wireless USB (3.0) HUB.

Pagina: 1
Acties:

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-01 11:25

playah007

live life and be proud!

Topicstarter
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
wat:
wireless USB (3.0) HUB met AC adapter
waarom:
ik heb een goede pc die ik in een kamer wil zetten met eigen monitor scherm en toetsenbord. Echter heb ik in andere kamer een tv staan waar ik graag films op kijk via diezelfde pc. Hierop heb ik ook een USB (lightpack/ambilight) aangesloten die met pc in verbinding moet staan. Verder wilde ik in de kamer draadloos muis en toetsenbord gebruiken om pc te bedienen, echter als ik een arcadespelletje wil doen heb ik een USB xbox360 controller die ik daar graag wil aansluiten en bijvoorbeeld een externe harde schijf etc.
Hierdoor is het voor mij zeer wenselijk om een wireless USB hub te hebben die dit allemaal aankan zonder noemenswaardige latencies en eigen AC adapter zodat ik niet in stroomnood kom.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
budget is 20-50 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
ik sta open voor alle merken, zolang het maar niet al uit elkaar valt bij aankijken (bij wijze van spreken, moet wel degelijk zijn)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
ik heb dus niet zozeer concreet component. het is meer zoektoch naar is er zoiets beschikbaar wat goed werkt met mijn eisen:)
in essentie zoek ik dus 2 doosjes die met elkaar draadloos in verbinding staat waarvan 1 kant via (meerdere) usb aansluitingen in pc zit

[ Voor 12% gewijzigd door playah007 op 22-07-2014 14:05 ]

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik neem aan dat je al een HDMI of zoiets heb liggen, dan is het misschien een optie om een USB UTP extender te nemen die powered is en een UTP kabeltje naast de HDMI te leggen.

• playah007

playah007

live life and be proud!

Topicstarter
bedankt voor snelle reactie!

ik weet alleen niet precies wat ej bedoeld met UTP. dit is toch netwerkaansluiting? (pardon my french).

Het probleem is dat ik in het huurhuis naast de hdmi kabel door de muur geen plaats meer is voor andere waardoor het wel draadloos moet.
aangezien alles wat ik draadloos moet doorvoeren met USB gaat dacht ik dat een USB hub wat was misschien.
zoiets als dit:
http://www.topproduct.nl/...d-adapter-guwh104kit.html

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

ja, is een netwerkkabel. Omdat een usb kabel niet echt voor lange afstanden is, heb je USB extenders. Dit zijn twee concertvers van usb naar utp en utp naar usb, waardoor je een langere afstand af kan leggen. Ik kan 123 geen powered variant vinden, anders één extender en een powered hub.

Mocht er geen kabeltje bij passen dan kom je idd uit bij een oplossing uit je gegeven linkje, echter ik denk dat er een probleem voor zou kunnen komen als je hieraan een HDD hangt en dan een HD film wil afspelen. (natuurlijk afhankelijk van de afstand, muren, andere apparaten met dezelfde frequentie)

btw gaan ze het merken als je een bestaand gat ietsje groter maakt, (ik heb geen idee wat een evt regels zijn hiervoor)

• playah007

playah007

live life and be proud!

Topicstarter
dank voor de info.

wist niet dat usb niet gemaakt was voor de lange afstand! goed om te weten. veel verliezen?

anyways, ik ga even kijken hoe of wat. de enige draadloze die ik kan vinden is voor usb 1.0 e.d. wat voor mijn gebruik nutteloos is. mogelijk kan ik nog wel een usb mini/micro kabel erdoorheen trekken en dat met een HUB verbinden.

Ik ga kijken naar de mogelijkheden.

in ieder geval bedankt voor de moeite!