Toon posts:

Waarom blijven smartphongebruikers loyaal tegenover Apple?

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met mijn masteronderzoek aan de Universiteit Twente en ga hiervoor onderzoeken welke factoren in verschillende landen belangrijk zijn voor loyaliteit tegenover smartphone merken en besturingssystemen, zoals Apple. Ik heb al > 1.700 responden in verschillende landen kunnen werven en ben nu alleen nog maar op zoek naar Nederlandse respondenten.

Het onderzoek vindt plaats via een online enquête, duurt maar rond de 10 minuten en is op Nederlands, Engels en Duits beschikbaar. Het is vooral gericht op je eigen ervaringen en evaluaties, waardoor het invullen ook mooier is dan bij veel andere enquêtes.

Door de enorme hoeveelheid aan antwoorden ga ik ervan uit heel spannende resultaten te krijgen, bijv. verschillen tussen de VS en Nederland of Apple en Samsung. Ik zal natuurlijk graag alle vragen beantwoorden en ben ook ertoe bereid de resultaten later hier publiek openbaar te maken.

Ik zou heel dankbaar voor zijn als je de enquête kunt invullen!

(Sorry voor mogelijke spelfouten, Nederlands is niet mijn moedertaal)

*snip*

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 22-07-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb hem voor je ingevuld. Al zou ik zelf nimmer een apple product kopen , haren gaan al omhoog staan in mijn nek als ik eraan denk. Sommigen zijn zo fanatiek (ook hier) dat het net een religie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal bedankt! Ik hou dus ook heel erg bij waar de antwoorden vandaan zullen komen, een interessante vergelijking zullen dan ook de mensen in verschillende smartphone forums tegenover mensen zijn die ik via andere kanalen heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hem ingevuld. Jemig, ik kom echt als een fanboy op deze manier over. Het ding is, ik wil hoe-dan-ook iOS, omdat Android en Windows gewoon niet goed genoeg zijn. Dus tsja.. :P

[ Voor 17% gewijzigd door kamerplant op 22-07-2014 18:07 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben je dan ook en fanboy? ;-) Is er een bepaalde reden ervoor dat je zo overtuigd van iOS bent of is het gewoon het gehele package?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

mvds

Totally awesome!

Datafeest schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:07:
Ik heb hem ingevuld. Jemig, ik kom echt als een fanboy op deze manier over. Het ding is, ik wil hoe-dan-ook iOS, omdat Android en Windows gewoon niet goed genoeg zijn. Dus tsja.. :P
Same here ;) Android is geen optie voor mij, Windows Phone is een goede runner up. Maar ik blijf fan van iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
mvds schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:11:
[...]

Same here ;) Android is geen optie voor mij, Windows Phone is een goede runner up. Maar ik blijf fan van iOS
onderbouwing van bovenstaand kan interessant zijn :)

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kies een product nooit alleen op basis van de prijs. Doe je dat wel, dan kom je al snel op Android uit. Ik heb een aardse hekel aan gedoe met spullen, dingen moeten werken en daarmee basta: End of story.

Tot nu toe is iOS dan nog steeds het beste. Ik vind het vrij rationeel, weinig fanboy hoor :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:12:
Ik kies een product nooit alleen op basis van de prijs. Doe je dat wel, dan kom je al snel op Android uit. Ik heb een aardse hekel aan gedoe met spullen, dingen moeten werken en daarmee basta: End of story.

Tot nu toe is iOS dan nog steeds het beste. Ik vind het vrij rationeel, weinig fanboy hoor :P
Hangt ook heel erg ervan af hoe men "fanboy" defineert, maar dat is een vraag die eigenlijk niet in mijn studie hoort ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik heb zowel een Android toestel (zakelijk, Doogee Dagger D550), als een iPhone 5. Alleen al voor de vloeiende scrollbewegingen vind ik iOS het superieure OS voor een mobiele telefoon. En het ligt niet aan de snelheid van het Android toestel, maar wel aan wat je gewend bent denk ik. Menustructuren, algemene lay-out blijft voor mij iOS. De hele feel van Android vind ik gewoon niet zo vloeiend als die van iOS.

Niet dat Android verkeerd is, maar je moet toch gewoon kiezen uiteindelijk. En een grote rol speelt natuurlijk het gemak wat je hebt bij het updaten / vervangen van je iOS device. Even je nieuwe iPhone aan je PC hangen, en je kunt tot aan de whatsappjes, SMSjes en belgeschiedenis weer overhevelen op je nieuwe phone.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals in het algemeen beleid staat is er voor het houden van enquêtes toestemming nodig, welke niet is gevraagd. Daarnaast is het niet de bedoeling om een topic in te crossposten in meerdere fora. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.