EDIT: Verwijderen aub
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 609948 op 12-01-2017 12:52 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dat is een fantastische instelling. Not.Anoniem: 609948 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:52:
Maar wil graag het meeste eruit halen.
Abort, Retry, Quake ???
We are shaping the future
Wat een onzin. Niet er het meeste uit willen halen, dat is een geweldige instelling... Not. Ja, natuurlijk, als het aan het management lag dan was de juiste instelling nog wat meer uren werken en salaris inleveren tbv het bedrijf...aZuL2001 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:32:
Dat is een fantastische instelling. Not.
Inderdaad, zelf ook bij een nieuwe baan " laag begonnen " werk nu er bijna anderhalf jaar en begin zelf meer waardering en groei te zien, en ook krijg ik dit te horen van anderen.Barrycade schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:54:
Mooi allemaal, maar je post laat zien dat je wel een starter bent: namelijk in het werken met collega's. Vakinhoudelijk lijkt het wel snor te zitten maar je werknemersradar moet nog even getuned worden.
Je wordt nu namelijk al op een andere manier beloond dan alleen je salaris, waardering. Dat is veel waard. Op de lange duur meer dan salaris alleen. Maar hou vol en pak het moment aan als het een natuurlijk moment is om het salaris ter sprake te brengen.
Komt dat moment niet na zeg na een jaar, moet je het wellicht het moment afdwingen, maar wees voorzichtig met hoe je het brengt is mijn tip. Is namelijk een beetje afhankelijk van de sfeer en gebruiken binnen je bedrijf hoe je het meeste rendement haalt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
We are shaping the future
Ik ontken het bestaan van IE.
Nederlands is makkelijker als je denkt
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Garmin FR245M + HRM-RUN
i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
Waarom zou de TS dat hier precies uit de doeken moeten doen? Is het zoveel gevraagd om de TS gewoon in woord bij te kunnen staan hoe hij een eventuele salarisverhoging bespreekbaar maakt? Mijn inziens hoeft de TS niet te rechtvaardigen waarom hij een salarisverhoging zou mogen krijgen.gambieter schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 01:07:
Als ik het zo lees doet de TS leuk mee, maar ik ben wel benieuwd wat zijn argumenten dan zijn voor salarisverhoging. Heeft hij iets specifieks bereikt? Is er iets dat hem extra belangrijk maakt? Lovende woorden zijn mooi, dat je bij zaken wordt betrokken ook, maar dat kan ook zijn dat men gewoon probeert een goed team te zijn.
Meer willen verdienen, leuk, maar waarom ben je het waard?
Exacte details zijn niet nodig, maar je helopt de TS zeker niet door alleen te steunen. Juist door met goede argumenten hier te komen (en eventuele minder argumenten hier afgeschoten te krijgen) kan de TS zich veel beter voorbereiden, of misschien tot de conclusie komen dat dit geen goed moment is.BFmango schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:29:
Waarom zou de TS dat hier precies uit de doeken moeten doen? Is het zoveel gevraagd om de TS gewoon in woord bij te kunnen staan hoe hij een eventuele salarisverhoging bespreekbaar maakt? Mijn inziens hoeft de TS niet te rechtvaardigen waarom hij een salarisverhoging zou mogen krijgen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 36% gewijzigd door Xanaroth op 23-07-2014 11:56 ]
[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 23-07-2014 11:51 ]
Anoniem: 81330
Als een bedrijf een werknemer niet eerlijk waardeert, ben je 'm ook definitief kwijt zodra de werknemer een alternatief heeft. Dat wil je uiteindelijk liever niet, al zeggen een aantal posters dat ze liever geen graaiers hebben. Het gaat hier niet om belachelijke bedragen.aZuL2001 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:32:
[...]
Draai het eens om.
Waarom zou het bedrijf jou meer moeten gaan betalen?
Wat is hun belang daarin?
Niets...
Hij zal waarschijnlijk hard aan het werk zijn?Anoniem: 81330 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:21:
Toch apart om te zien dat de TS speciaal hiervoor een account heeft aangemaakt en verder niet meer reageerd.
Niets...
[ Voor 215% gewijzigd door Krisp op 23-07-2014 13:42 ]
We weten niet hoe oud de TS is. Maar bij de grote IT detacheerders is het normaal dat je in het begin het minimumloon krijgt passend bij je leeftijd. Daarbij krijg je doorgaans dan ook beschikking over een auto van de zaak met tankpas. In je contract staan dan vaak wel afspraken dat je elke X maanden een verhoging krijgt. Het is wel gebruikelijk tegenwoordig om laag te beginnen in de IT.BerendBoon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:23:
Als een bedrijf een werknemer niet eerlijk waardeert, ben je 'm ook definitief kwijt zodra de werknemer een alternatief heeft. Dat wil je uiteindelijk liever niet, al zeggen een aantal posters dat ze liever geen graaiers hebben. Het gaat hier niet om belachelijke bedragen.
Je kunt je afvragen of 2400+leaseauto misschien niet belachelijk onderbetaald is voor een goede WO IT'er (en als je het daar niet mee eens bent, of je zelf misschien niet ook onderbetaald bent/was?).
