Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:18
Aangezien ik toch ooit een keuze moet gaan maken heb ik even een Strawpoll aangemaakt om te kijken wat jullie voor mij zouden adviseren. Ik heb zo mijn eigen ideeën, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen als jullie in mijn schoenen stonden.
http://strawpoll.me/2192859

Ga ervan uit dat het over een 32GB variant gaat (als dat mogelijk). Alvast bedankt voor de stem! d:)b

On to the original topic! :w

Beste Tweakers, :)

In september begin ik met mijn studie (Werktuigbouwkunde bij de TU/e) en ik ben op zoek naar een tablet voor mijzelf. Op het moment hebben we thuis een iPad 2, waar mijn ouders en ik zeer over te spreken waren/zijn, maar hij begint wat minder te werken. Typen werkt bijvoorbeeld niet geweldig meer (hij slaat willekeurig letters die je typt over wat heel erg frustrerend is) en hij wordt ook wat langzaam.
Nu vinden mijn ouders de iPad 2 nog goed genoeg voor hen (althans, voor nu :P), dus ik zoek een tablet voor mijzelf.
On to the questions! d:)b

Ik zoek een...
...tablet voor gebruik naast de notebook die ik van de TU/e krijg. Deze notebook is een HP Zbook 15.

Wat is je budget?
Budget heb ik niet specifiek, maar ik wil geen extreem grote bedragen uitgeven aan een tablet (denk dus niet aan een €700). Een goede tablet en mijn eisen staan voorop, daarna kijk ik naar de prijs.
Als ik een echte max zou moeten nemen zou ik €500 zeggen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
...standaard studie dingen te doen, denk aan notities maken en lezen (vooral het laatste), en andere dingen voor in de trein en thuis. Om een aantal voorbeelden te noemen: YouTube, Twitch, internet, mail agenda (moet synchroniseren met de agenda op mijn telefoon en PC/notebook), social media, nieuws, af en toe een gamepje etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op het moment heb ik een aantal tablets in gedachten:
Nexus 7 (2013)
iPad Air
iPad Mini met Retina Display
Asus Transformer Book T100TA-DK002H

Die laatste valt waarschijnlijk wel af, omdat de kwaliteit wat minder is van wat ik hoor (ondanks dat is hij wel goed, dus daarom staat hij in de lijst).

Welke eisen heb je?
Er zijn een aantal eisen die ik heb:
• Goede kwaliteit (well, Captain Obvious)
• Goede batterij: Ik gebruik hem voor mijn studie én thuis, dus hij moet lang meekunnen. Liever niet iedere dag opladen; ter vergelijking, de iPad 2 die we nu thuis hebben zijn kan makkelijk een aantal dagen mee met het huidige gebruik, dus ik neem aan dat dat zoiezo minder gaat worden omdat ik hem nu overdag meer ga gebruiken (voorheen alleen 's ochtends en 's avonds omdat ik hem niet meenam naar school).
• Genoeg apps: dit zit overal wel goed, maar ik vermeld het even omdat ik in eerste instantie nog aan een Microsoft Surface 2 te denken, maar RT is nogal een groot minpunt voor die tablet.
• Lange levensduur: het liefst zou de tablet mijn gehele studie mee moeten gaan, zo rond de 5 jaar. Nu weet ik dat dat hem denk ik niet gaat worden, maar als de iPad 2 3,5 jaar vooruit kan voordat hij minder gaat worden, moet de nieuwe tablet wel een tijd vooruit kunnen gaan.

Een aantal dingen die handig zouden zijn, maar niet verplicht:
• Accessoires: ik wil in ieder geval een goed hoesje of screen protector hebben, maar ik zit er ook aan te denken om een toetsenbord erbij te nemen voor het maken van notities op de universiteit.
• Goede studieapps: Bij de Asus tablet/notebook combi krijg je Office, wat nice is. Bij de iPads kreeg je dacht ik Pages en dergelijke gratis vanaf nu. Voor Android moet er dan ook een goed app zijn voor office en dergelijke.
• (Native) printer support: Op het moment hebben we thuis een Epson printer, en het zou fijn zijn als ik daarmee zou kunnen printen vanaf de tablet (en dan het liefst met native support).
• Studentenkorting: ik blijf natuurlijk een Nederlander, dus studentenkorting zou nice zijn. Als jullie dus daarvan weten, meldt het a.u.b. :)F

Ik zou zomaar nog nieuwe eisen of handige dingen kunnen bedenken, maar dan vermeld ik het wel. :)

Welke vragen heb je hier nog over?
• Wat adviseren jullie allereerst voor OS? iOS, Android of toch Windows? Neig zelf op het moment meer naar Android en iOS.
• Wat zijn goede tablets voor een student (once again, Captain Obvious ladies and gentlemen 8)7)?
• Zijn Pages en dergelijke goede office apps op iOS?
• Wat zou een goede office app zijn voor Android?
• Zou ik beter af zijn met een kleine 7-8" tablet of zou 10" beter zijn? Ik weet dat dit grotendeels persoonlijke voorkeur is, maar ik zou denken dat een kleine tablet misschien iets té klein zou zijn voor mijn eisen.
• Hoe zit het met de native printer support van de verschillende OS'en?

Hopelijk kunnen (en willen!) jullie mij helpen met het maken van mijn keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door BlueFireGaming op 25-07-2014 23:55 . Reden: Printer support vraag en "eis" toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51

Barrycade

Through the...

Dus je wil naast je laptop ook nog een tablet( en een smartphone) mee gaan slepen naar school?

Ik zie geen enkele reden waarom je wensenlijstje niet met een smartphone zou kunnen.

Aantekeningen maken, tja een fysiek toetsenbord is toch fijner dan een vituele. Dus dat zou IK op je laptop doen. Of je moet met een stylus aan de slag willen in iets zoals onenote?

Maar wat is het probleem om het eerst een paar weekjes aan te kijken en zien waar je "collega's" mee komen en dan pas je beslissing te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Ik snap waar je op doelt, maar het is vooral een vervanging voor de iPad 2 die we hebben en dan zou ik hem ook nog eventueel mee kunnen nemen naar de universiteit.
Ik wil er ook studie dingen op kunnen doen voor thuis en wil hem anders voor "standaard tablet dingen" gebruiken.

Misschien niet echt goed verwoord... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 22:16
Je noemt wel op dat de Sufrace afvalt vanwege de RT, maar je hebt ook de volwaardige Surface nog ;)

Deze: pricewatch: Microsoft Surface Pro 2 64GB Zwart is dan €80,- boven het budget, maar je houdt wel een mooi ecosysteem met je laptop en je smartphone (al is dit giswerk, want ik weet niet wat voor een laptop en smartphone je hebt).

En je hebt W8.1 Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
CuBras schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:19:
Je noemt wel op dat de Sufrace afvalt vanwege de RT, maar je hebt ook de volwaardige Surface nog ;)

Deze: pricewatch: Microsoft Surface Pro 2 64GB Zwart is dan €80,- boven het budget, maar je houdt wel een mooi ecosysteem met je laptop en je smartphone (al is dit giswerk, want ik weet niet wat voor een laptop en smartphone je hebt).

En je hebt W8.1 Pro ;)
Klopt, zat ik naar te kijken, maar dat is meer een laptop vervanger en aangezien ik al een HP Zbook 15 krijg via de uni zou dat niet nodig zijn. Ik zoek denk ik dus wel een tablet om tabletdingen mee te doen zullen we maar zeggen.

EDIT:
Het is trouwens €280 over m'n budget. Die €700 was als voorbeeld voor veels te hoge bedragen... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BlueFireGaming op 22-07-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Maar dat is de 64GB versie. Is er eventueel niet een 16/32GB versie die goedkoper is als het je verder wel een geschikte tablet lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als ik zie wat je zelf al gevonden hebt, dan ga je voornamelijk voor de kleinere tablets?
Is dit eigenlijk ook een eis?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Andere aspecten die ik persoonlijk wel belangrijk vind. Eenvoudig kunnen aansluiten USB disks, memory card geheugenuitbreiding en eenvoudig kunnen printen.

Ik vind persoonlijk de Transformer erg interessant. Zover ik begreep zijn er modellen met verschillende groottes HDD, pas hiermee op. Ook kun je eens kijken naar de Acer Aspire Switch : reviews: Acer Aspire Switch 10: scherp geprijsde convertible

Toen ik voor een Windows 8 tablet was aan het kijken, heb ik een blog post gemaakt. Wellicht dat je er nog wat aan hebt: http://bjornhouben.wordpr...et-buyers-considerations/

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Anoniem: 483276 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:58:
Maar dat is de 64GB versie. Is er eventueel niet een 16/32GB versie die goedkoper is als het je verder wel een geschikte tablet lijkt?
Die zijn er niet voor de Surface Pro's. Minimum is 64GB.
Plato112 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:07:
Als ik zie wat je zelf al gevonden hebt, dan ga je voornamelijk voor de kleinere tablets?
Is dit eigenlijk ook een eis?
Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant denk ik dat kleine tablets handig zijn, zeker als ik hem mee zou nemen onderweg, maar aan de andere kant ben ik op het moment tevreden met het formaat van de iPad 2 die we hebben. Ik moet morgen naar de stad (volwassen dingen regelen, yay! :P), dus dan zal ik nog even kijken bij bijv. de Dixons naar wel formaat mij het fijnste lijkt.
punisher007 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:18:
Andere aspecten die ik persoonlijk wel belangrijk vind. Eenvoudig kunnen aansluiten USB disks, memory card geheugenuitbreiding en eenvoudig kunnen printen.

Ik vind persoonlijk de Transformer erg interessant. Zover ik begreep zijn er modellen met verschillende groottes HDD, pas hiermee op. Ook kun je eens kijken naar de Acer Aspire Switch : reviews: Acer Aspire Switch 10: scherp geprijsde convertible

Toen ik voor een Windows 8 tablet was aan het kijken, heb ik een blog post gemaakt. Wellicht dat je er nog wat aan hebt: http://bjornhouben.wordpr...et-buyers-considerations/
Oja, printen was ik helemaal vergeten! Hij moet kunnen werken met onze Epson printer. Nu weet ik dat iOS een bitch is met onze Epson printer en dat er wel een app is, maar die app is irritant. Hoe zit het met de native printer support op Android (en dan met name de stock van bijv. de Nexus 7)?
Memory zou handig zijn, maar een eis is het niet echt. USB disks zijn voor mij ook niet echt nodig, ik ga al mijn studie dingen toch in de cloud zetten dus dan kan ik er altijd bij. :)
Zal nog eens naar je blog kijken morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik ben zelf 2 jaar geleden voor de, toen, net nieuwe Nexus 7 gegaan. Dat was aan de ene kant om budgettaire redenen en aan de andere kant omdat ik in reviews had gelezen dat ie een stuk lichter was dan de 10" tablets. Hierdoor zou je de tablet veel langer comfortabel in je hand kunnen houden en hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb lijkt dit inderdaad het geval te zijn. Zeker als ik 's avonds in bed nog wat wil lezen of opzoeken dan ben ik blij dat ie niet zo zwaar is.

