Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mensen, ik snap er geen hol van, en hoewel het vrij random gebeurt lijkt het erop of ik toch iets van een patroon heb weten te ontdekken. Mijn laptop valt af en toe uit, pretty spontanious. Vandaag maakt ie het echter wel erg bont, hij wil eigenlijk niet aanblijven, en is 3 keer uitgevallen toen ik mijn laptop iets verplaatste, en dat is echt alleen maar schuiven zodat ie wat ergonomischer staat.

Nadat ie 3 keer is uitgevallen kreeg ik 'm in eerste instantie niet meer aan, de power-indicator onder de aan/uit knop brandde een seconde of 3 en ging daarna weer uit. Uiteindelijk kreeg ik 'm toch aan, en sindsdien issie errug kwetsbaar. Als ik zachtjes met mijn vinger op de laptop tik valt hij uit. Hij viel de laatste maanden wel vaker uit, maar nu is het apparaat eigenlijk gewoon niet bruikbaar.

Geen idee wat dit kan zijn, can you guys help me out here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:09
Als er nog garantie op zit zou ik hem zeker terug brengen/sturen, klink als of er ergens iets los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:59
Zit je accu wel goed vast? Heb je het probleem ook als ie aan de netspanning zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Ik dacht ook even dat het misschien aan mijn accu lag, maar wanneer ik de accu er uit haal, en dus alleen op netstroom werk, gebeurt het ook.

Geen garantie meer.

[ Voor 7% gewijzigd door jorrit91 op 22-07-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:59
Zit er nog garantie op? Ik zou hem even terugbrengen naar de winkel.
Heb je al ge-googled op het fenomeen icm je laptopmerk/-type? Misschien komt het vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
werkt hij wel op alleen de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Accu dood, dus laptop doet het niet meer zonder netstroom. Netstroom stekker brak, dus bij de minste beweging, geen netstroom = laptop uit.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
NoFearCreations, bedankt voor je reactie, maar ik vrees dat het iets te kort door de bocht is. Dat de accu brak is, dat zou kunnen. Maar ik hoef de laptop echt maar HEEL lichtjes aan te raken en dan valt ie uit, dusdanig lichtjes dat ik me niet kan voorstellen dat de netstroom stekker er iets mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Doet hij het op de accu alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
jorrit91 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:53:
NoFearCreations, bedankt voor je reactie, maar ik vrees dat het iets te kort door de bocht is. Dat de accu brak is, dat zou kunnen. Maar ik hoef de laptop echt maar HEEL lichtjes aan te raken en dan valt ie uit, dusdanig lichtjes dat ik me niet kan voorstellen dat de netstroom stekker er iets mee te maken heeft
... of je kijkt even of wat hij zegt kan kloppen? Op het moment dat een willekeurig tikje voor een uitval zorgt is w.m.b. alles een verdachte.

Kijk eens of je accu überhaupt werkt?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Shit. Zonder netstroom en met accu treedt hetzelfde verschijnsel op, dus een licht tikje en de laptop valt weer uit.
Hij start zonder problemen op, en als ik heel voorzichtig doe kan ik ermee werken, maar een licht tikje is genoeg om de laptop weer uit te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien dat je kan proberen om de makkelijk vervangbare componenten te checken om te kijken of deze goed vast(geklikt) zitten. Bijvoorbeeld het geheugen, de harde schijf en misschien een draadloos netwerkkaartje. Al deze componenten zullen waarschijnlijk makkelijk bereikbaar zijn via de onderkant van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Weer shit. Wifi-kaart losgehaald en opnieuw vastgeklikt en geschroefd, geheugen en SSD eruit en er weer in, computer opgestart. Klopje op de palmrest... uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dan zit er ergens iets niet helemaal goed vast, wat dan sluiting maakt als je beweegt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Ok.. Moet ik dat dan zoeken in echt een connector die niet helemaal vastzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

Controleer alle kabels. Ribbon cable, flat cables, andere connectoren, alles gewoon even aandrukken.
Desnoods de gehele onderkant eraf schroeven, garantie zit er toch al niet meer op. Dan kan je nog beter overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
jorrit91 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:34:
Mensen, ik snap er geen hol van, en hoewel het vrij random gebeurt lijkt het erop of ik toch iets van een patroon heb weten te ontdekken. Mijn laptop valt af en toe uit, pretty spontanious. Vandaag maakt ie het echter wel erg bont, hij wil eigenlijk niet aanblijven, en is 3 keer uitgevallen toen ik mijn laptop iets verplaatste, en dat is echt alleen maar schuiven zodat ie wat ergonomischer staat.

