[Hosting] Geschikte Laravel hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 6.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:13

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met een PHP project welke wordt gebouwd op het Laravel framework. Hiervoor zoek ik een geschikte hosting partij. Zelf al wat wezen zoeken, maar de meeste partijen zitten in het buitenland (lees VS), ik mijn voorkeur gaat uit naar Europa, of liefst zelfs in NL.

Wat het moet kunnen
- PHP 5.4 of hoger
- MySQL 5 of hoger
- php-json en mcrypt extension
- .htaccess ondersteuning
- toegang tot de map boven public_html (voor configuratiebestanden)
- FTP, email etc (gewoon basis, niet te uitgebreid nodig)

Hoge voorkeur, maar niet verplicht
- SSH toegang
- (met ssh) ondersteuning voor CLI tools als git, composer en artisan
- SSL (op termijn)
- Reseller hosting (ik heb meerdere websites die ik dan bij 1 partij kan onderbrengen)

Wat ik al heb geprobeerd/gevonden
Zoeken op laravel hosting nederland levert niets op. Ik krijg gewoon links naar de meeste hostingboeren, waar ik verder niet uitkom of ze voldoen.

One.com > Eerder positieve ervaringen mee gehad, maar dat waren "simpele" dingen zonder Framework. ondersteunt SSH, maar geen idee of ze voldoen aan de requirements. Via Twitter verwezen naar helpdesk, daarna niks meer vernomen. Net via mail gehoord dat ze Laravel niet ondersteunen

Strato > Zelf geen website gehost, maar voor voormalig klanten veel met Strato te maken gehad, niet erg positieve ervaringen.

TransIP > Via reseller heb ik daar nu mijn websites gehost, werkt op zich goed, maar vrij hoge prijs (in vergelijking met bv One.com). Hier heb ik tot nu toe Laravel nog niet werkend gekregen, maar met wat workarounds moet dit nog wel lukken hoop ik. Sowieso is daar SSH niet ondersteund, wat ik wel graag zou willen indien mogelijk.

Version > Niet te duur, ook niet qua reseller pakket. Net via chat gehoord dat ze Laravel niet ondersteunen

Nu kan ik natuurlijk een standaardmail maken en alle hostingboeren mailen, maar wellicht heeft hier iemand een idee of ervaring met een partij die (deels) voldoet aan mijn eisen. Dan kan ik vanaf dat punt verder kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 22-07-2014 13:09 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: â­ī¸ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Als ik je zo hoor kan antagonist aan je eisen voldoen. Ik weet alleen php-json/mcrypt niet zeker, maar dat kun je opzoeken en navragen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:24
Wellicht zie ik iets over het hoofd. Maar wat is er zo bijzonder aan Laravel dat daar een speciale hoster voor nodig is? Elke PHP hoster die enigszins fatsoenlijk is voldoet toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
woutertje schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:07:
Wellicht zie ik iets over het hoofd. Maar wat is er zo bijzonder aan Laravel dat daar een speciale hoster voor nodig is? Elke PHP hoster die enigszins fatsoenlijk is voldoet toch gewoon?
Veel configuratie moet bijvoorbeeld buiten public_html worden geplaatst. Nu kan met wat tweaks dit ook aangepast worden dat je config IN public_html staat, maar liever niet ;)

Zo bieden ook veel hosters geen SSH toegang en wordt niet overal mcrypt ondersteund (dit laatste is een vereiste).

Inmiddels een paar tips gehad, ik ga eens verder kijken...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: â­ī¸ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28
Stuur even mailtje naar Oxilion. Goede ervaringen met die club, als ze het nog niet ondersteunen, zit de kans er in dat ze het voor jou gaan regelen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 14:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
FlexWebhosting is in mijn ervaring zeer flexibel Ên prima geprijst.
Jouw wensen moeten daar geen enkel probleem zijn.

Zoeken op 'laravel hosting' zal je weinig opleveren omdat laravel weinig spectaculair is. Zolang er >PHP5.3 op draait werkt dat wel.
Een hostingprovider die "laravel ondersteund" levert wellicht support op technische problemen. Maar als je zelf de implementatie ontwikkeld zie ik daar de meerwaarde niet van.

[ Voor 53% gewijzigd door frickY op 22-07-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 13:22
Schaamteloze poging tot klanten werving. ;)

Ik heb zelf een hosting bedrijf en focus voornamelijk om aan alle voorzieningen te voldoen die de klant nodig heeft, voor een realistische prijs. Stuur maar een bericht als je interesse hebt, we komen er samen vast wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 22:40
Ypho schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Veel configuratie moet bijvoorbeeld buiten public_html worden geplaatst. Nu kan met wat tweaks dit ook aangepast worden dat je config IN public_html staat, maar liever niet ;)

Zo bieden ook veel hosters geen SSH toegang en wordt niet overal mcrypt ondersteund (dit laatste is een vereiste).