Dat is dus wellicht iets om mee te nemen, maar het kan goed zijn dat anderen het hier niet mee eens zijn of andere ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Dus, ik ben vanmiddag naar de Dixons geweest en heb wat zitten klooien met de twee formaten iPads (de Nexus 7 hadden ze niet) en ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog steeds niet helemaal uit ben. :S

Aan de ene kant denk ik dat het formaat van de iPad Mini (Retina) heel fijn zal zijn als ik hem onderweg ga gebruiken, zowel op de uni als in de trein (/bus?), omdat het allemaal lekker compact is. Bovendien is de iPad Mini met Retina Display qua specs even goed als de iPad Air.
Aan de andere kant is het grotere display van de iPad Air ook heel fijn omdat, zoals de meneer van de Dixons zei, filmpjes en livestreams kijken toch wat makkelijker en fijner is op een groter scherm.

Ik heb nog even na zitten denken, en ik denk dat, naast de Asus T100, de Nexus 7 toch af gaat vallen. Ondanks dat de Nexus 7 veel meer bang for your buck geeft dan de iPad Mini (Retina), denk ik zelf dat Apple wat langer constant zal blijven werken. Om een voorbeeld te geven: de iPad 2 die we hebben werkt nu al 3,5 jaar prima, en begint nu een aantal irritante dingen te krijgen. Mijn Galaxy S3 wordt in december 2 jaar oud, en die begint nu al wat te klooien. Ik hoor van mensen met een iPhone dat die ook langer constant blijft, dus daar moet ik Apple wel credits voor geven.

Ik neig dus op het moment meer naar de iPad (Mini Retina/Air), maar wat zouden jullie dan aanbevelen? De Mini Retina, Air of toch een andere (Android) tablet? Uw advies is gewenst! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik vraag me wel af wat mensen met hun Androids doen. Bij mij moet ik ooit wat opschonen, maar dan draait alles weer als nieuw?
Wat voor problemen heeft je Galaxy S3?

Los daarvan zie ik in de volgende reviews:
http://www.gizmag.com/nexus-7-vs-ipad-mini-retina/29941/
http://www.trustedreviews...splay-vs-google-nexus-7-2
http://www.phonearena.com...gle-Nexus-7_id3506/page/4
Dat de iPad Mini Retina gewoon beter is, maar de vraag blijft of dit het verschil in prijs kan verantwoorden. Dat blijft dus een persoonlijke kwestie.

Zie ook: http://www.trustedreviews.com/best-tablets_round-up
Daar worden 10 tablets genoemd met waarin/waarvoor deze het beste zijn. De Samsung Galaxy Tab S wordt daar genoemd als beste Android tablet. Omdat je bereid bent wat meer uit te geven, zou je deze denk ik het beste kunnen gebruiken om te vergelijken met de iPad Mini Retina.

Ik vermoed dat je het meest tevreden zult zijn met iPad Mini Retina of de Samsung Galaxy Tab S 8.4". Die iPad Air is naast zijn grootte ook wel erg duur en als je de 32GB wilt dan ga je al over budget. De Samsung heeft een microSD-slot dus daarvan is het geheugen uit te breiden indien nodig. Ik zelf zou voor 32GB gaan want mijn ervaring is dat 16GB toch wel snel vol zit.

Meer hulp kan ik niet bieden want ik heb gewoon geen ervaring met deze tablets, dus ik hoop dat iemand anders nog wat input kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
Als ik er ook een mag nomineren; de Xiaomi MiPad :) Kost ±250 euro en blaast alle tablets uit het water op het moment. Enige nadeel is dat je hem zelf uit China moet laten komen, Xiaomi is verder een van de degelijkste Chinese merken die er is, doet zeker niet onder voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 11:20
Ik heb afgelopen week een Asus T100 gehaald, en ben er zeer tevreden mee. Als docent bij een technische opleiding hoef ik nu niet meer altijd mijn laptop door het gebouw te slepen. Met windows kan je toch wel heel veel wat met android niet kan, en de hardware valt me alles mee. Zware applicaties hoef ik er toch niet op te draaien, dan haal ik gewoon de laptop uit de kast.

Het enige minpunt van de T100 tov de andere genoemde tablets vind ik het lezen van PDF documenten. Dit is op het ipad scherm gewoon iets mooier, maar ik vind het op de asus ook goed te doen. 16:9 beeldverhouding is hier een duidelijk nadeel.

Ik heb ook een surface pro getest, maar deze had een veel mindere accuduur en ging bij redelijk gebruik al flink blazen. Al met al maakte dat een duurder apparaat toch minder goed bruikbaar dan de T100. Daarbij is het enige 'extraatje', de penfunctie, pas bij de surface pro 3 echt goed uitontwikkeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Ahrnuld op 23-07-2014 19:41 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Plato112 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:25:
Ik vraag me wel af wat mensen met hun Androids doen. Bij mij moet ik ooit wat opschonen, maar dan draait alles weer als nieuw?
Wat voor problemen heeft je Galaxy S3?
[...]
Hij wordt gewoon algemeen steeds langzamer, dat is vooral mijn grote nadeel.
[...]
Los daarvan zie ik in de volgende reviews:
http://www.gizmag.com/nexus-7-vs-ipad-mini-retina/29941/
http://www.trustedreviews...splay-vs-google-nexus-7-2
http://www.phonearena.com...gle-Nexus-7_id3506/page/4
Dat de iPad Mini Retina gewoon beter is, maar de vraag blijft of dit het verschil in prijs kan verantwoorden. Dat blijft dus een persoonlijke kwestie.

