Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD aan usb-poort NAS aangesloten. Wachtwoord opgeven?

Pagina: 1
Acties:

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:50
Hoi Tweakers,

Ik gebruik al een aantal jaar tevreden mijn Netgear ReadyNAS Duo RND2000. Nu wil ik voor het eerst een externe harddisk aansluiten op de usb-poort. Dat gaat prima. HDD wordt ook herkend en ik krijg hem te zien. Maar zodra ik hem wil openen wordt er om een Gebruikersnaam en Wachtwoord gevraagd. Geen idee welke dat moet zijn? Heb al van alles geprobeerd. Misschien dat iemand hier mij kan helpen.

Mvg,

Errieseeka

Ps. Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/o0yxz5.jpg

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me een kwestie van via de webadmin van de NAS de toegangsrechten tot die gedeelde schijf goed instellen. Standaard is die gedeelde schijf waarschijnlijk alleen toegankelijk met de NAS admin account of zo (ik heb geen ervaring met netgear NAS systemen, maar zal niet heel erg anders zijn dan bij Synology)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je moet met een user account dat je aangemaakt hebt (of je admin account) inloggen voor toegang.

Soms moet je individuele users toegang geven tot USB connected devices. Ik heb een ReadyNAS Ultra 2, maar geen USB apparaat aangesloten. In mijn user interface is er in elk geval geen speciale optie voor, misschien krijg je die zodra je een USB apparaat aansluit.

Het zou in elk geval moeten werken met een user account die je zelf aangemaakt hebt. Je kan kijken in je admin interface of er bij jouw wel een optie voor is. "http://IP-ADRES/admin" is de link voor mijn model en zal hetzelfde zijn voor de jouwe ook lijkt me.

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:50
Oke thanks. Zat al te klooien in de webadmin maar kwam er niet uit.

Edit: Shares > Share-lijst > Shares op USB-opslagapparaten. Die heb ik precies hetzelfde ingesteld als Shares > Share-lijst > Shares op RAID.

Hij vraagt nu niet meer om een wachtwoord.

d:)b