaar verder ben dan weet je echt wat werken is dan ga je richting Medior en dan wordt het echt pas een goed gesprek omdat je dan iets meer mee brengt in de onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Je referenties zijn wel leuk, maar het maakt je nog geen medior.

Want het zegt niks over de kwaliteit van de geleverde code, leesbaarheid, ...
Ook niet hoe je omgaat met andere mensen, ...

Maar om nu op dit moment even op tafel te gaan kloppen.
Nee, dat staat gelijk aan het ingooien van de eigen ruiten.

Men waardeert je en je kan veel bijleren.
Normaal zal er elk jaar een evaluatiemoment zijn => bekijk het daar.
Wil je meer dan men je dan aanbiedt, zie dan dat je afkomt met logische argumenten die steek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BFmango schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:29:
Waarom zou de TS dat hier precies uit de doeken moeten doen? Is het zoveel gevraagd om de TS gewoon in woord bij te kunnen staan hoe hij een eventuele salarisverhoging bespreekbaar maakt? Mijn inziens hoeft de TS niet te rechtvaardigen waarom hij een salarisverhoging zou mogen krijgen.
Exacte details zijn niet nodig, maar je helopt de TS zeker niet door alleen te steunen. Juist door met goede argumenten hier te komen (en eventuele minder argumenten hier afgeschoten te krijgen) kan de TS zich veel beter voorbereiden, of misschien tot de conclusie komen dat dit geen goed moment is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Werk zelf ook bij een klein bedrijf en mijn manager is meteen de directeur.

Het is een heel redelijk mens en als ik kan aantonen dat ik voor hem van meerwaarde ben ten opzichte van mijn collega's, dan was een verhoging altijd bespreekbaar. Niet dat ik hem iedere keer dat ik hem vroeg, ook daadwerkelijk heb gekregen, maar soms wel.

Het moment om dat te doen is tijdens het evaluatie- / functioneringsgesprek.
Dat heb ik altijd heel goed voorbereid.

• Zorg dat je weet wat je kwaliteiten zijn ten opzichte van je collega's
• Alleen zeggen "kan ik meer verdienen?" is sowieso geen goede aanpak. Het antwoord van de andere kant op die vraag, ligt nogal voor de hand.
• Ik heb procentuele verhogingen van eerdere jaren bijgehouden. Die bleken op een zeker moment 1%/jaar te zijn. Dat lag onder de inflatie en ik heb gevraagd om dat in dat jaar te compenseren. Daar gingen ze toen in mee.
• Een tijdje was het excuus 'ja, het is crisis hè', terwijl het bij ons prima ging wegens een goede spreiding van sectoren waar we werkzaam zijn. Toen heb ik artikelen van internet uitgeprint dat het in die sectoren prima ging. Dat kan echter betweterig overkomen. Alsof je per se je gelijk wilt halen. Je moet hier wel mee oppassen en aanvoelen of dat geaccepteerd gaat worden. Bij mij had het wisselend succes.

Overigens heb ik in de eerste 3 jaar geen verhoging gehad, omdat ik toen werkte op basis van een 0-urencontract. Ik ben pas in vaste dienst gegaan na het behalen van mijn hbo-diploma. Toen ook een flinke verhoging gehad, omdat het bedrijf al wist wat ze aan me hadden en het diploma wilde belonen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Wanneer je langere tijd binnen bent in het bedrijf, goed je werk doet (goede beoordelingen) en er niks gebeurt, dan kun je zelf eens aan de bel gaan trekken. Maar na 6 maanden al met eisen komen... ongeacht hoe goed je bent, menigeen zal daar een wrange smaak aan over houden.
Zoals anderen ook aangeven - misschien krijg je je verhoging wel, maar wat denk je dat het doet met de komende verhogingen/promotiekansen/referenties/....?

Over het algemeen hebben bedrijven elk jaar (meestal ook rond de jaarwisseling) een functioneringsgesprek met daaruit volgend ook een eventuele loonsverhoging. 'Joh, je hebt je werk goed gedaan, targets gehaald, blij met je, hier is [insert iets tussen 1-15%] erbij'. Met name bij een starter zijn wat hogere percentages niet ongewoon, omdat je over het algemeen laag begint en als ze je een tijdje bezig hebben gezien veel beter kunnen inschatten wat je echt waard bent.

Vergis je ook niet in waarderingen die niet loongebonden zijn. Zo is geen verhoging krijgen maar wel de verantwoordelijkheid. Zoals aantoonbaar mensen aansturen, projecten runnen - net datgene waarvan je zei tegenaan te lopen bij je eigen bedrijf, dat je wel iets deed maar het niet kon aantonen.
Dat is iets wat zeer interessant staat op je CV voor toekomstige banen/promotiekansen, en je uiteindelijk veel meer geld kan opleveren dan een verhoging nu.

Mijn eigen ervaring is gewoon je werk doen en laat ze zelf maar met iets komen, wacht het rustig af. Als je goed je werk doet en je valt af en toe op, is er een grote kans dat ze vanuit het bedrijf zelf dat ook zien en respecteren. Sterker nog, gewoon werken zonder gezijk kan wel eens meer effect hebben dan zelf onderhandelen, omdat je niet alleen nu een verhoging wilt maar ook volgend jaar, en het jaar daarna... In dat opzicht wil je ook niet nu gelijk als je goodwill opmaken die je de afgelopen maanden hebt gekweekt en de komende jaren op 0-1% verhoging zitten.

Mochten ze bij het functioneringsgesprek erg tevreden zijn, maar er komt verder niks uit, dan kun je gaan kijken om zelf initiatief te nemen. Maar dan geef je het bedrijf op zn minst een kans om er zelf mee te komen, en dat kan voor jou zowel op de korte als langere termijn interessanter uitpakken.

Nog als laatste, wees ook blij met wat je hebt. Het lijkt erop dat je leuk en uitdagend werk hebt, en dus veel ervaring kunt opdoen en leren.
Salaris ligt ook al ruim boven de 'starters' standaard, dat ligt meestal op een iets lager salaris en dan ook zonder auto/tankpas. Dus het is ook niet alsof je geheel aan de onderkant begint.

[ Voor 36% gewijzigd door Xanaroth op 23-07-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

7 maanden is aan de vroege kant (Het groentje is net uit zijn proefperiode van 6 maand en zet z'n grote bek op. Iemand die zo vroeg en hard wilt graaien, kan je beter nu buitentrappen dan wachten totdat je van hem afhankelijk is.), tenzij als je kan aantonen dat wat je doet mijlenver van de functieomschrijving is (bv Je krijgt taken/verantwoordelijkheden van ontslagen/vertrokken collega's en doet het werk van meerdere personen.).

Bij een ander gaan solliciteren kan je wel doen.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 23-07-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je bent een starter voor elke bedrijf, simpelweg omdat je geen aantoonbare werkervaring hebt. Die bots die je hebt geschreven die pokeren en doen dat telt voor een bedrijf simpelweg niet. Dat vinden ze doorgaans van alle hobbyprojecten.

Normaal is dat je een keer per jaar een kans hebt om je salaris te bespreken en dat is tijdens je functioneringsgesprek. Je baas kan dan zelf zeggen dat je verhoging krijgt wegens goede prestaties of je kaart het zelf aan. Ik krijg ook niet de indruk dat er in je contract afspraken zijn gemaakt over verhogingen. Soms kan dat nog wel het geval zijn bij starters dat er in je contract staat dat je elke half jaar een verhoging krijgt, bijvoorbeeld.

Overigens moet je ook niet vergeten dat die leaseauto met tankpas ook een stukje salaris vormen. Je had anders zelf een auto moeten kopen plus de benzine/diesel die je erin moet gieten.

