Toon posts:

Telenet en hun Wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als Belgisch residentiële klant bij Telenet heb ik enorm veel problemen met de Wifi installatie van Telenet.

Mijn modem staat in een garage. Die garage is geen apart gebouw, maar volledig geïntegreerd in de woonst.
Er ligt wat beton tussen de verdiepingen.
De garage doet nu dienst als "mijn Bureau"
Verder geen enkele gewapend beton, doorheen het huis.
Buiten de funderingen.
Dit om een idee te scheppen van de architectuur van het gebouw.

Wanneer ik in het lokaal sta, dan heb ik een snelheid van om en bij de 25Mb download.
Dit op een afstand van +/- 1,5meter.
Buiten het bureau, haal ik snelheden van, let op, 10Mb.

Vandaag is het een ramp:
https://plus.google.com/1...0875487/posts/9qQR39oRuLZ
Vochtigheid? Warme weer? Of gewoon...

Wanneer ik Telenet informeer naar deze lage snelheden, dan krijg ik allerlei antwoorden:
"Je hebt een samsung GSM, en die speelt daarmee parten"
"Probeer even met je Tablet (het is een smansung) onze Wifi fikser op te laden". euh dat gaat niet. "Dan is het een probleem met je software"...
"De leiding is in orde, wat is het probleem juist"...
De eerste lijn helpdesk is onderlegd. Maar dat weet elk kind!!

Ik heb dan een hersteller aangevraagd. Die wist met te vertellen, dat de Telenet modems geen genoeg draagwijdte hebben. Iets verder dan 2meter en de download gaat exponentieel naar beneden.
Er waren dus 2 oplossingen mogelijk.
  • In mijn bureau blijven, en daar met z'n allen kijken naar YeloTV, Of
  • Een extra router erbij plaatsen.
De hersteller toonde me aan dat er eigenlijk niets aan de hand was, hij haalde een snelheid van 29Mb, op 30cm (dertig centimeter) van de modem.

even een vergelijking maken:
Je schaft je een nieuwe wagen aan. En de verkoper geeft je het advies om een nieuwe motor, eventueel van een ander merk, aan te schaffen. Want "we mogen het niet zeggen, maar de Telenet modem is niet zo goed".

En dan krijg je het enquete formulier toegestuurd!
Daarin vermeldde ik dat een hersteller was langs geweest, maar dat de fout nog steeds aanwezig was.

Enkele dagen later kreeg ik een telefoontje van Telenet.
Koen zou me uit de nood helpen.
Koen vroeg me, of ik al dit, of dat... had uitgevoerd.
Koen had geen kaas gegeten van Techniek, Koen was meer PR.

Koen had dus geen ook behalve oplossing:
  • In mijn bureau blijven, en daar met z'n allen kijken naar YeloTV, Of
  • Een extra router erbij plaatsen.
Maar hij zou een gste doen:
Mijn vrouw krijgt een boeket bloemen!

Het lost het probleem niet op, maar als een token... Een vredespijp...

Even mijn vergelijking opnieuw:
De nieuwe motor wil ik er niet in mijn wagen: de verkoper moet maar betere kwaliteit leveren.
Dan goed zegt de verkoper, je krijgt een nieuwe asbak, wat denk je daarvan.

Ik puf nu verder, met een mooie beloftevolle verkoopspraat, En een nieuwe asbak, op maat van mijn vrouw.

Ik ben uiteraard en uitermate PISSED!!!

Eind dit jaar, wordt de kabel opnieuw opengegooid.
Dan kijk ik uit naar een concurrentie.
Dank je wel Telenet voor je "bewezen" diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je schaft je een nieuwe wagen aan. En de verkoper geeft je het advies om een nieuwe motor, eventueel van een ander merk, aan te schaffen. Want "we mogen het niet zeggen, maar de Telenet modem is niet zo goed
Kromme vergelijking. Betere: je schaft een sportwagen aan. Vervolgens ga je ermee offroad rijden en kijkt vreemd op dat dat niet goed gaat :o

Je probleem is gewoon dat de bouwmaterialen van garage/huis WiFisignalen blokkeren. Dat is niet bijzonder, sterker nog, dat is in lijn der verwachtingen. Het is daarbij om het even of het een modem/router/AP van Telenet of een andere provider betreft, op die locatie kun je niet verwachten dat je heel het huis van hoogwaardig signaal voorziet.

Wat dan wel? Een tweede router is onzinnig, je probleem heeft niet met routering te maken maar met WiFi. Wat je nodig hebt is een tweede access point die je ergens anders in huis bedraad op de modem/router van Telenet aansluit en vanaf daar een tweede draadloze netwerk uitzendt waardoor je daaromheen goed bereik hebt. Of je met één AP erbij overal in huis goed signaal hebt is een tweede, het kan zijn dat twee nodig zijn. Een en ander hangt af van de bouwmaterialen. Beton is funest, maar bijv (badkamer)tegels en ondervloer isolatielagen evengoed.

Het lijkt me trouwens erg onwaarschijnlijk dat Telenet adverteert met overal in huis goed signaal met een enkele modem/router/AP. Ik meen zelfs een filmpje van hen gezien te hebben waarin een pluche WiFi-beest rondspringt en pas overal in huis durft te komen met een extra 'nest' oftewel access point. Telenet levert die dingen ook (en wat ik gezien heb zijn het goede, Netgear WNDR4300 met speciaal firmware), maar je kunt evengoed zelf een AP elders kopen. Het is hoegenaamd een zinnige investering, want al ga je naar een andere provider toe, je zult toch APs nodig hebben om overal WiFi-dekking te halen.

Oslik blyat! Oslik!