Beste,
Ik heb op dit moment een AMD E-350 fusion htpc van zotac. Hierop draai ik XBMC Gotham in een Windows omgeving.
De laatste tijd heb ik wat meer met Plex zitten spelen en ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel erg gaaf is om de transcoding functie te gebruiken van Plex. Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een Samsung tv die gewoon via internet bij mijn media kan. Ik loop nu echter tegen het probleem aan dat mijn amd e-350 dit natuurlijk niet aan kan. Ik heb ook geen zin om mijn laptop 24/7 aan te hebben.
Ik heb nu wat vooronderzoek gedaan naar mogelijke componenten voor een simpele htpc/pms server.
Ik kom uit op de volgende componenten
Ik heb ook nog een build samen gesteld gebaseerd op de oude bbg van HTPC.
Wat adviseren jullie?
Ik heb nog een ssd liggen voor in de server en mijn media staat op een synology nas.
Zou ik hiermee voldoende hardware hebben om 1080p goed te transcode? Heeft iemand ervaring met deze processor in combinatie met transcoden?
Is het met deze hardware ook mogelijk om 2 streams te gelijk te draaien?
Mvg,
Ik heb op dit moment een AMD E-350 fusion htpc van zotac. Hierop draai ik XBMC Gotham in een Windows omgeving.
De laatste tijd heb ik wat meer met Plex zitten spelen en ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel erg gaaf is om de transcoding functie te gebruiken van Plex. Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een Samsung tv die gewoon via internet bij mijn media kan. Ik loop nu echter tegen het probleem aan dat mijn amd e-350 dit natuurlijk niet aan kan. Ik heb ook geen zin om mijn laptop 24/7 aan te hebben.
Ik heb nu wat vooronderzoek gedaan naar mogelijke componenten voor een simpele htpc/pms server.
Ik kom uit op de volgende componenten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 47,- | € 47,- |
| 1 | ASRock AM1B-ITX | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Silverstone Milo ML05B | € 40,85 | € 40,85 |
| 1 | Corsair Value Select CMV4GX3M1A1600C11 | € 35,99 | € 35,99 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,85 | € 29,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 180,69 | |
Ik heb ook nog een build samen gesteld gebaseerd op de oude bbg van HTPC.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Black Edition | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-D3H | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Silverstone Milo ML05B | € 40,85 | € 40,85 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,- | € 31,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,85 | € 29,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 205,20 | |
Wat adviseren jullie?
Ik heb nog een ssd liggen voor in de server en mijn media staat op een synology nas.
Zou ik hiermee voldoende hardware hebben om 1080p goed te transcode? Heeft iemand ervaring met deze processor in combinatie met transcoden?
Is het met deze hardware ook mogelijk om 2 streams te gelijk te draaien?
Mvg,
[ Voor 27% gewijzigd door Xenophoben op 22-07-2014 10:18 ]