Facetime werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 21:10

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem en wordt van de kastje naar de muur gestuurd (door Apple en T-Mobile).

Ik heb een iPhone 5, mijn vrouw heeft een iPhone 4S. Ik met de nieuwste iOS, mijn vrouw met iOS 6.1.3. Verder heb ik een iPad 2 (alleen wifi), met iOS5.0.

Facetime heeft het altijd gedaan, op al deze drie apparaten. Al een tijdje doet Facetime het niet meer, op geen enkel van deze drie apparaten.

Aangezien we thuis allen op hetzelfde wifi-netwerk zitten, dacht ik in eerste instantie dat het daaraan zou liggen. Maar nee, ook op 3G/4G en op het wifi-netwerk van de buren doet Facetime het niet.

De apparaten geven wel aan geactiveerd te zijn voor Facetime. iMessage doet het wel op alle apparaten (schijnt vaak een combinatie te zijn).

Apple geeft aan dat er bij hun geen storingen zijn en dat het probleem bij T-Mobile ligt. Er schijnt bij de activatie een sms gestuurd moeten worden intern (???) en dat het daar misschien misgaat. Het vreemde is wel dat mijn iPad geen sms kan sturen (alleen wifi model). Dus wat de iPad betreft, kan het daar niet aan liggen. Zowel de iPad als mijn iPhone hebben dezelfde Apple account (de iPhone van mijn vrouw heeft uiteraard een eigen account).

Onderling Facetimen lukt dus niet en ik kan bv. ook niet met mijn zusje Factimen. Mijn zusje kan op haar beurt wel weer met anderen Facetimen (die overigens ook bij T-Mobile zit). Zo kan mijn vrouw ook niet met haar moeder Facetimen (die bij Tele2 zit) en haar moeder kan dat op haar beurt wel met anderen. Het probleem lijkt dus echt bij ons te zitten. Toevallig op alle drie de apparaten?

De volgende stap was contact opnemen met T-Mobile. Zij hebben daar 'het één en ander gereset' (wat dat ook mag betekenen), maar ook na deze acties geen verandering.

T-Mobile kon mij niet verder helpen en verwezen mij toch echt naar Apple, omdat het een dienst van hun was dat Facetime. Aangezien het ook niet op de iPad werkt, die verder niets met T-Mobile te maken heeft (alleen wifi-model), lijkt mij het bijna wel logisch dat T-Mobile hier niets mee te maken heeft. Althans, op de iPad niet. Of toch wel omdat de iPad hetzelfde account heeft als de iPhone die wel weer bij T-Mobile zit?

De enige stap die mij nog rest te doen en die ik wil bewaren totdat alles geprobeerd is, is het resetten van de hele iPhone en alles naar fabrieksinstellingen terug te doen. Daar heb ik nog geen zin in en ik hoop op een eenvoudigere oplossing.

Overigens heb ik alle mogelijke oplossingen op Apple.com als 'datum en tijd op automatisch', opnieuw activeren, opnieuw opstarten, harde reset, enz al geprobeerd.

Iemand een oplossing of idee tot de oplossing? Wat is de relatie tussen mijn iPhone en die van mijn vrouw dat ze het allebei niet doen? Heel vreemd. Toeval?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Even orde in de chaos (want ik heb grote moeite om je verhaal te snappen):

- Facetime werkt niet; zowel op de iPhone 5 van jou, de iPad 2 van jou en de iPhone 4S van je vrouw.
- Het werkt zowel via Wifi als via 3G niet.
- Het werkt met 2 verschillende Apple ID's niet.
- iMessage doet het wel (dus blauwe tekstballonnetjes?), dus de communicatie met de Apple iCloud servers werkt.

Vragen die ik nog heb:
- Lukt het Facetimen in het geheel niet of kun je wel inkomende oproepen beantwoorden?
- Is het probleem altijd al geweest of is het op een bepaald moment ontstaan?
- de iPad zou wel moeten kunnen iMessagen; dat lukt dus ook niet?
- Hebben jij en je buren dezelfde internetprovider?

Overigens lijkt TMobile er niks mee te maken te hebben; zodra je via Wifi verbinding maakt, gaat al het dataverkeer (iig m.b.t. iCloud) via dat netwerk en niet meer via 3G/4G.

Wat zou kunnen is dat TMobile Facetime via 3G heeft geblokkeerd (sommige providers kunnen dat doen), maar dat lijkt me sterk. Daarnaast zou dan ook de internetprovider van jou én van je buren hier een beperking op moeten hebben en dat lijkt me nóg sterker.

Waarschijnlijk zit het 'm dus wel in de instellingen, aangezien miljoenen mensen wereldwijd geen problemen hebben met FaceTime dus het is geen iOS probleem.

Kun je misschien de exacte instellingen van je iDevices een posten (screenshots?) en/of aangeven welke stappen je precies onderneemt om een verbinding via Facetime te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Excuses ik heb geprobeerd zo uitgebreid als mogelijk het probleem te beschrijven...

- Het Facetimen lukt in het geheel niet, dus zowel zelf 'Facetimen' als ontvangen niet.
- Facetime heeft wel gewerkt. Op alle drie de apparaten. Het probleem is dus op een bepaald moment ontstaan. Wanneer exact kan ik helaas niet zeggen, omdat ik Facetime niet vaak gebruik en er dus ook niet echt aandacht aan geschonken heb. "Komt wel goed", dacht ik steeds.
- iMessage lukt op alle drie de apparaten, zowel ontvangen als verzenden (idd blauwe balonnetjes)
- Nee, de buren hebben glasvezel (weet niet precies bij wie) en wij hebben Ziggo.

Wat ik begreep van Apple is dat mijn instellingen allemaal goed staan en dat het probleem wellicht licht bij de 'activatiesms' die intern bij T-Mobile gestuurd wordt... Vaag verhaal vond ik dat, want mijn iPad heeft geen enkele abonnement.

Welke extra instellingen zou je interessant vinden om te zien?
En Facetimen heb ik geprobeerd op verschillende manieren: via de app 'Facetime' of gewoon via de contactenlijst en dan op 'icoon voor Facetime' klikken.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Facetime werkte bij mij ook niet meer op iOS 6; na een upgrade naar 7 wel weer. Dit schijnt wel een bekend probleem te zijn in elk geval, verklaart voor 2 van de 3 apparaten waarom het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Yo-L schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:47:
Facetime werkte bij mij ook niet meer op iOS 6; na een upgrade naar 7 wel weer. Dit schijnt wel een bekend probleem te zijn in elk geval, verklaart voor 2 van de 3 apparaten waarom het niet zou werken.
Alleen op de iPhone 4S. De iPhone 5 heeft iOS 7.1.2 (de nieuwste) en de iPad 5.0.
De iPad heeft al jaren geen nieuwe iOS gekregen en met 5.0 heeft het gewoon gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Hoe weet je dat alle instelling goed staan? Waar heb je dat gecheckt of wie heeft dat bevestigd? Volgens mij heb je gelijk dat een 'activatie-sms' van TMobile (wellicht met API-instellingen) geen invloed heeft op FaceTime via Wifi, maar wellicht heb ik dat zelf ook mis.

Nog een vraag: wat heb je via Google al kunnen vinden? Zijn er meer mensen met dit probleem (de Apple Support Community forums willen nog wel eens een goede bron van oplossingen zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Icephase schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:56:
Hoe weet je dat alle instelling goed staan? Waar heb je dat gecheckt of wie heeft dat bevestigd? Volgens mij heb je gelijk dat een 'activatie-sms' van TMobile (wellicht met API-instellingen) geen invloed heeft op FaceTime via Wifi, maar wellicht heb ik dat zelf ook mis.

Nog een vraag: wat heb je via Google al kunnen vinden? Zijn er meer mensen met dit probleem (de Apple Support Community forums willen nog wel eens een goede bron van oplossingen zijn)?
AppleCare medewerker (maar ik twijfelde aan zijn kunde...).

Alles wat ik via Google heb kunnen vinden, heb ik geprobeerd (op terug naar fabrieksinstellingen en geen reservekopie terug, na).

Ook het forum op de website van Apple.
Er zijn meen mensen met dit probleem, alleen de oplossingen die bij hun wel werken (telefoonnummer stond niet goed, datum en tijd instellen, harde reset, facetime opnieuw activeren, enz) werkt bij mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:32
Apple has released a new support document explaining some of the issues that iOS 6 users have experienced lately when trying to make FaceTime calls. Along with an explanation, there’s finally a fix in sight that’s also detailed on the support page. What’s the fix? Update to iOS 7.
Blijkbaar heeft het met een verlopen certificaat te maken, zie onderstaande.
If you started to have issues making or receiving FaceTime calls after April 16, 2014, your device or your friend’s device may have encountered a bug resulting from a device certificate that expired on that date. Updating both devices to the latest software will resolve this issue.

If you’re using iOS 7.0.4 or later or iOS 6.1.6, this issue doesn’t affect you.