Zie ook: http://www.trustedreviews.com/best-tablets_round-up
Daar worden 10 tablets genoemd met waarin/waarvoor deze het beste zijn. De Samsung Galaxy Tab S wordt daar genoemd als beste Android tablet. Omdat je bereid bent wat meer uit te geven, zou je deze denk ik het beste kunnen gebruiken om te vergelijken met de iPad Mini Retina.
Heb even zitten kijken, maar op de een of andere manier heb ik bij de Nexus het gevoel alsof het allemaal nét te klein zal zijn. Geen idee waarom, het zal denk ik wel onzin zijn, maar dat houdt mij een beetje ervan af.
[..]
Ik vermoed dat je het meest tevreden zult zijn met iPad Mini Retina of de Samsung Galaxy Tab S 8.4". Die iPad Air is naast zijn grootte ook wel erg duur en als je de 32GB wilt dan ga je al over budget. De Samsung heeft een microSD-slot dus daarvan is het geheugen uit te breiden indien nodig. Ik zelf zou voor 32GB gaan want mijn ervaring is dat 16GB toch wel snel vol zit.

Meer hulp kan ik niet bieden want ik heb gewoon geen ervaring met deze tablets, dus ik hoop dat iemand anders nog wat input kan geven :)
Dat zeiden ze bij de Dixons ook (die man die daar was had er volgens mij wel veel verstand van én was eerlijk), dus zal nog eens naar die kijken. Valt mij ook op dat de Nexus 7 ineens veel slechter leverbaar is.
Is het trouwens niet zo dat je geen apps op een micro SD kaart kan zetten?
In ieder geval heel erg bedankt voor je input! :)
Henk schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:35:
Als ik er ook een mag nomineren; de Xiaomi MiPad :) Kost ±250 euro en blaast alle tablets uit het water op het moment. Enige nadeel is dat je hem zelf uit China moet laten komen, Xiaomi is verder een van de degelijkste Chinese merken die er is, doet zeker niet onder voor Samsung.
Hmm, weet niet wat ik er van moet denken. Plus is importeren uit China nou ook niet bepaald handig denk ik met garantie enzo.
BerendBoon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:38:
Ik heb afgelopen week een Asus T100 gehaald, en ben er zeer tevreden mee. Als docent bij een technische opleiding hoef ik nu niet meer altijd mijn laptop door het gebouw te slepen. Met windows kan je toch wel heel veel wat met android niet kan, en de hardware valt me alles mee. Zware applicaties hoef ik er toch niet op te draaien, dan haal ik gewoon de laptop uit de kast.

Het enige minpunt van de T100 tov de andere genoemde tablets vind ik het lezen van PDF documenten. Dit is op het ipad scherm gewoon iets mooier, maar ik vind het op de asus ook goed te doen. 16:9 beeldverhouding is hier een duidelijk nadeel.

Ik heb ook een surface pro getest, maar deze had een veel mindere accuduur en ging bij redelijk gebruik al flink blazen. Al met al maakte dat een duurder apparaat toch minder goed bruikbaar dan de T100. Daarbij is het enige 'extraatje', de penfunctie, pas bij de surface pro 3 echt goed uitontwikkeld.
Hoor er opzich wel goede dingen over inderdaad, maar ik heb het gevoel dat deze niet veel langer mee zou gaan als je het vergelijkt met een iPad o.i.d. Aangezien dat heel belangrijk voor mij is liet ik de Asus afvallen (plus ik heb de notebook elke dag nodig voor mijn studie en moet hem dus toch altijd al meenemen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

BlueFireGaming schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:33:
Heb even zitten kijken, maar op de een of andere manier heb ik bij de Nexus het gevoel alsof het allemaal nét te klein zal zijn. Geen idee waarom, het zal denk ik wel onzin zijn, maar dat houdt mij een beetje ervan af.
Kan ik me wel enigszins voorstellen. Twee jaar geleden waren de schermen op smartphones een stuk kleiner en nu zitten ze al vaak aan de 5" of groter. De verschillen worden daar inderdaad kleiner en ik moet zeggen dat ik ook wel zou willen dan m'n Nexus 7 een inch groter was.
Dat zeiden ze bij de Dixons ook (die man die daar was had er volgens mij wel veel verstand van én was eerlijk), dus zal nog eens naar die kijken. Valt mij ook op dat de Nexus 7 ineens veel slechter leverbaar is.
Is het trouwens niet zo dat je geen apps op een micro SD kaart kan zetten?
In ieder geval heel erg bedankt voor je input! :)
Je kunt de apps niet geheel op de SD zetten, vaak wel een deel van de app (de data). Muziek/films/foto's kunnen natuurlijk wel prima op een SD. Ik verwacht niet dat je 16GB zomaar vol hebt met alleen maar apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 00:56

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Binnenkort komt de Nvidia Shield Tablet uit, welke misschien interessant is.

[ Voor 10% gewijzigd door zekerpixels op 23-07-2014 23:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Plato112 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:56:
[...]
Kan ik me wel enigszins voorstellen. Twee jaar geleden waren de schermen op smartphones een stuk kleiner en nu zitten ze al vaak aan de 5" of groter. De verschillen worden daar inderdaad kleiner en ik moet zeggen dat ik ook wel zou willen dan m'n Nexus 7 een inch groter was.
[...]
Inderdaad. Ik vond in eerste instantie mijn Galaxy S3 echt huge, maar zou nu niet meer kleiner willen. :P
Plato112 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:56:
[...]
Je kunt de apps niet geheel op de SD zetten, vaak wel een deel van de app (de data). Muziek/films/foto's kunnen natuurlijk wel prima op een SD. Ik verwacht niet dat je 16GB zomaar vol hebt met alleen maar apps.
[...]
Ben niet echt van plan om muziek erop te zetten, daar heb ik m'n telefoon voor. Films kan, maar denk ik ook niet echt. Op het moment zit onze iPad 2 bijna vol met zijn 16GB, puur aan apps. Daarom twijfel ik ook of 32GB niet beter zou zijn. Het is alleen zo'n stuk duurder... |:(
zekerpixels schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:05:
Binnenkort komt de Nvidia Shield Tablet uit, welke misschien interessant is.
Tja, weet het niet. Ik dacht dat NVIDIA nogal een picky Android versie heeft voor apps enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

