Toon posts:

Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 448,90€ 448,90
1XFX R9 290X 4GB Double Dissipation Edition€ 419,99€ 419,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,89

1 van deze 2 kaarten gewoon voor alle games op max te draaien mijn kaart begint toch wat probleemen te hebben met de laatste nieuwe games

Wat is je budget?
500 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 149,-€ 149,-
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 56,-€ 56,-
1Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 65,34€ 65,34
2Acer G246HLBbid Zwart€ 154,06€ 308,12
1Cooler Master Hyper 412S€ 31,50€ 31,50
2Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 39,98€ 79,96
1Corsair Enthusiast TX750M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,92

Nu had ik toch nog een vraag zou ik het mobo ook upgraden ? of is deze nog goed voor deze tijd van gaming

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou vooral geen 780 of 290x nemen. Die doen het niet veel beter dan een 290. Verschil 290 - 290x, verschil 290 - 780. Een mooie 290 doet het dus al prima en dan houd je een flinke berg geld in je zak.

Je moederbord/cpu combinatie is trouwens niet erg lekker. Je bord is vrij matig qua VRM's dus het zou ook kunnen zijn dat je 8350 wat throttelt. Beter vervang je die door een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P, dan kan je hem een schopje geven.

[ Voor 46% gewijzigd door br00ky op 22-07-2014 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:18:
Ik zou vooral geen 780 of 290x nemen. Die doen het niet veel beter dan een 290. Verschil 290 - 290x, verschil 290 - 780. Een mooie 290 doet het dus al prima en dan houd je een flinke berg geld in je zak.

Je moederbord/cpu combinatie is trouwens niet erg lekker. Je bord is vrij matig qua VRM's dus het zou ook kunnen zijn dat je 8350 wat throttelt. Beter vervang je die door een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P, dan kan je hem een schopje geven.
Heel erg bedankt voor de snelle reacties :D

Maar ik hoorde dat de 290 net zoals de kaart dat ik nu heb de Atikmdag.sys blue screens krijgt en bij mij is dit probleem nog steeds niet opgelost

daarom had ik liever een kaart gehad zonder dit probleem

Maar ja een nieuwe mobo dacht ik wel dat ik nodig ging hebben bedankt voor je tijd _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 16:25 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Wat voor scherm heb je? Voor de laatste nieuwe games op max op 1080p 60fps te draaien volstaan een R9 280X of GTX 770 of als je wat meer marge wilt een R9 290. Een R9 290X is helemaal overkill voor 1080p.

Je moederbord zou ik vervangen ja, volgens mij draait je cpu zelden op de maximale snelheid onder last omdat de VRM's van dat moederbord te warm worden en de cpu gaat throttlen. Dat moederbord heeft namelijk maar 4+1 power phases. Het goedkoopste moederbord dat voldoende fases heeft is dit: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P.

Bekijk tijdens het gamen best eens hoe de belasting van je systeem is. Met MSI Afterburner en de RivaTuner OSD kun je tijdens het gamen weergeven hoeveel % je cores belast worden, wat de kloksnelheid is op dat moment, hoeveel je GPU belast wordt, etc. Zo kun je zelf bepalen wat de bottleneck van je systeem vormt. Je kunt nu misschien een peperdure videokaart kopen, maar als die geen frames aan krijgt van je processor, is dat weggegooid geld.

Je zegt ook best welke games je wilt spelen. Het kan goed zijn dat je beter af bent met een Intel systeem, maar aangezien de investering voor die FX-8350 nu eenmaal al gemaakt is, denk ik dat de stap wat groot is om die ook te vervangen.

EDIT:
Wat dat Atikmdag.sys probleem betreft, dat is nieuw voor mij, en als de R9 290 dat probleem zou hebben, heeft de 290X het ook, het zijn grotendeels dezelfde GPU's, alleen zijn op de 290 wat stream processors uitgeschakeld en is die wat lager geklokt. Wat ik er van lees is dat het een driver probleem is, je zoekt daar best nog wat meer over op.

