Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Belg zet eerste vermoedelijke screenshots Windows 9 online

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Belg zet eerste vermoedelijke screenshots Windows 9 online

De titel hiervan neigt naar mijn idee toch weer heel erg naar een sensatie-titel, als je het mij vraagt.
In het artikel zelf wordt nergens verder gesproken over Windows 9. Daarnaast staat in de screenshots nota bene zelfs een 8 vermeld. Het build nummer is een tiende gestegen ten opzichte van Windows 8.1 en moet het "dus" maar Windows 9 zijn? Beetje vreemd dat voor Windows 8.1 het build nummer wél een tiende omhoog is gegaan, niet? Of denk ik nu verkeerd? Ik ben iig door het artikel niet overtuigd dat het screens zouden zijn van Windows 9. Wellicht mist er wat info, waardoor ik nu wellicht deze conclusie trek?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Thx voor je feedback :)

Het is op Tweakers - en ook elders op internet trouwens - gemeengoed om de volgende versie van Windows aan te duiden met het volgende nummer. Niet iedereen houdt de nummering van Windows exact bij en niemand weet hoe de volgende zal heten: het zou ook Windows 2015 kunnen blijken te zijn, of Windows XP 2.0 ofzo, of iets totaal anders.

Microsoft zit nu bij 8.1 Update 1 en binnenkort - volgende maand, als ik de geruchten mag geloven - komt 8.1 Update 2 uit. In screenshots gebruikt Microsoft steevast 8.1 Pro om de nieuwe versie aan te duiden. In interne builds gebruiken ze bij mijn weten altijd het huidige versienummer, om te zorgen dat de nieuwe naam niet zal uitlekken. Immers, de core zit niet bij 8.1, die zit 'pas' bij 6.3 en deze screeshots laten 6.4 zien :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ah oké, helder. Toch zou ik dat dan ook in de tekst verwerken (al is het maar iets simpels als "de vermeende Windows 9"), dan is er in de tekst in ieder geval wat meer raakvlak met de titel, iets wat er nu niet is.