St@m

@ Your Service

Samsung Galaxy Note. Geen twijfel. De tablet voor de student die aantekeningen moet maken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

P_Tingen

omdat het KAN

BerendBoon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:38:

Ik sluit me hier volledig bij aan. Voor mijn dochter heb ik ook een T100 gekocht en ik heb hier zelf al mee lopen spelen uiteraard. Kwaliteit is gewoon goed te noemen, niet eens "redelijk" of "voor de prijs best goed", nee, de kwaliteit is gewoon "goed", geen gelul. Het is een mooi klein apparaat, met Office meegeleverd en OneNote is wat mij betreft dé killer-applicatie voor wie regelmatig notities maakt, zoals bv studenten. Daarbij komt dat hij lang op een accu kan, weinig weegt, een gewone windows versie draait zodat alle x86 progs erop draaien en lekker snel aanvoelt in gebruik.

Mijn oudste dochter heeft een Surface-2. Die voelt iets degelijker aan, is sneller en heeft een scherm met hogere resolutie, maar is ook een stuk duurder. Bovendien zijn scherm en snelheid op de T100 geen probleem, dus wat mij betreft voor het gebruik als notitie-machine geen duidelijke voordelen.

Ik ben tot nu toe heel blij met de T100. De proof of the pudding moet komend studiejaar komen natuurlijk maar ik zie het met vertrouwen tegemoet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
St@m schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:08:
Samsung Galaxy Note. Geen twijfel. De tablet voor de student die aantekeningen moet maken.
Kan ik nog wel eens naar kijken ja, maar zoals ik al eerder zei denk ik dat ik wat langer vooruit zou kunnen gaan met een iPad.
P_Tingen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:13:
[...]
Ik sluit me hier volledig bij aan. Voor mijn dochter heb ik ook een T100 gekocht en ik heb hier zelf al mee lopen spelen uiteraard. Kwaliteit is gewoon goed te noemen, niet eens "redelijk" of "voor de prijs best goed", nee, de kwaliteit is gewoon "goed", geen gelul. Het is een mooi klein apparaat, met Office meegeleverd en OneNote is wat mij betreft dé killer-applicatie voor wie regelmatig notities maakt, zoals bv studenten. Daarbij komt dat hij lang op een accu kan, weinig weegt, een gewone windows versie draait zodat alle x86 progs erop draaien en lekker snel aanvoelt in gebruik.

Mijn oudste dochter heeft een Surface-2. Die voelt iets degelijker aan, is sneller en heeft een scherm met hogere resolutie, maar is ook een stuk duurder. Bovendien zijn scherm en snelheid op de T100 geen probleem, dus wat mij betreft voor het gebruik als notitie-machine geen duidelijke voordelen.

Ik ben tot nu toe heel blij met de T100. De proof of the pudding moet komend studiejaar komen natuurlijk maar ik zie het met vertrouwen tegemoet.
Snap ik, maar aangezien ik toch mijn notebook elke dag mee moet nemen hoef ik niet zo'n soort notebook vervanger. Dan heb ik liever een "echte" tablet. Plus ik kan via de AutoCAD app en zulk soort dingen ook nog verder werken op de iPad als ik wil (of bijvoorbeeld een tekening ernaast houden als ik bezig ben). Dat kan dan weer niet zo handig met de T100, omdat die daar net wat te zwak voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

BlueFireGaming schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:40:
[...]
Snap ik, maar aangezien ik toch mijn notebook elke dag mee moet nemen hoef ik niet zo'n soort notebook vervanger. Dan heb ik liever een "echte" tablet. Plus ik kan via de AutoCAD app en zulk soort dingen ook nog verder werken op de iPad als ik wil (of bijvoorbeeld een tekening ernaast houden als ik bezig ben). Dat kan dan weer niet zo handig met de T100, omdat die daar net wat te zwak voor is.
ik neem zelf elke dag een Acer w700 (i5, 128GB) mee, welke voor mij voldoet qua prestaties en makkelijk mee te nemen. Maar voor echt tablet gebruik mis je toch wel de apps die wel voor android en ios beschikbaar zijn en.

Doordat je toch ieder dag laptop meeneemt. Ik denk dat goede android of en ipad meer plezier gaat opleveren omdat je voor office en cad ed. toch je toch je laptop gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
zekerpixels schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:01:
[...]
ik neem zelf elke dag een Acer w700 (i5, 128GB) mee, welke voor mij voldoet qua prestaties en makkelijk mee te nemen. Maar voor echt tablet gebruik mis je toch wel de apps die wel voor android en ios beschikbaar zijn en.

Doordat je toch ieder dag laptop meeneemt. Ik denk dat goede android of en ipad meer plezier gaat opleveren omdat je voor office en cad ed. toch je toch je laptop gaat pakken.
Precies!
Plus, wat nog handig is dat er (in ieder geval) op iOS nog een AutoCAD app is om de tekeningen te bekijken en eventueel licht aan te passen. Komt mooi uit om naast mijn werk te houden.

Ik denk dat ik gewoon een keuze moet gaan maken tussen de iPad Air, iPad Mini met Retina Display en twee goede Android tablets.
Wat ik zo hoor zou ik dan voor de Android tablets moeten kijken naar de Galaxy Note (welke zijn dan goed?), Nexus (ondanks dat de Nexus denk ik dan te klein is), anders nog een aantal goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:44
Je hebt een laptop mee, maar je wilt een tablet om notities te maken?
Ik weet niet hoe snel jij kunt typen op een tabletscherm, maar ik niet snel en ik vind het heel snel irritant worden. Als je puur naar de apps kijkt zit je bijna vast aan de Asus Transformer reeks. Toetsenbord die handig is voor notities en thuis kun je undocken.