[ Voor 12% gewijzigd door MacPoedel op 22-07-2014 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
MacPoedel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:25:
Wat voor scherm heb je? Voor de laatste nieuwe games op max op 1080p 60fps te draaien volstaan een R9 280X of GTX 770 of als je wat meer marge wilt een R9 290. Een R9 290X is helemaal overkill voor 1080p.

Je moederbord zou ik vervangen ja, volgens mij draait je cpu zelden op de maximale snelheid onder last omdat de VRM's van dat moederbord te warm worden en de cpu gaat throttlen. Dat moederbord heeft namelijk maar 4+1 power phases. Het goedkoopste moederbord dat voldoende fases heeft is dit: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P.

Bekijk tijdens het gamen best eens hoe de belasting van je systeem is. Met MSI Afterburner en de RivaTuner OSD kun je tijdens het gamen weergeven hoeveel % je cores belast worden, wat de kloksnelheid is op dat moment, hoeveel je GPU belast wordt, etc. Zo kun je zelf bepalen wat de bottleneck van je systeem vormt. Je kunt nu misschien een peperdure videokaart kopen, maar als die geen frames aan krijgt van je processor, is dat weggegooid geld.

Je zegt ook best welke games je wilt spelen. Het kan goed zijn dat je beter af bent met een Intel systeem, maar aangezien de investering voor die FX-8350 nu eenmaal al gemaakt is, denk ik dat de stap wat groot is om die ook te vervangen.
Ook bedankt voor jouw snelle reactie :*)
Ik heb 2 Schermen de pc boven heb ik met de 2 monitors van acer die staan er ook bij dacht ik moet ik even aanpassen als dit niet zo is

Ik Stream ook games en de meeste games dat ik speel zijn WoW LoL maar ook de offline games zoals Metro Crysis en veele andere mooie games :)

het mobo ga ik toch alvas bestelen aan gezien dit egt wel een must is maar ga denk ik niet overstappen op een intel omdat zoals je al zij de investering al gemaakt is naar een 8350 :)

Ik heb er al wat over gelezen en een fix gezocht ook al nadat ik de fix probeerde blijft dit probleem komen na enige tijd enik weet egt niet hoe ik dit op kan lossen

En ja de 290X heeft dit probleem nog nergens online staan maar de 290 wel dus daarom maar zoals je zij dit kan nog altijd voorkomen

wat betreft het nakijken tijdens het gamen ga ik zeker doen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 16:34 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:25:
[...]

Maar ik hoorde dat de 290 net zoals de kaart dat ik nu heb de Atikmdag.sys blue screens krijgt en bij mij is dit probleem nog steeds niet opgelost
Als je gaat zoeken vind je ook mensen die die error krijgen met een 290X, dus dat is geen argument ;). Met een 780 ga je die error uiteraard niet hebben, want dat is geen AMD/ATI kaart.

/wat McPoedel zegt dus. En wat betreft de 290x, hier bijv.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 22-07-2014 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Als je gaat zoeken vind je ook mensen die die error krijgen met een 290X, dus dat is geen argument ;). Met een 780 ga je die error uiteraard niet hebben, want dat is geen AMD/ATI kaart.
Sorry niet genoeg research gedaan dan :S
Maar de mensen die het oplosten of een oplossing vonden en ik deze ook probeerde werkte voor mij niet na een tijd kwam het gewoon weer trug dus het is echt wel lastig.

en ja ik dacht ik stap over naar nvidia en dan is het alemaal opgelost 8)7

maar de forum die je linked heeft iemand het ook gehad met nvidia kaarten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 16:39 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor zover het probleem relevant is klopt dat, alleen heb je dan we de (te) dure oplossing gezocht met een 780.

Er worden dagelijks AMD's voorgedragen in builds. Ik ben dit probleem niet eerder tegengekomen, al levert een korte zoektocht op het forum genoeg problemen op. Bedenk echter wel dat er tegenover iedereen die een probleem heeft tientallen, zo niet honderden gebruikers zijn die geen problemen hebben en dus niet in die fora rondhangen.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:37:
[...]

maar de forum die je linked heeft iemand het ook gehad met nvidia kaarten
Dat lijkt me sterk, atikmdag is een AMD specifieke driver.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 22-07-2014 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:40:
Voor zover het probleem relevant is klopt dat, alleen heb je dan we de (te) dure oplossing gezocht met een 780.

Er worden dagelijks AMD's voorgedragen in builds. Ik ben dit probleem niet eerder tegengekomen, al levert een korte zoektocht op het forum genoeg problemen op. Bedenk echter wel dat er tegenover iedereen die een probleem heeft tientallen, zo niet honderden gebruikers zijn die geen problemen hebben en dus niet in die fora rondhangen.
Ik dacht ik neem een 780 zodat ik toch een degelijke tijd kan mee draaien met de laatste nieuwe games.
Ook heb ik naar 770s ge zien en dan kwam ik op de, pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-4GD

Ja het is dus een driver probleem, daarom vind ik het aardig dat ik dit probleem nog heb. omdat ik dit toch een lange tijd niet heb gehad maar nu dat ik de oude drivers of beta driver download krijg ik dit probleem telkens weer. wat toch raar is en het probleem dan toch mss ergens anders moet liggen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 16:46 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook die is matig geprijsd. Het probleem met nVidia is dat ze over de gehele linie minder VRAM bieden dan AMD kaarten van de dezelfde prijs. Die Gigabyte heeft dan wel 4GB VRAM, maar een beperkte bussnelheid waardoor die niet optimaal gebruik kan maken van die 4GB. Voor videotoepassingen maakt dat niet veel uit, en ook in SLI heb je dan geen bottleneck, maar 1 zo een kaart werkt niet optimaal in games. Dan moet je dus kijken naar een 2GB versie, terwijl je voor 170 euro al een AMD 7950 hebt...

Het blijft jouw geld, maar als ik het zou weten zou ik altijd AMD nemen. Je kan het altijd proberen en als je foutmeldingen krijgt, eerst die proberen op te lossen en daarna eventueel de kaart weer terugsturen.

Voor jouw budget is een 290 eigenlijk de beste kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 22-07-2014 16:50 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:43:
[...]

Ik dacht ik neem een 780 zodat ik toch een degelijke tijd kan mee draaien met de laatste nieuwe games
Ook heb ik naar 770s ge zien en dan kwam ik op de pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-4GD
Aub niet, 4GB kaarten zijn 99% marketing gimmick.

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
pricewatch: Gigabyte GV-R929XWF3-4GD
De 290X is relatief goedkoop geworden. Kost je nu maar €35,-

[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 22-07-2014 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:48:
[...]

Aub niet, 4GB kaarten zijn 99% marketing gimmick.

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
pricewatch: Gigabyte GV-R929XWF3-4GD
De 290X is relatief goedkoop geworden. Kost je nu maar €35,-
br00ky schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:47:
Ook die is matig geprijsd. Het probleem met nVidia is dat ze over de gehele linie minder VRAM bieden dan AMD kaarten van de dezelfde prijs. Die Gigabyte heeft dan wel 4GB VRAM, maar een beperkte bussnelheid waardoor die niet optimaal gebruik kan maken van die 4GB. Voor videotoepassingen maakt dat niet veel uit, en ook in SLI heb je dan geen bottleneck, maar 1 zo een kaart werkt niet optimaal in games. Dan moet je dus kijken naar een 2GB versie, terwijl je voor 170 euro al een AMD 7950 hebt...

Het blijft jouw geld, maar als ik het zou weten zou ik altijd AMD nemen. Je kan het altijd proberen en als je foutmeldingen krijgt, eerst die proberen op te lossen en daarna eventueel de kaart weer terugsturen.
Bedankt ja ik kan ze altijd opsturen maar dat kan ik met de kaart dat ik nu heb ook nog doen sinds ik deze overkocht vaan een vriend van me en deze nog in garantie is ;) maar ik ga toch voor een 290 gaan dan

bedankt voor de antwoorden en het probleem ga ik nog wat voor rond kijken eerst en dan de kaar tmss opsturen
Pagina: 1