Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel: codes maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Met behulp van Excel wil ik artikelcodes maken bestaande ui letters en getallen.
Ik heb een code voor een artikel, alleen heeft deze verschillende kleuren en maten.
Dus wil ik na deze artikelcode met een spatie ertussen een getal zetten voor de maat en een letter en getal voor de kleur daar achter vast.
Bijvoorbeeld W502DC 1S4, W502Dc is artikelcode, 1 staat voor de maat, S4 voor de kleur.
Ik wil dan graag d.m.v schaduwrijen tot deze artikelcodes komen.
Kunnen jullie mij helpen om dit heel snel en makkelijk tot stand te brengen.
Ben nu bezig met irritant handwerk :(

Alvast bedankt

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Typisch gevalletje van even zoeken...

=A1&B1&C1
=A1&" "&B1&" "&C1
of met functie concatenate (tekst.samenvoegen in NL geloof ik)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Bastien,

Wow dank je wel.
Best lang naar gezocht maar moet toegeven dat ik deze digitale encyclopedie met zoveel computerkennis graag gebruik, Nogmaals bedankt

Verwijderd

In Office kun je op F1 drukken voor het help venster.
Hierna kun je zoeken op wat je wilt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt bedankt voor de tip.
Ik ben nog zo kortzichtig om mijn vraag in de google balk te pleuren en dan een hoop rommel tegen te komen.
Ik zal bij deze beloven meer de help functie bij software te gebruiken

Verwijderd

De meest simpele versie van je vraag geeft bij mij nochtans een passend antwoord. ;)

https://www.google.fr/web...ineren%20kolommen%20excel

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:58:
In Office kun je op F1 drukken voor het help venster.
Hierna kun je zoeken op wat je wilt doen.
Zijn er serieus mensen die dat gebruiken? Ik kan er nooit vinden wat ik zoek :P Tenminste niet in de tijd waarin Google mij wel het goede antwoord geeft :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:46
Simpelweg op de functie-toets (naast de functiebalk) klikken, krijg je het Functievenster voor je neus.
Als je daar je wens intypt, geeft ie vaak ook al de juiste functie ( / formule) aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/PublishingImages/maart2012/excel2010_formulesmaken_7.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door CappieL op 23-07-2014 11:56 ]

Pagina: 1