Nadat ie 3 keer is uitgevallen kreeg ik 'm in eerste instantie niet meer aan, de power-indicator onder de aan/uit knop brandde een seconde of 3 en ging daarna weer uit. Uiteindelijk kreeg ik 'm toch aan, en sindsdien issie errug kwetsbaar. Als ik zachtjes met mijn vinger op de laptop tik valt hij uit. Hij viel de laatste maanden wel vaker uit, maar nu is het apparaat eigenlijk gewoon niet bruikbaar.

Geen idee wat dit kan zijn, can you guys help me out here?
Ik heb dit ook gehad met een toshiba l500, op het laatst hield die er mee op. meerderre keren open gehaald kon het probleem niet vinden. waarschijnlijk doodgaand moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Controleer je powerconnector op het moederbord, kijk of je deze kunt wiebelen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als ie uitvalt bij beweging kan je er van uit gaan dat dat is om dat er een fout gedetecteerd wordt in het voedingsgedeelte of in een monitoring circuit, of dat de stroomtoevoer onderbroken wordt.

Dat betekent dat je er ook van uit zou kunnen gaan dat het niet aan losse onderdelen zoals HDD, ODD, RAM, NIC enz. ligt. Misschien als die op een power rail kortsluiting maken, dat zou je kunnen testen door HDD, ODD, NIC, Accu er allemaal uit te halen, en dan opstarten en naar BIOS of UEFI gaan. Dan kijken of ie met een beweging weer uit valt. Zo ja:

- Los DC-DC gedeelte stuk? (indien van toepassing)
- Moederbord stuk? (of DC gedeeltes daar of monitoring daar)
- CPU stuk?
- RAM stuk?
- Scherm stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Thanks voor de info. Mijn power connector op mn moederbord (dat waar ik mn adapter insteek) is mn DC right? Die zit een beetje los, ik wil vanmiddag de boel uit elkaar draaien en goed checken. Super bedankt allemaal, I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Thewisbone schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 02:28:
[...]

waarschijnlijk doodgaand moederbord.
En waar baseer je dat op?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Ik heb hetzelfde gehad met een laptop. zovaak uitelkaar gehaald niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Zojuist mijn laptop uit elkaar geschroefd, alles goed nagekeken en uit elkaar gehaald. Kon van niet een connector zeggen dat die er niet goed uit zag, maar alles voor de zekerheid opnieuw vastgeklikt/geschroefd. Het enige twijfelachtige puntje is de power-connector-blok-ding-op-moederbord-waar-m'n-adapter-in-gaat. Deze zit een klein beetje los in een soort omhulsel, omdat het omhulsel iets schade heeft opgelopen na het uit elkaar halen een eerdere keer, de power-connector-blok-ding-op-moederbord-waar-m'n-adapter-in-gaat zelf ziet er echter piekfijn uit, hij heeft echter onder druk een klein beetje speling.

Zojuist m'n computer geboot, Dream Theater getrommeld op de palmrest het toetsenbord en de speakergrill, en het beestje bleef aan. De tijd zal het leren, maar het lijkt in ieder geval minder fragiel dan het was.

Thanks for now, mocht het probleem terugkeren, I'll report back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
jorrit91 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:01:
Het enige twijfelachtige puntje is de power-connector-blok-ding-op-moederbord-waar-m'n-adapter-in-gaat. Deze zit een klein beetje los in een soort omhulsel, omdat het omhulsel iets schade heeft opgelopen na het uit elkaar halen een eerdere keer, de power-connector-blok-ding-op-moederbord-waar-m'n-adapter-in-gaat zelf ziet er echter piekfijn uit, hij heeft echter onder druk een klein beetje speling.

Thanks for now, mocht het probleem terugkeren, I'll report back...
Grote kans dat daar het probleem zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2eRGuq3Jo0PYZ5kAiaP6LBEw/full.jpg
De pin in het midden is een zwak punt, er bestaat een kans dat daar een breuk zit. Als je wiebelt met de powerconnector terwijl de laptop aan staat, valt hij dan uit? (zonder accu).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
@Puch-Maxi, nope.
Pagina: 1