If you’re using these versions of OS X or FaceTime for Mac, this issue doesn’t affect you:

- OS X Mavericks v10.9.2 or later
- OS X Mountain Lion v10.8 with the latest security updates
- OS X Lion v10.7 with the latest security updates
- FaceTime for Mac version 1.0.5 or later for Mac OS X v10.6
Bron

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Maar mijn iPhone heeft de nieuwste iOS! En daar werkt het ook niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Tja, je kunt altijd even updaten op de 4S en de iPad toch? Misschien werkt het daar dan wél, dan zou het een instelling alleen in jouw iPhone zijn.

En anders even een tripje naar A'dam of Haarlem (Apple Stores), de geniuses daar kunnen je vast helpen. (en zo niet, staan je instellingen in ieder geval 100% goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Icephase schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:21:
Tja, je kunt altijd even updaten op de 4S en de iPad toch? Misschien werkt het daar dan wél, dan zou het een instelling alleen in jouw iPhone zijn.

En anders even een tripje naar A'dam of Haarlem (Apple Stores), de geniuses daar kunnen je vast helpen. (en zo niet, staan je instellingen in ieder geval 100% goed!)
Maar ook dat is getest. Mijn zusje kan Facetimen met anderen. Zij heeft dus een werkende Facetime op haar iPhone. Met mij lukt het niet (zowel als ik haar Facetime of als zij mij Facetimed).

Misschien eens langs bij die Genius Bar idd...
(maar wat kunnen zij wat Tweakers niet kunnen :))

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 22-07-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Heel verhaal, maar heb geen tijd om alles te lezen. Ik had het probleem echter ook. Wat bij mij het probleem was dat ik de laatste OS had, maar diegene die ik FaceTime-de niet. Dus ook diegene die je belt moet de laatste iOS hebben (min. 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 18:40

Leejow(saait)

Blater

Je hebt nu best veel moeite gedaan om het probleem uit te zoeken en op te lossen, maar de eerste stap is IMHO altijd zorgen dat je de laatste updates binnen hebt. Waarom heb je de iPad 2 en de iPhone van je vrouw niet eerst geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Omdat m'n vrouw iOS 7 niet handig/mooi vindt. En op de iPad omdat deze slechts een iPad 2 is en erg traag wordt met de nieuwe iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:28
Toch heeft Zethiel gelijk: Zethiel in "Facetime werkt niet meer"

Dat je vrouw iOS 7 niet mooi en/of handig vind is ondergeschikt. Apple gaat dit niet meer oplossen voor iOS 6. Het probleem speelt al sinds april. Zit helaas niks anders op als alles updaten naar iOS 7. Of een anternatief zoeken voor facetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Galois schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:54:
Omdat m'n vrouw iOS 7 niet handig/mooi vindt. En op de iPad omdat deze slechts een iPad 2 is en erg traag wordt met de nieuwe iOS.
En dit laatste valt dus wel mee. Heb zelf ook een iPad 2 met iOS 7 en dat werkt prima. De iPad 3 schijnt echter wél performance issues te kennen, maar daarbij kun je parallax etc. uitschakelen zodat het toch nog te doen blijft.

Overigens, als je langsgaat bij de Apple Stores met dit probleem zullen zij ook altijd als eerste aanraden om de updaten naar de nieuwste iOS versie. Dus dit moet je dan sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
"Overigens heb ik alle mogelijke oplossingen op Apple.com als 'datum en tijd op automatisch', opnieuw activeren, opnieuw opstarten, harde reset, enz al geprobeerd..."

Nou nee, je hebt de eerste en belangrijkste stap uit hun support document niet gedaan.

"Werk beide apparaten bij (uw apparaat en het apparaat van uw vriend) naar de nieuwste iOS-versie."

http://support.apple.com/kb/TS3367?viewlocale=nl_NL

Het probleem wordt ook duidelijk beschreven in apart support document.

http://support.apple.com/kb/TS5419?viewlocale=nl_NL

Kortom: update je software.

http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

[ Voor 85% gewijzigd door GeforceAA op 29-07-2014 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Icephase schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:18:
[...]

En dit laatste valt dus wel mee. Heb zelf ook een iPad 2 met iOS 7 en dat werkt prima. De iPad 3 schijnt echter wél performance issues te kennen, maar daarbij kun je parallax etc. uitschakelen zodat het toch nog te doen blijft.

Overigens, als je langsgaat bij de Apple Stores met dit probleem zullen zij ook altijd als eerste aanraden om de updaten naar de nieuwste iOS versie. Dus dit moet je dan sowieso doen.
Je software updaten is doorgaans software troubleshooting 101 indd.
Pagina: 1