Zelf de Surface 2 tijdje zakelijk gebruikt, maar onovertroffen!
Ik heb nu de LG G Pad 8.3 en de Samsung Galaxy Note 10.1 (2014).
Alleen qua apps blijft de Surface 2 spijtig genoeg achter.
Zo gauw dat redelijkerwijs is glad getrokken stap ik weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Roodey schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:17:
Ik weet niet hoe snel jij kunt typen op een tabletscherm, maar ik niet snel en ik vind het heel snel irritant worden. Als je puur naar de apps kijkt zit je bijna vast aan de Asus Transformer reeks. Toetsenbord die handig is voor notities en thuis kun je undocken.

Zelf de Surface 2 tijdje zakelijk gebruikt, maar onovertroffen!
Ik heb nu de LG G Pad 8.3 en de Samsung Galaxy Note 10.1 (2014).
Zo gauw dat redelijkerwijs is glad getrokken stap ik weer over.
Ik snap je punt, maar (zoals ik volgens mij ook een keer eerder in het topic heb gezegd) wil ik, juist omdat ik al die schoolnotebook heb, een "echte" tablet met een grote hoeveelheid apps. Dan kom ik dus uit bij Android en iOS. ;)
Het typen is inderdaad pittig op een touchscreen, maar ik denk dat ik niet genoeg heb aan een tablet voor alle notities. Als ik het inschat zullen mijn notities veel formules en dergelijke bevatten, dus daar schrijf ik het meeste van. Ik wil dan de tablet gebruiken voor wat korte notities of werken aan verslagen en dergelijke.

Wat mijn plan is om voor nu de tablet te gebruiken voor de typische tablet dingen en als een soort second screen met AutoCAD tekeningen of een aantal aantekeningen (ik zit er aan te denken om aantekeningen in te scannen zodat ik ze altijd kan doorkijken). Later wil ik nog een draadloos toetsenbord erbij te kopen. Dan wil ik een mooi formaat toetsenbord, puur zodat ik zo snel mogelijk kan typen. Het is ook zo dat het toetsenbord op de T100 wat klein is qua toetsen, en zeker voor mij met mijn grote handen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

BlueFireGaming schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:12:
Plus, wat nog handig is dat er (in ieder geval) op iOS nog een AutoCAD app is om de tekeningen te bekijken en eventueel licht aan te passen. Komt mooi uit om naast mijn werk te houden.
Op android is/was ook een autoad app, het is al weer een tijd gelden het is al weer een tijd gelden dat ik die heb gebruikt maar het was toen niet mogelijk tekeningen aan te passen. (dat kan inmiddels veranderd zijn)
Ik denk dat ik gewoon een keuze moet gaan maken tussen de iPad Air, iPad Mini met Retina Display en twee goede Android tablets. Wat ik zo hoor zou ik dan voor de Android tablets moeten kijken naar de Galaxy Note (welke zijn dan goed?), Nexus (ondanks dat de Nexus denk ik dan te klein is), anders nog een aantal goede?
Aan hoeveel inch denk je, als je hiervoor iets in gedachte heb is het waarschijnlijk makkelijker zoeken.
Echter nexus te klein maar wel ipad mini.
Verder denk ik dat je van de moderne (merk) tablets wel mag verwachten dat deze goed zijn.
Met een beetje oefening is er wel degelijk snel te typen op en tablet.
Buiten dat een tablet kopen omdat je er een toetsenbord bij wil als je ook al een laptop bij hebt.? (dat is verder aan de ts natuurlijk)
Edit: is al gereageerd
Dat is inderdaad nog het grootste nadeel van dergelijke apparaten, hierdoor overweeg ik ook enigzinds een Android tablet erbij aan te schaffen.
BlueFireGaming schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:
Als ik het inschat zullen mijn notities veel formules en dergelijke bevatten, dus daar schrijf ik het meeste van. Ik wil dan de tablet gebruiken voor wat korte notities of werken aan verslagen en dergelijke.
Als je over formules spreekt van wiskunde of technische vakken, dan ga je deze echt op papier moeten schrijven. Door o.a. hoog tempo en complexiteit van formules, denk ik niet dat het makkelijk en snel in te voeren is op zowel een tablet of laptop. (dat is mijn ervaring, ik weet natuurlijk niet wat jij gaat krijgen)
Ik denk dat je verder ook wel rekening mag houden met veel gebruik van email. (op mijn school mailen ze daadwerkelijk alles)
BlueFireGaming schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:
Wat mijn plan is om voor nu de tablet te gebruiken voor de typische tablet dingen en als een soort second screen met AutoCAD tekeningen of een aantal aantekeningen (ik zit er aan te denken om aantekeningen in te scannen zodat ik ze altijd kan doorkijken).
Ik heb het nog niet werkend gekregen, maar een tijdje geleden kwam ik de app idisplay tegen, wat voor second screen interessant kan zijn om naar te kijken.
Inscannen van aantekeningen kan ik echt aanbevelen, het is altijd handig om hierin terug te kunnen kijken zonder een grote berg schriften mee te nemen

[ Voor 30% gewijzigd door zekerpixels op 24-07-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

[...]

Precies!

