Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Beste tweakers,

Ik heb pas 2 jaar geleden een Linksys E4200 WiFi router gekocht. Het beste model wat er toen was van Linksys. Helaas heeft deze router er mee opgehouden. Cisco lampje ging snel knipperen. Dus toen heb ik de klantenservice gebeld. Klantenservice gaf mij verschillende dingen te doen zoals een hard reset en nog meer trucjes. Na dit alles gaf de router nog geen kik. Klantenservice vertelde mij: ''Ja jammer uw router is kapot en we kunnen niks voor u doen, er zitten wel eens routers bij die snel kapot gaan''. Na een hele discussie aan de telefoon werd er door Linksys geen oplossing geboden, geen tegoedbon voor korting bij aanschaf van een nieuwe Linksys router. Niks.

Je mag toch verwachten van een router die 160 euro kostte dat die wel 4 jaar meegaat?!

Hierbij dus het advies voor mensen die opzoek zijn naar een nieuwe router. Neem geen Linksys!!!
Kijk liever verder naar goede merken als Netgear, Apple, D-Link, TP-Link

|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Want die hebben wel meer dan 2 jaar garantie :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Ja, want die gaan nooit stuk :P Al eens gelezen her en der wat Apple zegt na de garantietermijn? ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
jammer, gewoon een nieuwe halen en door gaan met leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:56

markvt

Peppi Cola

Neem dan een netgear prosafe met lifetime warranty.

http://www.netgear.com/bu...fetime-warranty/faqs.aspx

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Laatst online: 22:41
Dus jij wil zeggen dat je alle apparatuur van Linksys vertegenwoordigd?

Jij bent het voorbeeld, je geeft aan dat wat er nu 1 keer bij jou is overkomen voor iedereen geld?

Ik vind het een beetje kort door de bocht, en ik denk dat er wel belangrijkere zaken zijn waar je je druk om kan maken.

En een verwachting is nog geen garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
rlsikosek schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:59:
Beste tweakers,

Ik heb pas 2 jaar geleden een Linksys E4200 WiFi router gekocht. Het beste model wat er toen was van Linksys. Helaas heeft deze router er mee opgehouden. Cisco lampje ging snel knipperen. Dus toen heb ik de klantenservice gebeld. Klantenservice gaf mij verschillende dingen te doen zoals een hard reset en nog meer trucjes. Na dit alles gaf de router nog geen kik. Klantenservice vertelde mij: ''Ja jammer uw router is kapot en we kunnen niks voor u doen, er zitten wel eens routers bij die snel kapot gaan''. Na een hele discussie aan de telefoon werd er door Linksys geen oplossing geboden, geen tegoedbon voor korting bij aanschaf van een nieuwe Linksys router. Niks.

Je mag toch verwachten van een router die 160 euro kostte dat die wel 4 jaar meegaat?!

Hierbij dus het advies voor mensen die opzoek zijn naar een nieuwe router. Neem geen Linksys!!!
Kijk liever verder naar goede merken als Netgear, Apple, D-Link, TP-Link

|:( |:( |:(
Je weet toch dat Linksys nu van Belkin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:01:
Want die hebben wel meer dan 2 jaar garantie :?
Garantie is geen vaste duur. Het is afhankelijk van het product. De 2 jaar is een fabeltje*, kan veel langer of korter zijn.
Je hebt bij normaal gebruik recht op een deugdelijk product gedurende een normaal te verwachten levensduur.

Bij een router is het moeilijk in te schatten wat een te verwachten levensduur is, maar ikzelf zou ook denken dat na 2 jaar een router het nog fatsoenlijk dient te doen en de TS dus gewoon recht heeft op reparatie of een nieuw product.

* Dit is omdat er een Europese richtlijn is waarin staat dat garantie 2 jaar moet zijn, maar Nederland heeft deze richtlijn niet 1 op 1 overgenomen, maar is dus met het vage begrip 'deugdelijk product' gegaan.

