Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Beste Tweakers,

Een paar weken geleden heb ik een Oneplus One + flipcover besteld. Nou is de flipcover niet aangekomen. na meerdere mail wisselingen is de webshop er nog steeds van overtuigd dat ik de flipcover wel heb gekregen en ik krijg vervolgens geen antwoord meer op de emails die ik stuur.

Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54
Wegen van het pakket?

Ik neem aan dat zij kunnen wegen hoe zwaar een Oneplus One + Flipcover is, en jij kan via de trackingcode (of zelf wegen) laten zien dat jij een lichter pakketje hebt, aangezien de postbedrijf een 'onafhankelijk' partij is. Moeten ze (postbedrijf) het wel in gram (of in 3 decimalen Kg) meten en niet in 0,8 Kg....

[ Voor 15% gewijzigd door Exor op 22-07-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Exor schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:45:
Wegen van het pakket?

Ik neem aan dat zij kunnen wegen hoe zwaar een Oneplus One + Flipcover is, en jij kan via de trackingcode (of zelf wegen) laten zien dat jij een lichter pakketje hebt, aangezien de postbedrijf een 'onafhankelijk' partij is. Moeten ze (postbedrijf) het wel in gram (of in 3 decimalen Kg) meten en niet in 0,8 Kg....
Leuk idee maar helaas staat er bij dhl nergens hoe zwaar het pakket was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22

Ypho

Allround Nerd

Erg vervelend voor jou, maar de verkoper is verantwoordelijk voor een complete zending. Echter betekent dit in de praktijk vaak niets en zit je als consument opgescheept met het probleem.

Hoe heb je betaald? Als je met CC of Paypal hebt betaald, kun je vaak een dispuut openen en heb je een stok achter de deur.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Ypho schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:05:
Erg vervelend voor jou, maar de verkoper is verantwoordelijk voor een complete zending. Echter betekent dit in de praktijk vaak niets en zit je als consument opgescheept met het probleem.

Hoe heb je betaald? Als je met CC of Paypal hebt betaald, kun je vaak een dispuut openen en heb je een stok achter de deur.
Ik heb met paypal betaald, hoe werkt zo'n dispuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RacerBas schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:39:
Door te beginnen met het lezen van https://www.paypal.com/nl...aypal-safety-and-security
Wat is een in aanmerking komend object?

Alleen fysieke, tastbare goederen die per post kunnen worden verzonden en niet bij de wet verboden zijn, worden gedekt. [...]
Hier volgen een paar voorbeelden van situaties waarbij uw aankoop niet op de omschrijving lijkt: [...] U heeft drie artikelen gekocht en ontvangt er twee.
Maar let op, het zou zomaar kunnen dat je eerst het deel v/d bestelling dat je wel hebt ontvangen, moet terugsturen. Zodra de ontvanger van dat pakket aangeeft de zending retour te hebben ontvangen, gaat PayPal over tot terugbetaling.

Zo was het een paar jaar geleden in ieder geval wel, toen ik een geschil op eBay had n.a.v. een mITX behuizing, waarbij de slimline CD tray ontbrak. Heb de verkoper maar negatieve feedback gegeven en mijn verlies genomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22

Ypho

Allround Nerd

RacerBas schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Ik heb het zelf nooit nodig gehad (gelukkig), maar als je inlogt heb je een "Resolution Center". Daar even kijken, staat vast meer info.

/edit: Zie boven mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ypho op 22-07-2014 14:43 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:41:
[...]

Door te beginnen met het lezen van https://www.paypal.com/nl...aypal-safety-and-security

[...]

Maar let op, het zou zomaar kunnen dat je eerst het deel v/d bestelling dat je wel hebt ontvangen, moet terugsturen. Zodra de ontvanger van dat pakket aangeeft de zending retour te hebben ontvangen, gaat PayPal over tot terugbetaling.

Zo was het een paar jaar geleden in ieder geval wel, toen ik een geschil op eBay had n.a.v. een mITX behuizing, waarbij de slimline CD tray ontbrak. Heb de verkoper maar negatieve feedback gegeven en mijn verlies genomen.
Ik hoop het niet want mijn versie heeft geen problemen, ik zal het proberen en we zullen wel zien wat er gebeurt.

Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Ik heb vandaag een mail gekregen waarin staat dat ze alsnog de hoes gaan opsturen.

Dat word afwachten dus.
Pagina: 1