Ik denk dat ik gewoon een keuze moet gaan maken tussen de iPad Air, iPad Mini met Retina Display en twee goede Android tablets.
Wat ik zo hoor zou ik dan voor de Android tablets moeten kijken naar de Galaxy Note (welke zijn dan goed?), Nexus (ondanks dat de Nexus denk ik dan te klein is), anders nog een aantal goede?
Vergeet de eerder genoemde Samsung Galaxy Tab S 8.4" niet ;)
Ik denk de meeste directe Android concurrent van de iPad Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
zekerpixels schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Op android is/was ook een autoad app, het is al weer een tijd gelden het is al weer een tijd gelden dat ik die heb gebruikt maar het was toen niet mogelijk tekeningen aan te passen. (dat kan inmiddels veranderd zijn)
[...]
Zal wel eens checken. Zolang er goede office apps zijn, een goede app voor notities (tekenen) en als dat mogelijk is ook nog van studie software zoals AutoCAD.
[...]
Aan hoeveel inch denk je, als je hievoor iets in gedachte heb is het waarschijnlijk makkelijker zoeken.
Echter nexus te klein maar wel ipad mini.
[...]
Op het moment neig ik toch wel naar het formaat van de iPad Mini, dus laten we zeggen 8 à 9" (met 9 echt een max, aangezien de iPad Air al 9,7" is).
Bij de Nexus is het, lijkt het mij, ook zo dat hij veel smaller is. Hij is wel goed qua hoogte, maar hij ziet er zo smal uit. Dat was het meer... ;)
[...]
Met een beetje oefening is er wel degelijk snel te typen op en tablet.
Buiten dat een tablet kopen omdat je er een toetsenbord bij wil als je ook al een laptop bij hebt.? (dat is verder aan de ts natuurlijk)
Edit: is al gereageerd
[...]
Dat is zeker. Ik ga ervan uit dat het vooral schrijven wordt vanwege de formules en dergelijke, maar mocht ik een keer in de trein zitten en iets bedenken (ik noem maar iets), zou het fijn zijn als ik het makkelijk ff uit kon typen op de tablet zonder dat ik per se aan een tafeltje moet zitten om te schrijven of de hele notebook eruit moet halen.
[...]
Dat is inderdaad nog het grootste nadeel van dergelijke apparaten, hierdoor overweeg ik ook enigzinds een Android tablet erbij aan te schaffen.
[...]
Tja, eigenlijk zou Microsoft gewoon een goedkope Surface Pro uit moeten brengen die toch meer tabletty is (dat is vanaf nu officieel een woord! :+) maar niet van die goede specs heeft als de huidige Pro's. Gewoon een tussenvariant van de Surface 2 en Surface 2 Pro ofzo.
Plato112 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:45:
[...]
Vergeet de eerder genoemde Samsung Galaxy Tab S 8.4" niet ;)
Ik denk de meeste directe Android concurrent van de iPad Mini.
Die of de TabPro? Zal hem in mijn lijstje zetten. Heb dus nu de iPad Air, Mini Retina, Nexus 7, Tab S 8.4" (klinkt trouwens als een mooi tussenformaat) en een Note. Welke Note is dan aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

De Tab S wordt beter beoordeeld in reviews, dus die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Oké!
Zal even naar reviews kijken. Wat zou een goede Note zijn voor in het lijstje (of andere aanbevelingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

BlueFireGaming schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:47:
Zal wel eens checken. Zolang er goede office apps zijn, een goede app voor notities (tekenen) en als dat mogelijk is ook nog van studie software zoals AutoCAD.
Ik heb er geen ervaring meer maar voor ios is volgens mijn een versie van msoffice beschikbaar, het kan best zijn dat je hiervoor office 365 moet hebben.

btw vorige post nog aangepas mocht je dat nog niet gezien hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 12:19
Lijkt me niet te missen, maar lees dit ook vooral: reviews: Samsung Galaxy Tab S 8.4 en 10.5: tablets met ongekende beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:52
Als je het goedkoop wil houden kun je ook kijken naar pricewatch: Asus Memo Pad 10 8GB Grijs. Ik heb ondertussen zelf een 3-4 maanden deze tablet en ben er erg gecharmeerd van. Het heeft voldoende processorkracht om wat zwaardere taakjes te doen. Verder zit er een goede "bibliotheek/e-reader" app van asus op. Ik denk dat ik zelf niet vanaf een 7' of een 8' inch scherm zou willen lezen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Youtube/browsen(firefox beta) allemaal goed mogelijk. Verder zit er een app op voor notities (schrijven met touchpen of typen).

Verder zou je onder android met deze app moeten kunnen printen. Heb hem zelf nooit gebruikt op onze epson (omdat ik te lui was om mijn printer weer aan de praat te krijgen 8) ).

Voordeel van deze lagere prijs is dat je na 2 a 3 jaar nog eens de markt kan afstruinen voor een mooi koopje ;)

PS: Onder android is Kingsoft Office voor een tablet een redelijk capabel officepakket. Ik ben nog niet veel beters tegengekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Qaatloz op 24-07-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
zekerpixels schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:07:
[...]
Ik heb er geen ervaring meer maar voor ios is volgens mijn een versie van msoffice beschikbaar, het kan best zijn dat je hiervoor office 365 moet hebben.

btw vorige post nog aangepas mocht je dat nog niet gezien hebben. ;)
Heb net even alle Microsoft Office apps gedownload op de iPad en ze zijn gratis, maar dan alleen om te bekijken. Voor bewerken en dergelijke heb je inderdaad Office 365 nodig. Via Microsoft's studentenkorting kan ik Office 365 voor 4 jaar voor €80 krijgen. Dit geldt dan ook voor meerdere PC's/tablets. Zal daar nog eens over denken, en anders gebruik ik dan voor nu een andere app (Pages op de iPad of Kingsoft op Android).
Hoe zit dat trouwens met Pages, kan die overweg met Word bestanden en dergelijke?

