Videokaart wordt niet gedecteerd

Pagina: 1
Acties:

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo,

Een vriend heeft een MSI twinFrozr 780 gekocht, maar deze geeft geen beeld.
Dus heb ik hem naast mijn 7970 gestoken, gekeken of de fans werkten en deze werkten en draaien naar mijn mening op vol vermogen zonder load, en heb bij apparaat beheer gekeken en deze stond er niet tussen.
Heb een auto driver detect gedaan op de Nvidea site en daar werd deze ook niet gevonden.
De videokaart was gloednieuw toen hij deze kocht.
Ik heb alleen getest op de DVI uitgangen.

Weet iemand wat er mis is of wat er mis zou kunnen zijn zodat ik degene meer info kan geven?

Groetjes,

Derek

[ Voor 9% gewijzigd door doemaariets95 op 22-07-2014 19:00 . Reden: spelfouten ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:37

TommieW

Numa numa.

Ziet de BIOS de kaart wel? Draaien de fans op vol vermogen? Gebruik je toevallig displayport?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• doemaariets95
TommieW schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:56:
Ziet de BIOS de kaart wel? Draaien de fans op vol vermogen? Gebruik je toevallig displayport?
Sorry voor de halve info, maar bedankt voor je reactie.

De fans draaien in mijn ogen even hard als mijn 7970.
En ik gebruik alleen de DVI kanalen van de videokaart.

Ik ga even kijken of de BIOS de kaart ziet, zo ja ga ik even de HDMI output pakken van de kaart.

Groetjes,

Derek

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Dat een fan werkt zegt helaas niet veel, die dingen zijn 'dom' (alsin; een ventilator is een dom ding waar je spanning op zet en het werkt, zegt niks over of de kaart nou wel of niet goed werkt ;) ) en kun je zelfs laten draaien als de kaart niet in een PC zit.

Er mist nogal wat informatie om een duidelijker antwoord of suggesties te geven.
- specs van zijn PC (voor hetzelfde geld is het een Medion ofzo, die zijn koppig met videokaart upgrades)
- specs van je eigen PC, voeding metname (een 7970 en een 780 is niet mals qua verbruik, en zijn de power connectors aangesloten?)
Heb een auto driver detect gedaan op de Nvidea site
(superflauwmodus) Misschien eens kijken bij nVidia of die drivers hebben ;)
Waarom heeft iedereen het altijd over nvidea?

• doemaariets95
Nemesizz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:12:
Dat een fan werkt zegt helaas niet veel, die dingen zijn 'dom' (alsin; een ventilator is een dom ding waar je spanning op zet en het werkt, zegt niks over of de kaart nou wel of niet goed werkt ;) ) en kun je zelfs laten draaien als de kaart niet in een PC zit.

Er mist nogal wat informatie om een duidelijker antwoord of suggesties te geven.
- specs van zijn PC (voor hetzelfde geld is het een Medion ofzo, die zijn koppig met videokaart upgrades)
- specs van je eigen PC, voeding metname (een 7970 en een 780 is niet mals qua verbruik, en zijn de power connectors aangesloten?)

[...]

(superflauwmodus) Misschien eens kijken bij nVidia of die drivers hebben ;)
Waarom heeft iedereen het altijd over nvidea?
Excuses voor de spelfout van Nvidia :P

De specs van zijn pc weet ik niet, maar het is in ieder geval geen medion meuk.

Ik gebruik een ASRock B75 moederbord,
2 stickjes vengeance LP geheugen,
een xeon E3-1230v2,
Met een Club3D royalace 7970(Ja degene met coilwhine |:( ),
En dat alles is verbonden aan een CX750M van Corsair.

Ik heb in het BIOS gekeken en daar gaf hij niets aan bij mijn 2e PCI slot.

Maar ik kwam er ook achter dat deze kaart helemaal niet nieuw is terwijl hij een nieuwe gekocht heeft( zegt hij tenminste).

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1z4cuq8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/msk31d.jpg

En uit de heatpipes is er ook een stuk uit.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15mh0r9.jpg
Kwaliteit van een Moto G is niet al te best.

Verwijderd

Heeft ie die kaart via een winkel als nieuw gekocht of via een andere particulier?

Hoewel dat niet veel uitmaakt voor de garantie, is het wel handig om te weten.

Want van verbogen koelribben en halve heatpipes wordt ik niet vrolijk.

• doemaariets95
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:37:
Heeft ie die kaart via een winkel als nieuw gekocht of via een andere particulier?
Ik durf niet te zeggen waar hij deze heeft gekocht, ik geef hem morgen terug en zeg tegen hem dat hij deze moet terugsturen en op een nieuwe moet wachten. Ik zal morgen vertellen waar dit persoon deze videokaart gekocht heeft, voor degene die dit willen weten uit voorzorg bijvoorbeeld.
Pagina: 1