Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 21:30
Skywind

Skywind

Hoewel dit een mod betreft vind ik, gezien het enorm ambitieuze project, dat het zijn eigen topic wel mag hebben.

Skywind is een mod die de wereld van morrowind compleet opnieuw opbouwt in de engine van skyrim.

Het is niet zomaar een kopie van morrowind in skyrim. De hele wereld wordt nagenoeg geheel opnieuw ontworpen door een enorme groep vrijwilligers. Het hele landschap wordt opnieuw aangelegd, 3d voorwerpen en personages worden compleet opnieuw ontworpen, er wordt extra muziek bij gemaakt en alle tekst van npc's wordt door vrijwilligers ingesproken, zodat het complete spel voice acting zal bevatten.

Momenteel is de mod nog niet beschikbaar als download, maar zeer binnenkort komt hij in early alpha fase en zal hij door iedereen uit te proberen zijn.

Om skywind te kunnen spelen zal je TES III: Morrowind + Bloodmoon en Tribunal expansions in je bezit moeten hebben en uiteraard TES V: Skyrim

Renewal trailer

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PoETrlXkhfs]

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2RmD77V.jpg%5D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FLM9ya3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4DBMwjc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DFUSQXk.jpg

Development videos

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uJwpaVwOaHM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QT0wo3q3HXc]

Tesrenewal

Tesrenewal is een website die toegewijd is aan het maken van mods die de spellen van het elder scrolls universum in een nieuwere engine zetten. Zo zijn er naast skywind ook morroblivion waarbij morrowind in de oblivion engine gezet wordt en skyblivion, waarbij oblivion in de skyrim engine gezet wordt.
Echter zijn deze conversies niet zo uitgebreid als skywind zelf, waarbij echt de hele wereld opnieuw opgebouwd wordt binnen de skyrim engine.

Voor meer info kijk je op de website: Tesrenewal.com

[ Voor 15% gewijzigd door Shodan op 23-07-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Was er ook niet een project dat hele tamriel wou maken in skyrim engine? of is dat teruggebracht naar morrowind?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ah leuk, een Skywind topic. Volg het project al een jaar of twee :) Misschien kun je er ook nog bij zetten dat er ook al een morroblivion (morrowind in oblivion engine, maar dat spreekt voor zich denk ik) is uitgebracht door dezelfde club.

@SouLLeSSportal
Dat project heet Beyond Skyrim en staat los van Skywind. Daarmee willen ze inderdaad heel Tamriel opbouwen, alhoewel dat niet in een worldspace zal zijn door een bug in de creation kit waardoor worldspaces veel groter dan Skyrim zelf niet mogelijk zijn. Nu heb ik sowieso m'n twijfels over Beyond Skyrim, aangezien het geheel niet bijzonder gecoördineerd lijkt te zijn.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik zal eens kijken hoe ik verder het topic aanvul. Het is een begin. Wilde het eigenlijk toch vooral richten op skywind, aangezien dat echt een overhaul is en morroblivon toch meer morrowind in een andere engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:52
Leuk dat er wat aandacht aan besteed wordt want deze MOD had ik nog niet op 't oog :) . Daar gelaten dat ik Morrowind echt helemaal kapot gespeeld hebben samen met de 2 exp pacs die later uitkwamen natuurlijk :) . Ik denk dat ik wel 1000+ uur in die game heb zitten. Vond het heerlijk zeker omdat er nog geen fast travel was naar locations en je dus moest lopen of een taxi moest nemen.

Hoop wel dat ze eea aanpassen aan de quest log :+ Die was altijd vrij onoverzichtelijk .. wat ik me er van kan herinneren. Maar ga dit zeker in de gaten houden!

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Br3wmaster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:24:
Leuk dat er wat aandacht aan besteed wordt want deze MOD had ik nog niet op 't oog :) . Daar gelaten dat ik Morrowind echt helemaal kapot gespeeld hebben samen met de 2 exp pacs die later uitkwamen natuurlijk :) . Ik denk dat ik wel 1000+ uur in die game heb zitten. Vond het heerlijk zeker omdat er nog geen fast travel was naar locations en je dus moest lopen of een taxi moest nemen.

Hoop wel dat ze eea aanpassen aan de quest log :+ Die was altijd vrij onoverzichtelijk .. wat ik me er van kan herinneren. Maar ga dit zeker in de gaten houden!
meh aan de ene kant wel aardig dat je geen fast travel hebt, maar aan de andere kant, wil ik ook niet 20 min kwijt zijn met mijn beperkte vrije tijd om een kettinkje bij een side quest terug te brengen bv. ik vind de fast travel met mogelijke random encounters zoals in dragon age wel een mooie tussen optie.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
SouLLeSSportal schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:06:
[...]

meh aan de ene kant wel aardig dat je geen fast travel hebt, maar aan de andere kant, wil ik ook niet 20 min kwijt zijn met mijn beperkte vrije tijd om een kettinkje bij een side quest terug te brengen bv. ik vind de fast travel met mogelijke random encounters zoals in dragon age wel een mooie tussen optie.
Geluk voor jou dan, want aangezien het de skyrim engine betreft zit er gewoon fast travel in:

7. Q: But what about fast-travel and quest markers? They could ruin a true Morrowind experience.

A: You will be able to use fast-travel and quest markers because they come with the Skyrim engine. However it will still be quite possible to play through the entire game without them. There are several .ini tweaks that are especially helpful for this, and they only take a few minutes to look up and add to your .ini files. Note: Always make a backup copy of your .ini files before attempting to tweak them so you can revert back if something goes wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
SouLLeSSportal schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:06:
[...]

Daar heb je ook zeker wel een punt maar voor mijn gevoel doet het toch af aan de ervaring van die grote volle wereld. Natuurlijk kan ik er voor kiezen het gewoon niet te gebruiken maar toch .. als die optie er inzit maak ik er toch gebruik van hehe :+
Shodan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Geluk voor jou dan, want aangezien het de skyrim engine betreft zit er gewoon fast travel in:

7. Q: But what about fast-travel and quest markers? They could ruin a true Morrowind experience.

A: You will be able to use fast-travel and quest markers because they come with the Skyrim engine. However it will still be quite possible to play through the entire game without them. There are several .ini tweaks that are especially helpful for this, and they only take a few minutes to look up and add to your .ini files. Note: Always make a backup copy of your .ini files before attempting to tweak them so you can revert back if something goes wrong.
Kijk dat is een goede oplossing. Zo kan een ieder die het wil gebruiken er gebruik van maken en zij (oa ik) die het niet willen kunnen het oplossen door die .ini files aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:16

g0tanks

Moderator CSA
Aan Morrowind ben ik nooit begonnen omdat ik bang was dat de gameplay te 'oud' zou zijn om er echt van te kunnen genieten. Wellicht dat Skywind wel de moeite waard is. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Gameplay is inderdaad wel wat verouderd van Morrowind maar er zijn wel meer dan genoeg mods om het een beetje op te poetsen :) . Misschien kijk ik met een roze bril hoor maar MW blijft wel mijn favo ESO game :)

Kan dus ook echt niet wachten tot deze mod speelbaar is _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Br3wmaster op 30-07-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 15:53
Heb net de video's gezien, wat een mooi project! d:)b
Vraag me af of Bethesda soms weleens met een schuin oog kijkt naar dit soort projecten. Er zit toch een hoop talent tussen denk ik.

Ik ga dit wel in de gaten houden omdat ik Morrowind nooit gespeeld heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zou me niks verbasen als sommige modders af en toe in dienst genomen worden.

Deze skyrim modder is weliswaar niet door bethesda in dienst genomen, maar door bungie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Nieuw filmpje (althans... 13 oktober gepost...)

West gash preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
jammer (maar begrijpelijk) dat dit soort projecten zo lang duren voordat ze eindelijk klaar zijn (als ze al ooit af komen)

Zo heb ik jaren lang gewacht op een SWGemu, Toen het eenmaal klaar was, was het spel zo verouderd dat het me niet meer kon boeien.
Pagina: 1