Heb je aanpassingen gezien. Zal inderdaad gewoon moeten schrijven en dan scan ik al mijn aantekeningen in en zet ze op OneDrive, Dropbox o.i.d. :)
Had die al gezien (althans de videoreview, gaat wat sneller :P), maar wat ik mij kan herinneren werd er gezegd dat de algemene prestaties wat tegenvielen...
Qaatloz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:21:
Als je het goedkoop wil houden kun je ook kijken naar pricewatch: Asus Memo Pad 10 8GB Grijs. Ik heb ondertussen zelf een 3-4 maanden deze tablet en ben er erg gecharmeerd van. Het heeft voldoende processorkracht om wat zwaardere taakjes te doen. Verder zit er een goede "bibliotheek/e-reader" app van asus op. Ik denk dat ik zelf niet vanaf een 7' of een 8' inch scherm zou willen lezen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Youtube/browsen(firefox beta) allemaal goed mogelijk. Verder zit er een app op voor notities (schrijven met touchpen of typen).

Verder zou je onder android met deze app moeten kunnen printen. Heb hem zelf nooit gebruikt op onze epson (omdat ik te lui was om mijn printer weer aan de praat te krijgen 8) ).

Voordeel van deze lagere prijs is dat je na 2 a 3 jaar nog eens de markt kan afstruinen voor een mooi koopje ;)

PS: Onder android is Kingsoft Office voor een tablet een redelijk capabel officepakket. Ik ben nog niet veel beters tegengekomen.
Dat is op zich ook een mogelijkheid ja, maar dan neig ik toch meer naar een soort definitieve optie die langer meegaat.
Die Epson app gebruik ik ook op de iPad en mijn S3 op het moment, maar vind hem niet bepaald fijn. Word bestanden leest hij raar uit qua opmaak dus dat werkt niet echt.
Kingsoft gebruik ik nu ook ja, dus dat is ook een optie. Zal nog wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik gebruik zelf voor mijn werk een iPad met Notes Plus voor (geschreven) aantekeningen met een stylus, werkt perfect. Daarnaast gebruik ik Google Drive als mijn office pakket, dat heeft ook prima iPad apps die automatisch syncen. Dat pakket is ook onovertroffen voor realtime samenwerken in bestanden, wat ik me kan voorstellen dat je met regelmaat zal moeten doen op de uni. Ik zou voor dit gebruikers scenario overigens absoluut geen iPad mini nemen, voor geschreven aantekeningen is de gewone iPad het beste formaat, imho.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Kassad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:31:
Ik gebruik zelf voor mijn werk een iPad met Notes Plus voor (geschreven) aantekeningen met een stylus, werkt perfect. Daarnaast gebruik ik Google Drive als mijn office pakket, dat heeft ook prima iPad apps die automatisch syncen. Dat pakket is ook onovertroffen voor realtime samenwerken in bestanden, wat ik me kan voorstellen dat je met regelmaat zal moeten doen op de uni. Ik zou voor dit gebruikers scenario overigens absoluut geen iPad mini nemen, voor geschreven aantekeningen is de gewone iPad het beste formaat, imho.
Hoe werkt Google Drive dan als office pakket? Samenwerken is inderdaad wel belangrijk ja, dus daar gebruik ikde cloud zeker voor.
Heb je trouwens ook argumenten waarom een grote iPad volgens jou beter is voor mijn doeleinden? Notities schrijven doe ik toch op papier, puur omdat een stylus nog wel een kan haperen met wat hij oppakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
Google Drive is naast opslag ook een office pakket met een word processor, spreadsheet, presentaties en tekeningen, kijk maar op drive.google.com (of check de app op je iPad). Ik heb overigens met een ipad2 en een goedkope stylus nooit problemen met schrijven, de app Notes Plus is nu ook in de aanbieding trouwens. Als je gaat schrijven op een tablet is een 10" net even wat makkelijker, het geeft je meer ruimte. Als je geen notities maakt is een kleinere iPad waarschijnlijk prettiger want lichter.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Aangezien ik toch ooit een keuze moet gaan maken heb ik even een Strawpoll aangemaakt om te kijken wat jullie voor mij zouden adviseren. Ik heb zo mijn eigen ideeën, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen als jullie in mijn schoenen stonden.
http://strawpoll.me/2192859

Ga ervan uit dat het over een 32GB variant gaat (als dat mogelijk). Alvast bedankt voor de stem! d:)b

Kassad schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:15:
Google Drive is naast opslag ook een office pakket met een word processor, spreadsheet, presentaties en tekeningen, kijk maar op drive.google.com (of check de app op je iPad). Ik heb overigens met een ipad2 en een goedkope stylus nooit problemen met schrijven, de app Notes Plus is nu ook in de aanbieding trouwens. Als je gaat schrijven op een tablet is een 10" net even wat makkelijker, het geeft je meer ruimte. Als je geen notities maakt is een kleinere iPad waarschijnlijk prettiger want lichter.
Zal eens naar dat Office pakket kijken. Heb even naar dat Notes Plus gekeken en het ziet er handig uit. Ik dacht laat ik eens kijken hoe dat zou werken op een iPad Mini en wat ik er van zag op YouTube werkt het niet eens zo heel slecht. Plus ik zou Notes Plus dan toch alleen voor kleine notities gebruiken omdat ik de rest in een schrift schrijf en inscan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Oké, dus de Tab S en Transformer staan bovenaan in de poll, maar waarom dan de Tab S?
De Transformer snap ik, dat heb ik gelezen in het topic, maar de Tab S heb ik weinig over gezien. Hij heeft een goed display ja, maar waren de algemene performance niet wat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Voor de mensen die er benieuwd naar zijn: ik ben uiteindelijk voor de iPad mini met Retina display gegaan. Ik weet dat er dit jaar misschien alweer een nieuwe komt, maar mijn ouder willen volgend jaar of het jaar daarna upgraden van de iPad 2 en dan nemen ze mijn mini over zodat ik de nieuwe kan kopen. Wel mooi geregeld al zeg ik het zelf! :)

Morgen ga ik dan naar Amsterdam om hem te kopen, dan kan ik de studentenkorting krijgen en meteen de gift card gebruiken voor een case. Iemand trouwens nog tips voor cases?
Pagina: 1