Foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 12:53
Dag,

Sinds kort krijg ik vaak foutmeldingen zoals:

memory_management_error;
''benodigde gegevens zijn niet in het geheugen geplaatst wegens een I/O foutstatus van 0xc000009c''

Ik heb het idee dat dit is gekomen toen ik een patch downloadde voor de grafische kaart, maar ik weet dit niet zeker.

Ik heb dit topic ook in een ander sub-forum geplaatst maar omdat het m.i. puur opslag-gerelateerde problemen zijn, het topic hier beter op zijn plek is.

Alvast bedankt voor eventuele oplossingen of tips!

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Je had in principe de discussie op de oude plek kunnen voortzetten, dat is een stuk beter voor de overzichtelijkheid en de hulp veranderd er weinig door...

En in plaats ons op een nieuwe wilde jacht te sturen, zou je je bevindingen die je had gemaakt in je vorige topic wel mogen vermelden...
Maar goed, je concludeerde hier Laptop op sterven? dat memtest geen fouten had... Hoe lang heb je gedraaid? minuten? uurtje, of meerdere uren zoals meestal aan te raden is.

Als die conclusie klopt. Dan zou ik als volgende stap zeggen...
Laat je SMART data eens zien...

Hoe zien we het liefst SMART data aangeleverd?
Kijk maar even in de topic start hier Check je SMART, volg de instructies en post een screenshot hier.

[offtopic]
Misschien handig een modje te vragen via de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gifrapporteer knop om de topics samen te laten voegen op 1 plek.

[ Voor 53% gewijzigd door Swordlord op 22-07-2014 16:12 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

BAD I/O en MEMORY_MANAGEMENT duiden vrijwel direct op geheugenproblemen.

Zorg er voor dat je geheugen goed ingesteld staat en draai vervolgens Memtest86+ voor minimaal 12u.

Elke error daar is er 1 te veel en kan voor instabiliteit zorgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 12:53
Swordlord schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:01:
Je had in principe de discussie op de oude plek kunnen voortzetten, dat is een stuk beter voor de overzichtelijkheid en de hulp veranderd er weinig door...

En in plaats ons op een nieuwe wilde jacht te sturen, zou je je bevindingen die je had gemaakt in je vorige topic wel mogen vermelden...
Maar goed, je concludeerde hier Laptop op sterven? dat memtest geen fouten had... Hoe lang heb je gedraaid? minuten? uurtje, of meerdere uren zoals meestal aan te raden is.

Als die conclusie klopt. Dan zou ik als volgende stap zeggen...
Laat je SMART data eens zien...

Hoe zien we het liefst SMART data aangeleverd?
Kijk maar even in de topic start hier Check je SMART en volg de instructies.

[offtopic]
Ik raad aan om overigens een modje te vragen via de [afbeelding]rapporteer knop om de topics samen te laten voegen op 1 plek.
Dag, je hebt gelijk betreft de 2 topics. Smart data kan ik nu niet laten zien omdat de pc steeds vastloopt nu.

Krijg overigens nieuwe foutmeldingen die ik heb opgeschreven: "er is een uitzondering opgetreden (onbekende software uitzondering) (0xe0434352) in de toepassing op locatie 0xca155bf8"

En

"De instructie op 0x6480a17a verwijst naar geheugen op 0x0dd25790. Een lees of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read"

Memtest heb ik eerst standaard gestart: duurde een uur, vervolgens uitgebreid maar vond niks. Anti virus vond ook geen infectie.

Ik zal zo even een mod op z'n schouder tikken.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Verwijderd

Wat dus de bedoeling is met memtest, dat je die een hele nacht laat draaien. Of >24 uur lang.

1 pass is bij lange na niet voldoende om zeker te weten dat het werkgeheugen OK is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Memtest86+ (Plus variant) laat je niet voor 1 uurtje / 1 pass draaien maar zoals hier boven aangegeven voor een lange tijd. 12u is zo ongeveer het minimum om het geheugen uit te kunnen sluiten.

Edit: Ik weet niet wat je gebruikt maar Memtest86+ is de enige fatsoenlijke geheugentester die er is.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 22-07-2014 17:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1