Ik heb vanwege lage salarissen al meerdere (in mijn ogen zeer getalenteerde) mensen definitief uit de IT zien vertrekken voor beter betaald werk in een andere sector. Er zijn natuurlijk ook werknemers die het totaal niet boeit dat ze weinig verdienen, maar dat is bij TS duidelijk niet het geval. En op een mensenleven is een jaar een hoop tijd, je kunt niet blijven wachten.
2400 is misschien een acceptabel startsalaris voor jonge net afgestudeerde mensen zonder ervaring, maar je moet dan wel direct duidelijk hebben wanneer, met hoeveel en onder welke voorwaarden dit bedrag verhoogd gaat worden. Het kan tot grote teleurstellingen leiden als een werkgever niet gewend is om in de ogen van de TS ogen normale salarissen te betalen.
Mijn advies hier zou simpel zijn, doe meer ervaring op. Sleep een vast contract in de wacht als je dat nog niet hebt. Als je iets van twee jaar ervaring hebt gaat er een wereld voor je open aan mogelijkheden.Zelf zou ik eerst beginnen met een plan maken voor de komende tijd. Wat wil je nu echt verdienen? Wat wil je voor werk doen? Weeg de risico's af en leg dan eventueel aan de betreffende persoon de vraag voor hoe je salarisontwikkeling eruit zal zien en wat je zelf kunt doen om meer waard te zijn. Als je echt een flinke inkomensstijging wilt, denk dan ook na over alternatieve plannen.
[ Voor 43% gewijzigd door HooksForFeet op 23-07-2014 15:41 ]
En krijg je ongemotiveerde en ontevreden medewerkersDekaasboer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:20:
Echter als je een gierige baas hebt dan zit je in alle situaties fout.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2014 17:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Komt inderdaad nogal betweterig over. Al ik 35 job offers voor Oracle DBAs zou uitprinten om aan te tonen dat er toch écht wel veel banen voor Oracle lui zijn en ik dus een loonsverhoging verdien, zou het antwoord waarschijnlijk zijn: "Succes dan maar bij die 35!". En terecht.PromWarMachine schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:32:
• Een tijdje was het excuus 'ja, het is crisis hè', terwijl het bij ons prima ging wegens een goede spreiding van sectoren waar we werkzaam zijn. Toen heb ik artikelen van internet uitgeprint dat het in die sectoren prima ging. Dat kan echter betweterig overkomen. Alsof je per se je gelijk wilt halen. Je moet hier wel mee oppassen en aanvoelen of dat geaccepteerd gaat worden. Bij mij had het wisselend succes.
[ Voor 11% gewijzigd door demichel op 23-07-2014 19:03 ]
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Dat klopt, mits je werkgever een robot is die mensen rechtevenredig beloont op "prestatie" en verder niets. Afgezien van hoe die robot het veld "prestatie" uit zou moeten rekenen is dat natuurlijk niet zo. Er komen ook menselijke factoren bij kijken. Sociale factoren. Dingen die niet eerlijk zijn en geen invloed zouden mogen hebben, maar dat wel doen. En roepen dat je te weinig betaald krijgt als je net komt kijken is een perfecte manier om die factoren dramatisch in jouw nadeel uit te laten pakken.creator1988 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 06:03:
Sorry, maar wat is iedereen hier voorzichtig. Er is maar een manier om verhoging te krijgen en dat is *duidelijk* zijn. Als je zwaar boven je kunnen functioneert, zeg het dan. En of dat dan na 3 maanden of na 7 jaar is maakt niet uit. Als je nu niet durft te zeggen waar het op staat dan zit je over 4 jaar nog op 3K en kan je nooit meer omhoog.
Je bent als werknemer een commodity, als je meer waard bent dan men je betaalt kan je salaris omhoog.
Als je werkgever een oneindige bak geld zou hebben wel ja.Je bent als werknemer een commodity, als je meer waard bent dan men je betaalt kan je salaris omhoog.
De TS is koud in dienst nog daar, en je moet nog maar zien dat alles wat hij daar nu doet zijn vruchten gaat afwerpen. Je kan een heel platform herontwerpen, maar als niemand het in gebruik wil nemen...creator1988 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 06:03:
Sorry, maar wat is iedereen hier voorzichtig. Er is maar een manier om verhoging te krijgen en dat is *duidelijk* zijn. Als je zwaar boven je kunnen functioneert, zeg het dan. En of dat dan na 3 maanden of na 7 jaar is maakt niet uit. Als je nu niet durft te zeggen waar het op staat dan zit je over 4 jaar nog op 3K en kan je nooit meer omhoog.
Je bent als werknemer een commodity, als je meer waard bent dan men je betaalt kan je salaris omhoog.
HooksForFeet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:20:
[...]
Dat klopt, mits je werkgever een robot is die mensen rechtevenredig beloont op "prestatie" en verder niets. Afgezien van hoe die robot het veld "prestatie" uit zou moeten rekenen is dat natuurlijk niet zo. Er komen ook menselijke factoren bij kijken. Sociale factoren. Dingen die niet eerlijk zijn en geen invloed zouden mogen hebben, maar dat wel doen. En roepen dat je te weinig betaald krijgt als je net komt kijken is een perfecte manier om die factoren dramatisch in jouw nadeel uit te laten pakken.
[...]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq