Welke aanbieder voor internet + tv?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 609853

Topicstarter
Hallo allen,

Het afgelopen jaar ben ik klant geweest bij één van de dochters van KPN voor zowel internet als digitale televisie. Door vele storingen en van het kastje naar de muur te worden gestuurd, ben ik voornemens om een nieuwe aanbieder te kiezen.

Nu wil ik geen overhaaste beslissing maken wat dit betreft en daarom ontvang ik graag advies in mijn keuze.

Qua internet zijn wij een zeer doorsnee gezin. Er wordt wat geinternet, maar geen zware downloads of intensief gebruik. Met een ''gemiddelde'' snelheid zijn wij meer dan voorzien.

Aangezien ik net een nieuwe LG televisie heb gekocht is het voor mij belangrijk dat ik het beste uit mijn tv weet te halen. De huidige aanbieder pretendeert wel HD te leveren, maar dit betwijfel ik.

- Welke aanbieder levert ''echt'' HD-beeld?

Verder raak ik in de war door de verschillende benamingen, moet ik nou voor een kabelaanbieder gaan of voor digitale tv, of is dit hetzelfde maar komt het alleen verschillend ''binnen''?

Ik hoor graag jullie ervaringen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

www.breedbandwinkel.nl

Da's 1 van de vele vergelijkingssites die je in je zoektocht kan gebruiken.

Als je de beste TV kwaliteit wilt, neem je Ziggo.

Ook qua internetsnelheid.

Het grote voordeel van Ziggo te kiezen, is dat je geen seperate afstandsbediening nodig hebt om van kanalen te wisselen met de decoder/ontvanger (Die je zeker gaat krijgen bij een xDSL abonnement) en je TV afstandsbediening voornamelijk voor het geluid gebruikt.

Hoewel dat weer is op te vangen door een universele afstandsbediening, het zijn extra kosten.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 22-07-2014 14:17 . Reden: TS woont in Den Haag = Ziggo gebied. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Geen idee of je bij ze zat, maar hier hebben we Telfort (digitale tv over internet, geen kabel) en die leveren wel degelijk HD-zenders.

Op kanalen 1 t/m 16 oid zitten de 'normale' SD zenders, die wat mij betreft ook al goed scherp zijn, maar als je achteruit zapt zitten bij Telfort in de 800 of 900-reeks alle zenders in HD-kwaliteit. Zeker met tennis is daar het verschil heel goed te zien en geen klachten met storingen of problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Belangrijkste gegeven nummer 1... waar woon je? Zonder dat te weten is ieder advies een blind schot.

Mbt tot je laatste vraag... alle aanbieders bieden 'digitale televisie', het is de manier waarop en de kwaliteit wat het verschil maakt. Goedkoopste vorm van digitale tv is digitenne... maar is ook de minste kwaliteit. Over het algemeen leveren de kabelaars de beste kwaliteit mbt digitale televisie en hebben ze het breedste aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zit ook bij Telfort op dit moment en ben mij bewust van de HD zenders op de kanalen 701 tm 7nogwat. Echter is mij wel eens verteld dat dit als HD-kwaliteit wordt verkocht, maar niet de echte resolutie haalt zoals HD via de kabelaanbieders.

Ik ben woonachtig op 2573JB Den Haag

Overigens een ieder bedankt voor de reacties zo snel!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 609853 op 22-07-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Volgens mij heb jij weinig keuze wat dat betreft... wel gek je woont in een normale wijk maar jij hebt daar blijkbaar alleen maar ADSL providers beschikbaar... Ziggo en UPC zeggen allebei niet beschikbaar te zijn op dat adres.

Met andere woorden... de weinige keuze die jij hebt in providers zullen zeer waarschijnlijk niet veel aan je situatie veranderen gezien het over dezelfde lijnen gaat. Als het signaal nu slecht is van ADSL, zal dat ook zo zijn voor de andere ADSL providers. Enige wat dan zal veranderen is de klantvriendelijkheid/servicebereidheid van de andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo, dank voor je bericht. Ik heb mijn gegevens ingevoerd op de site, maar bij mij komt Ziggo wel als beschikbaar naar voren. Mag ik voor de zekerheid weten waar jij de beschikbaarheid hebt gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Misschien heeft MicGlou alleen gezocht naar internetaanbieders.

Als ik via breedbandwinkel zoek naar Alles-in-1 pakketten, komt Ziggo wel naar boven als aanbieder. (huisnr 84)

@TS Je krijgt trouwens een tientje terug als je bij breedbandwinkel besteld, ipv bij Ziggo direct. Toch weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkjeb93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-03-2023
MicGlou schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:03:
Volgens mij heb jij weinig keuze wat dat betreft... wel gek je woont in een normale wijk maar jij hebt daar blijkbaar alleen maar ADSL providers beschikbaar... Ziggo en UPC zeggen allebei niet beschikbaar te zijn op dat adres.
Dit heeft te maken met het TV aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-03 06:39
Ik heb al jaren ziggo en moet zeggen naar volle tevredenheid.

Een punt waar je wel op moet Letten ( voor wie nog een huistelefoon gebruikt ), neem er volop bellen altijd bij.
Dit kost €10 per maand maar je kunt ook naar mobiel bellen.
De tijd van gratis bellen naar andere ziggo gebruikers is helaas voorbij.

Voor de rest lekker snel voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkjeb93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-03-2023
Alexmoorlag schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:38:
Ik heb al jaren ziggo en moet zeggen naar volle tevredenheid.

Een punt waar je wel op moet Letten ( voor wie nog een huistelefoon gebruikt ), neem er volop bellen altijd bij.
Dit kost €10 per maand maar je kunt ook naar mobiel bellen.
De tijd van gratis bellen naar andere ziggo gebruikers is helaas voorbij.

Voor de rest lekker snel voor een goede prijs.
Bellen Extra zorgt ervoor dat je een extra telefoonlijn krijgt. In combinatie met Volop Bellen kun je dus onbeperkt bellen (zou je denken). Dit heeft slechts betrekking op één telefoonlijn. Nu komt de aap uit de mouw: Wil je onbeperkt willen bellen EN je hebt twee telefoonlijnen, moet je dus twee keer Volop Bellen aanschaffen. >:)
Pagina: 1