Maak eerst maar dit jaar af. En kijk dan wat je baas te zeggen heeft tijdens je functioneringsgesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

En als je tijdens zon functioneringsgesprek helemaal de hemel in geprezen wordt, kan je altijd als vorm van grapje erop reageren "Dus ik krijg een salarisverhoging". Je moet dan wel tijdens dat gesprek het idee krijgen dat je dat grapje kan maken. Maar 7 maanden is te vroeg, geduld is echt een schone zaak, wat iedereen hier al aangeeft. Zelfs al krijg je veel meer verantwoordelijkheden is 7 maanden te vroeg, je zal ook een soort van track-record moeten hebben wat betreft je werk, zodat je baas kan zien, wat heeft hij allemaal gedaan, hoe functioneert hij. Kan ook best zijn dat ondanks je goede functioneren dat hij toch nog wat op~ en aanmerkingen heeft, waar je zelf overheen kijkt (zeg niet dat dat zo is, maar mensen zien niet alles hetzelfde).

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Toch apart om te zien dat de TS speciaal hiervoor een account heeft aangemaakt en verder niet meer reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:20
aZuL2001 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:32:
[...]
Draai het eens om.
Waarom zou het bedrijf jou meer moeten gaan betalen?
Wat is hun belang daarin?
Als een bedrijf een werknemer niet eerlijk waardeert, ben je 'm ook definitief kwijt zodra de werknemer een alternatief heeft. Dat wil je uiteindelijk liever niet, al zeggen een aantal posters dat ze liever geen graaiers hebben. Het gaat hier niet om belachelijke bedragen.

Je kunt je afvragen of 2400+leaseauto misschien niet belachelijk onderbetaald is voor een goede WO IT'er (en als je het daar niet mee eens bent, of je zelf misschien niet ook onderbetaald bent/was?).

Ik heb vanwege lage salarissen al meerdere (in mijn ogen zeer getalenteerde) mensen definitief uit de IT zien vertrekken voor beter betaald werk in een andere sector. Er zijn natuurlijk ook werknemers die het totaal niet boeit dat ze weinig verdienen, maar dat is bij TS duidelijk niet het geval. En op een mensenleven is een jaar een hoop tijd, je kunt niet blijven wachten.

2400 is misschien een acceptabel startsalaris voor jonge net afgestudeerde mensen zonder ervaring, maar je moet dan wel direct duidelijk hebben wanneer, met hoeveel en onder welke voorwaarden dit bedrag verhoogd gaat worden. Het kan tot grote teleurstellingen leiden als een werkgever niet gewend is om in de ogen van de TS ogen normale salarissen te betalen.

Zelf zou ik eerst beginnen met een plan maken voor de komende tijd. Wat wil je nu echt verdienen? Wat wil je voor werk doen? Weeg de risico's af en leg dan eventueel aan de betreffende persoon de vraag voor hoe je salarisontwikkeling eruit zal zien en wat je zelf kunt doen om meer waard te zijn. Als je echt een flinke inkomensstijging wilt, denk dan ook na over alternatieve plannen.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:20
Anoniem: 81330 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:21:
Toch apart om te zien dat de TS speciaal hiervoor een account heeft aangemaakt en verder niet meer reageerd.
Hij zal waarschijnlijk hard aan het werk zijn?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TS is trouwens niet zo moeilijk te vinden.

Dat is niet de bedoeling.

Ik weet niet of W&I buiten de google indexer valt.

[ Voor 215% gewijzigd door Krisp op 23-07-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
BerendBoon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:23:
Als een bedrijf een werknemer niet eerlijk waardeert, ben je 'm ook definitief kwijt zodra de werknemer een alternatief heeft. Dat wil je uiteindelijk liever niet, al zeggen een aantal posters dat ze liever geen graaiers hebben. Het gaat hier niet om belachelijke bedragen.

Je kunt je afvragen of 2400+leaseauto misschien niet belachelijk onderbetaald is voor een goede WO IT'er (en als je het daar niet mee eens bent, of je zelf misschien niet ook onderbetaald bent/was?).

Ik heb vanwege lage salarissen al meerdere (in mijn ogen zeer getalenteerde) mensen definitief uit de IT zien vertrekken voor beter betaald werk in een andere sector. Er zijn natuurlijk ook werknemers die het totaal niet boeit dat ze weinig verdienen, maar dat is bij TS duidelijk niet het geval. En op een mensenleven is een jaar een hoop tijd, je kunt niet blijven wachten.

2400 is misschien een acceptabel startsalaris voor jonge net afgestudeerde mensen zonder ervaring, maar je moet dan wel direct duidelijk hebben wanneer, met hoeveel en onder welke voorwaarden dit bedrag verhoogd gaat worden. Het kan tot grote teleurstellingen leiden als een werkgever niet gewend is om in de ogen van de TS ogen normale salarissen te betalen.
We weten niet hoe oud de TS is. Maar bij de grote IT detacheerders is het normaal dat je in het begin het minimumloon krijgt passend bij je leeftijd. Daarbij krijg je doorgaans dan ook beschikking over een auto van de zaak met tankpas. In je contract staan dan vaak wel afspraken dat je elke X maanden een verhoging krijgt. Het is wel gebruikelijk tegenwoordig om laag te beginnen in de IT.

Mogelijk dat de TS een jaarcontract heeft gekregen om te zien of hij bevalt en zo ja, dan een vast contract. Mogelijk kan dat moment ook gebruikt worden om over de beloning te onderhandelen. De TS is ook nog een starter voor bedrijven dus dan heb je doorgaans weinig in de pap te brokkelen. Zoals ik al zei, er is geen concrete werkervaring. Die paar botjes zijn leuk, maar stel dat de TS een jaar ontwikkelervaring had bij een groot bedrijf, zeg de ING, dan vermoed ik dat hij betere aanbiedingen kreeg omdat hij echt aantoonbare ervaring heeft.

De opmerking van graaien en hebberig zijn komt voort uit het feit dat de TS nog maar 7 maanden werkt. Dat is een beetje weinig basis om grote eisen te gaan stellen. Indien de TS een tijdelijk contract heeft zou ik zeggen dat zijn eerste doel moet zijn om een vast contract in de wacht te slepen.
Zelf zou ik eerst beginnen met een plan maken voor de komende tijd. Wat wil je nu echt verdienen? Wat wil je voor werk doen? Weeg de risico's af en leg dan eventueel aan de betreffende persoon de vraag voor hoe je salarisontwikkeling eruit zal zien en wat je zelf kunt doen om meer waard te zijn. Als je echt een flinke inkomensstijging wilt, denk dan ook na over alternatieve plannen.
Mijn advies hier zou simpel zijn, doe meer ervaring op. Sleep een vast contract in de wacht als je dat nog niet hebt. Als je iets van twee jaar ervaring hebt gaat er een wereld voor je open aan mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 09:48
Na zeven maanden beginnen over salarisverhoging is echt de doodssteek voor je carrière. Ongeacht wat je hebt bereikt, hoe geweldig ze je daar vinden, enzovoort. Ik ben het eens met de rest: eerst gewoon maar het jaar afmaken en bij het functioneringsgesprek kijken waar ze zelf mee komen (een nieuw jaarcontract? Een vast contract?) en dat dan als aanknopingspunt gebruiken om het over je vergoeding te hebben.

En altijd onthouden: het is een gesprek. Dat betekent dat het niet neerkomt op een bepaald bedrag eisen en dan boos worden als ze er niet op in gaan, maar evengoed dat zij zich er ook niet makkelijk vanaf kunnen maken als jij met een goed en redelijk verhaal komt.

[ Voor 43% gewijzigd door HooksForFeet op 23-07-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
Zelf sta ik er iets anders in als de meeste reageerders hier.

Een goede baas beloont zijn Medewerkers voldoende en op tijd. Dat betekent motiveren dmv. feedback en contoleren of het salaris marktconform is.
Een goede baas heeft door wanneer een medewerker onderbetaalt word en stelt bij om ontevredenheid te voorkomen. Een werknemer kan namelijk anders zelf op zoek gaan of een beter aanbod krijgen.

Zelf ben ik ook net gestart in een nieuwe functie waarbij mijn CV ook wat onzekere factoren had. Inmiddels heb ik wel 2x salarisverhoging gehad in een half jaar waar ik niet zelf om heb hoeven vragen. Echter ik verdien goed voor de baas en ik zit in een markt waarbij ik meerdere gerichte aanbiedingen per week maand. Echter ik ben mede daar door niet ontevreden en kijk ook niet om me heen.

Het kan prima zijn dat je nu een redelijk salaris krijgt voor de werkzaamheden die je doet en de ervaring die je inbrengt. Echter dat kan ik uit je verhaal lastig afleiden. Als je om verhoging vraagt terwijl je het eigenlijk niet verdient dan zijn dat minpunten.

Als je baas het simpelweg niet doorhad dat jij boven je vergoeding presteerd dan kan je dat prima aankaarten. Geen probleem.

Echter als je een gierige baas hebt dan zit je in alle situaties fout.

Trouwens, 2400 bruto zegt niet zoveel. Heb je een 40-urig contract, wat voor secundaire arbeidsvoorwaarden heb je? Check bijv. hier eens:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Dekaasboer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:20:

Echter als je een gierige baas hebt dan zit je in alle situaties fout.
En krijg je ongemotiveerde en ontevreden medewerkers :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[quote]PromWarMachine schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:32:
• Een tijdje was het excuus 'ja, het is crisis hè', terwijl het bij ons prima ging wegens een goede spreiding van sectoren waar we werkzaam zijn. Toen heb ik artikelen van internet uitgeprint dat het in die sectoren prima ging. Dat kan echter betweterig overkomen. Alsof je per se je gelijk wilt halen. Je moet hier wel mee oppassen en aanvoelen of dat geaccepteerd gaat worden. Bij mij had het wisselend succes.
Tja, dat zegt imho meer over de mensen met wie je onderhandelt. Natuurlijk zul je het daar mee moeten doen, maar als zij met een argument komen wat weerlegd kan worden dan moeten ze niet gaan zeuren op het moment dat je aantoont dat dat argument niet klopt terwijl het eigenlijk alleen maar bedoeld was om je af te schepen. Want dat vind ik ronduit onbeschoft.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2014 17:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
PromWarMachine schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:32:
Komt inderdaad nogal betweterig over. Al ik 35 job offers voor Oracle DBAs zou uitprinten om aan te tonen dat er toch écht wel veel banen voor Oracle lui zijn en ik dus een loonsverhoging verdien, zou het antwoord waarschijnlijk zijn: "Succes dan maar bij die 35!". En terecht.

Als ik daarentegen die 35 Oracle job offers die her en daar staan eens subtiel tussen de lijnen door laat doorschemeren tijdens een vergadering of bedrijfslunch, dan heeft dat wel iets meer effect.

[ Voor 11% gewijzigd door demichel op 23-07-2014 19:03 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 609948

Topicstarter
Thnx voor de reacties! Had er niet zoveel verwacht in zo'n korte tijd!

Geeft in ieder geval goed inzicht! Zoals ik al wel dacht, toch even wachten, iedere 3 maanden is er een functioneringsgesprek maar denk dat ik in dat geval toch nog even wacht op eind van het jaar.

Neemt niet weg dat ik -naar eigen zeggen- beter presteer als de andere starters/juniors in het bedrijf maar die doen vooral front-end en ik vooral back-end programmeren.

Voor de verdere info:
Ben 27, WO Artificial Intelligence en HBO Information engineering (En overigens de enige (relevante opleiding)WO-er in het bedrijf), HBO eind stage bij ING. 40 urige werkweek en functie titel is 'consultant'. Echt voorwaarden voor loonsverhoging zijn er niet... misschien had ik die eerder moeten onderhandelen maar ach, nu te laat.