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 22-07-2014 17:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
@heuveltje een router moet gewoon langer meegaan. Hier verschillende apple apparaten in huis nooit problemen mee. Heb dus ook nooit de garantie van Apple nodig gehad en dat heb ik ook veel liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Klinkt alsof je router met een TFTP software flash weer prima kan gaan werken. Lees je (icm DD-WRT) daar eens op in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
@bramassendorp ik heb ervaring want ik heb al 5 Linksys routers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
@plizz oh vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Handig zo'n topic, want ja, de ervaring van 1 persoon is wel heel relevant voor de miljoenen aan units die zo'n bedrijf maakt, en de honderdduizenden mensen die geen problemen hebben moeten dit uiteraard ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
@tha_bulldog dan ga ik daar even naar kijken! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Koop allemaal wel een linksys. Ik heb al bijna 5 jaar een wrt54 geval werkt uitstekend geen problemen mee. Alleen is hij wat traag.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
@johnkeates het gaat ook niet om de producten. Het kan best gebeuren dat een product stukgaat maar dan verwacht ik wel een stukje service! En voor de mensen die een nieuwe router kopen is het best handig om te weten dat je qua service niks van Linksys hoeft te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
@hhoekstra ben het met je eens. Jarenlang een WRT54 gehad die het uitstekend deed toen ie langzaam werd een nieuwe aangeschaft. Kortom oude producten van Linksys zijn perfect maar die nieuwe troep is meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
@anandus precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:05:
[...]
Bij een router is het moeilijk in te schatten wat een te verwachten levensduur is, maar ikzelf zou ook denken dat na 2 jaar een router het nog fatsoenlijk dient te doen en de TS dus gewoon recht heeft op reparatie of een nieuw product.
Ja, maar dat zal hij bij de leverancier van de router moeten doen, en niet rechtstreeks bij Linksys (tenzij TS hem direct bij Linksys gekocht heeft).

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
anandus schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:05:
[...]
Garantie is geen vaste duur. Het is afhankelijk van het product. De 2 jaar is een fabeltje*, kan veel langer of korter zijn.
Je hebt bij normaal gebruik recht op een deugdelijk product gedurende een normaal te verwachten levensduur.

* Dit is omdat er een Europese richtlijn is waarin staat dat garantie 2 jaar moet zijn, maar Nederland heeft deze richtlijn niet 1 op 1 overgenomen, maar is dus met het vage begrip 'deugdelijk product' gegaan.
Klopt, maar die garantie is t.o.v. de winkel, niet de fabrikant en dus geen Linksys. Als de fabrikant 2 jaar garantie geeft, net als bijna alle fabrikanten, staan ze in hun goed recht.

TS heeft gewoon astronomische verwachtingen van de fabrikant. Als jij na 2 jaar bij Apple komt sturen ze je ook weg (fat iPods met dode accu anyone??).

Dit is gewoon een kansloos topic, mensen die verwachten dat fabrikanten maar coulant moeten zijn want ze zijn een zielige consument. Ga lekker klagen bij de winkel, en ook daar veel succes. Het adviseren van merken waar TS waarschijnlijk geeneens ervaring mee heeft (en geloof mij, die weigeren ook garantie na 2 jaar) spant imho de kroon.

En pas je oude posts eens aan, is wat overzichtelijker dan iedere zin in een losse post te gooien.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
@rlsikosek als je een reactie plaatst edit je vorige reactie dan eerst...

Verder kan je de helpdesk eens opnieuw opbellen met het feit dat je zoals @anandus al voorlegt gewoon garantie hebt. En anders laten merken dat je je rechtbijstand gaat benaderen. Daarnaast ligt het natuurlijk ook hoe je zelf hebt gehandeld naar hun toe.. Zij proberen zich er gewoon snel vanaf te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:22:
[...]

Klopt, maar die garantie is t.o.v. de winkel, niet de fabrikant [..]
Dat is helemaal correct :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
LiquidT_NL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:22:
[...]

Klopt, maar die garantie is t.o.v. de winkel, niet de fabrikant en dus geen Linksys. Als de fabrikant 2 jaar garantie geeft, net als bijna alle fabrikanten, staan ze in hun goed recht.

TS heeft gewoon astronomische verwachtingen van de fabrikant. Als jij na 2 jaar bij Apple komt sturen ze je ook weg (fat iPods met dode accu anyone??).

Dit is gewoon een kansloos topic, mensen die verwachten dat fabrikanten maar coulant moeten zijn want ze zijn een zielige consument. Ga lekker klagen bij de winkel, en ook daar veel succes. Het adviseren van merken waar TS waarschijnlijk geeneens ervaring mee heeft (en geloof mij, die weigeren ook garantie na 2 jaar) spant imho de kroon.

En pas je oude posts eens aan, is wat overzichtelijker dan iedere zin in een losse post te gooien.

~Jij weet wel alles beter :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het forum is niet bedoeld voor het ranten op producten. Als je een review wil schrijven voor een product dan kun je dat hier doen. Als je wil weten hoe je toch iets kan claimen bij Linksys dan kun je eventueel een nieuw topic op een andere manier opzetten in Shopping Forum, maar lees dan wel eerst de regels die daar gelden.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 22-07-2014 17:28 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.