Inmiddels een paar tips gehad, ik ga eens verder kijken...
Dat maakt toch niet uit? Op de SSH-toegang na is het allemaal heel standaard wat je wensen zijn. Je zult goed moeten zoeken naar een hostingpartij die hier NIET aan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Klinkt alsof je eisen makkelijk te halen zijn met een VPS. Vooral ssh-toegang.

Voordeel: Je kan de configuratie normaliter lekker zelf bepalen. En daarnaast geen shared hosting, je hebt geen last van anderen zodat je website zelf altijd snel is.

Nadeel: Je moet zelf de boel beheren, configureren, installeren vanaf het OS af aan, als je een unmanaged VPS kiest. Als je een managed VPS kiest hoeft dat niet maar stijgt de prijs flink.

Bij een simpel webhostingpakketje ga je ssh-toegang volgens mij niet krijgen. (In zulke gevallen zie ik het meestal bij zolderkamer-bedrijfjes waar beveiliging optioneel lijkt te zijn).

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:34
Wat neokarasu zegt. Probeer DigitalOcean eens, je kan online wel een aantal discount codes vinden zodat je de eerste twee maanden gratis kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
neokarasu schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:54:
Klinkt alsof je eisen makkelijk te halen zijn met een VPS. Vooral ssh-toegang.

Voordeel: Je kan de configuratie normaliter lekker zelf bepalen. En daarnaast geen shared hosting, je hebt geen last van anderen zodat je website zelf altijd snel is.

Nadeel: Je moet zelf de boel beheren, configureren, installeren vanaf het OS af aan, als je een unmanaged VPS kiest. Als je een managed VPS kiest hoeft dat niet maar stijgt de prijs flink.

Bij een simpel webhostingpakketje ga je ssh-toegang volgens mij niet krijgen. (In zulke gevallen zie ik het meestal bij zolderkamer-bedrijfjes waar beveiliging optioneel lijkt te zijn).
VPS heb ik inderdaad ook al voor gekeken. Configuratie is niet zo'n probleem, daar moet ik wel uit komen (heb zelf een NAS ingericht als webserver)
frickY schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:05:
FlexWebhosting is in mijn ervaring zeer flexibel Ên prima geprijst.
Jouw wensen moeten daar geen enkel probleem zijn.
Bedankt voor de tip. Prijs is goed te doen :) Ik zal eens kijken.
Had ik inderdaad gevonden, maar prijzen zijn vrij hoog als je een "goed" pakket wilt.

Anyway, via het topic en PB wat tips gekregen. Ik zal eens uitzoeken wat mijn voorkeur heeft, en wat rondmailen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:53
Antagonist heeft in ieder geval de mogelijkheid tot php 5.4 (standaard 5.3, maar instelbaar via htaccess) en de php-json en mcrypt extension. Helaas geen ssh maar wel reseller hosting via DirectAdmin. Weet uit eigen bevindingen dat laravel daar prima op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
dvdheiden schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:08:
Antagonist heeft in ieder geval de mogelijkheid tot php 5.4 (standaard 5.3, maar instelbaar via htaccess) en de php-json en mcrypt extension. Helaas geen ssh maar wel reseller hosting via DirectAdmin. Weet uit eigen bevindingen dat laravel daar prima op draait.
Atagonist heb ik vaker gehoord, ik zet hem op de lijst. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:32
Neostrada heb ik ook fijne ervaringen mee. Veel php frameworks vereisen dat je applicatie logica/configuratie buiten de public_html map zet dus dat moet wel lukken. Ik draai Symfony bij Neostrada en heb het opdezelfde manier ingericht. Het enige wat je moet controleren is php-json en mcrypt :)

edit: volgens deze site wel: http://www.webhostingtop1...da-review-ervaringen.html

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 23-07-2014 08:36 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
laurens0619 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:35:
Neostrada heb ik ook fijne ervaringen mee. Veel php frameworks vereisen dat je applicatie logica/configuratie buiten de public_html map zet dus dat moet wel lukken. Ik draai Symfony bij Neostrada en heb het opdezelfde manier ingericht. Het enige wat je moet controleren is php-json en mcrypt :)

edit: volgens deze site wel: http://www.webhostingtop1...da-review-ervaringen.html
Daar heb ik wat aan. Laravel is gebaseerd op Symfony, dus dit zal waarschijnlijk goed werken. Ik heb ze gemaild met nog een paar vraagjes, even afwachten. Bedankt voor de tip!

Inmiddels besloten over te stappen naar Neostrada. Ik heb daar een testomgeving gehad en alles werkt daar out of the box. Bedankt voor jullie input/tips/hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Ypho op 24-07-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1043113

*knip*. spam en kick

[ Voor 111% gewijzigd door rens-br op 19-02-2018 14:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.