PS De reden waarom ik voor een baas ging werken was het hebben van collega's, voor mijzelf werken werdt erg saai en motivatieloos (maar heb mij website nog steeds wat een halve baan is). 'Geluk hebben dat ik een baan heb' was bij mij niet echt het geval, had alle tijd en heb wel 30+ sollicitaties gehad waarvan er zeker 15! 2e gesprekken waar ook grote partijen als Ordina, Infosupport en Cap bij zaten, waar ik vooral vaak de indruk kreeg van: 'Met zo'n CV/Ervaring willen we je wel voor een (klein)start salaris'. De Cultuur etc in deze grote bedrijven was toch echt niets voor mij.

Anyway, uiteindelijk een bedrijf uitgezocht dat bij mij paste en ben blij met mijn baan al zal ik waarschijnlijk over een jaar of 2 wel weer voor mijzelf willen beginnen maar wil gewoon weten of ik niet onder betaald krijg ;), uurloon onderhandelen kan ik wel maar een werkgever/nemer relatie is nieuw voor me!

Nogmaals thnx voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 21:41
Sorry, maar wat is iedereen hier voorzichtig. Er is maar een manier om verhoging te krijgen en dat is *duidelijk* zijn. Als je zwaar boven je kunnen functioneert, zeg het dan. En of dat dan na 3 maanden of na 7 jaar is maakt niet uit. Als je nu niet durft te zeggen waar het op staat dan zit je over 4 jaar nog op 3K en kan je nooit meer omhoog.

Je bent als werknemer een commodity, als je meer waard bent dan men je betaalt kan je salaris omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 09:48
creator1988 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 06:03:
Sorry, maar wat is iedereen hier voorzichtig. Er is maar een manier om verhoging te krijgen en dat is *duidelijk* zijn. Als je zwaar boven je kunnen functioneert, zeg het dan. En of dat dan na 3 maanden of na 7 jaar is maakt niet uit. Als je nu niet durft te zeggen waar het op staat dan zit je over 4 jaar nog op 3K en kan je nooit meer omhoog.

Je bent als werknemer een commodity, als je meer waard bent dan men je betaalt kan je salaris omhoog.
Dat klopt, mits je werkgever een robot is die mensen rechtevenredig beloont op "prestatie" en verder niets. Afgezien van hoe die robot het veld "prestatie" uit zou moeten rekenen is dat natuurlijk niet zo. Er komen ook menselijke factoren bij kijken. Sociale factoren. Dingen die niet eerlijk zijn en geen invloed zouden mogen hebben, maar dat wel doen. En roepen dat je te weinig betaald krijgt als je net komt kijken is een perfecte manier om die factoren dramatisch in jouw nadeel uit te laten pakken.
Als je werkgever een oneindige bak geld zou hebben wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
creator1988 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 06:03:

De TS is koud in dienst nog daar, en je moet nog maar zien dat alles wat hij daar nu doet zijn vruchten gaat afwerpen. Je kan een heel platform herontwerpen, maar als niemand het in gebruik wil nemen...

Plus als je nog geen vast contract hebt moet je toch enigszins oppassen. Als je nu per ongeluk jezelf karakteriseert als hebberig carrière jagertje dan kan het misschien tegen je werken en krijg je geen verlenging. Dat ligt natuurlijk ook aan de bedrijfscultuur uiteraard hoe dingen opgevat worden.

Wat ik al een paar keer eerder zei, eerst een vast contract krijgen. Een inkomen hebben is beter dan geen inkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:02

SeatRider

Hips don't lie

HooksForFeet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:20:
[...]
Dat klopt, mits je werkgever een robot is die mensen rechtevenredig beloont op "prestatie" en verder niets. Afgezien van hoe die robot het veld "prestatie" uit zou moeten rekenen is dat natuurlijk niet zo. Er komen ook menselijke factoren bij kijken. Sociale factoren. Dingen die niet eerlijk zijn en geen invloed zouden mogen hebben, maar dat wel doen. En roepen dat je te weinig betaald krijgt als je net komt kijken is een perfecte manier om die factoren dramatisch in jouw nadeel uit te laten pakken.
[...]
_/-\o_

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1