Hallo allemaal,
Voor mijn aankomende studie ben ik op zoek naar een goede ultrabook. Mijn budget is tot de €1000.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor tekstbewerken, internetten en series bekijken. Ik wil wel graag dat hij lang meegaat, zowel qua accu als durability. Verder is een SSD, een Hashwell processor en een 13"/14" scherm een must. Uiteindelijk ben ik op de volgende laptops uitgekomen:
MacBook Air 2014 13"
Voordelen:
- goede accuduur
- goede bouwkwaliteit
- OS X (ten opzichte van windows 8 in ieder geval)
Nadelen:
- niet te upgraden (4 GB RAM genoeg?)
Lenovo Ideapad U430
Voordelen:
- Intel Core i7-4500U
- 256GB SSD
- Full HD scherm
- bouwkwaliteit
- prijs (€885)
Nadelen:
- geen reviews bekend over i7-versie met full hd scherm (invloed op accu?)
Lenovo Yoga 2 13
Voordelen:
- 256GB SSD
- Full HD scherm
- 8GB RAM
Nadelen:
- Hoe lang gaat hij mee?
- Het hele flip-gebeuren en de tablet functie hoeven van mij niet per se
Zijn er mensen met ervaring met (een van deze) laptops?
Iemand nog tips oid?
In eerste instantie lijkt de MacBook gewoon de beste keuze wat de durability en kwaliteit betreft, maar aangezien de €100 meer voor 4GB echt boven m'n budget gaat, lijken de andere laptops misschien wel een goede optie. Mijn vraag is dan ook: maakt die extra 4GB RAM veel verschil, met name ook op lange termijn?
Alvast bedankt!
Voor mijn aankomende studie ben ik op zoek naar een goede ultrabook. Mijn budget is tot de €1000.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor tekstbewerken, internetten en series bekijken. Ik wil wel graag dat hij lang meegaat, zowel qua accu als durability. Verder is een SSD, een Hashwell processor en een 13"/14" scherm een must. Uiteindelijk ben ik op de volgende laptops uitgekomen:
MacBook Air 2014 13"
Voordelen:
- goede accuduur
- goede bouwkwaliteit
- OS X (ten opzichte van windows 8 in ieder geval)
Nadelen:
- niet te upgraden (4 GB RAM genoeg?)
Lenovo Ideapad U430
Voordelen:
- Intel Core i7-4500U
- 256GB SSD
- Full HD scherm
- bouwkwaliteit
- prijs (€885)
Nadelen:
- geen reviews bekend over i7-versie met full hd scherm (invloed op accu?)
Lenovo Yoga 2 13
Voordelen:
- 256GB SSD
- Full HD scherm
- 8GB RAM
Nadelen:
- Hoe lang gaat hij mee?
- Het hele flip-gebeuren en de tablet functie hoeven van mij niet per se
Zijn er mensen met ervaring met (een van deze) laptops?
Iemand nog tips oid?
In eerste instantie lijkt de MacBook gewoon de beste keuze wat de durability en kwaliteit betreft, maar aangezien de €100 meer voor 4GB echt boven m'n budget gaat, lijken de andere laptops misschien wel een goede optie. Mijn vraag is dan ook: maakt die extra 4GB RAM veel verschil, met name ook op lange termijn?
Alvast bedankt!