Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:39
Hallo,

Ik zou graag willen weten of mijn huidige setup de komende FIFA 15 aan kan.
EA heeft de volgende specificaties de wereld in geroepen:

CPU: Intel i5-2550K @ 3.4Ghz
RAM: 8GB
Hard Drive Space Required: 15.0 GB
Supported Video Cards: ATI Radeon HD 6870, NVIDIA GTX 460
DirectX: 11.0

Mijn systeem:

Dell XPS 8300
Windows 7 Home Premium 64bit
Intel Core i7 2600 @3.40GHz Sandy bridge 32nm technologie
8,00GB DDR3 @665MHz
NVIDIA GeForce GTX 760 2GB (MSI)
120GB Samsung 830 SSD
1TB Hitachi 7200RPM HDD
1TB Hitachi 7200RPM HDD
CoolerMaster 720W PSU Silent Pro M2

Ik zou graag horen wat jullie verwachtingen zijn. Zelf denk ik sowieso aan een RAM upgrade, iemand een idee hoe of wat of hoeveel?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw systeem kan fifa 15 makkelijk aan. Op deze site kan je het ook zien. http://www.game-debate.co...?g_id=9278&game=FIFA%2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:43
*grinnik* Fifa is geen probleem. Sterker nog, ik denk dat jij veel nieuwe, grafisch zwaardere, games ook nog aan kan. :) Ik zou dat geld voor dat RAM in me zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Kerel maak je maar niet druk over je specs. Je hebt een PC die sterker is dan de nieuwe consoles dus je kan FIFA2015 prima draaien tenzij het een héle slechte port wordt, maar dat betwijfel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Bedankt voor de reacties, conclusie is dus dat het wel moet lukken.

Ik had de twijfel omdat FIFA 15 gaat werken met een nieuwe Engine, dat meer van een PC zal gaan vragen.

Fijn dat mijn PC voorlopig nog wel even mee kan.
Heb vorig jaar de onderstaande upgrades uitgevoerd:

Van:
1 GB ATI Radeon HD 5870
Naar:
2 GB NVIDIA MSI GTX 760

Van:
Standard 460W Dell voeding
Naar:
CoolerMaster 720W PSU Silent Pro M2

Systeem is sinds dien lekker snel met games! (En een stuk stiller..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

als je de regels mooi naast elkaar had gezet, dan zag je dat je gewoon aan de eisen voldeed.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
@Pykow

Ja dan had ik het wellicht geweten. Maar ik was niet zeker over het functioneren van de diverse hardware in mijn PC vergeleken met de vereiste hardware. (Videokaart en Processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Hallo,

Ondertussen draait FIFA 15 al een tijdje en het gaat allemaal erg soepel.
Al merk ik nu wat verschil in kwaliteit van de Graphics. Ik heb het vermoeden dat er iets is gewijzigd in de instellingen, wellicht door een driver update.

Sinds kort heb ik bij close-ups in FIFA dat alles 'korrelig' oogt. Wanneer je inzoomt op de bal in een herhaling zie je streepjes bij het bewegen en een licht vierkantje om de bal heen.
Heeft iemand van jullie een idee welke instelling dit is?

Hieronder twee screenshots van het voorval;
Afbeeldingslocatie: http://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/fifa152014-10-1219-22-51-93_zpsaa8bb547.png

Afbeeldingslocatie: http://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/fifa152014-10-1220-24-52-31_zps57d8cebc.png

Mijn huidige 3D instellingen van het NVIDIA Control Panel:

Afbeeldingslocatie: http://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/settings1_zpsc479d740.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/settings2_zps96ba95b8.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door DeeleNL op 12-10-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik had daar ook last van in Fifa 14 omdat ik Anisotropische Filtering had geforceerd via Nvidia control panel. Zet dat uit en check het nog eens.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Bedankt voor je mogelijke oplossing.

Heb het net uitgeprobeerd maar het lijkt weinig uit te maken wanneer ik Anisotropic filtering op 'Uit' zet.
Als je dan een uitgezoomd shot hebt van de goal dan zie je bijna één wit vlak, dat is dan het net.

Met de demo is me niets opgevallen, dat is het vreemde van alles.

[ Voor 6% gewijzigd door DeeleNL op 12-10-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:19
Is het verschil nu sinds de driver update of sinds dat je de volledige versie van het spel hebt?
Op mijn PS4 heb ik dit ook. Je voorbeeld met die bal herken ik. Misschien heeft het iets te maken dat herhalingen (en close-ups?) op 30 fps zijn gelockt door EA. Dit zou een realistisch effect geven.

Bij jouw eerste plaatje zie je het goed. Vooral bij het gezicht is veel aliasing te zien. Bij de nek tot schouder en de onderarm is het dan weer niet. Maar bij de bovenarm is het wel :?.
Bij de haren is het ook niet echt. Maar de speler die daar achter staat heeft wel weer aliasing bij de haren. Er is geen touw aan vast te knopen.

Je moet Fifa dan ook niet te veel op de graphics beoordelen. Dat kunnen ze bij EA sports gewoon niet. Het is toch van de gekke dat in een tijd met games als Battlefield 4, Crysis 3, Arma 3, straks The Witcher 3 en The Vanishing of Ethan Carter (Unreal Engine 3 (knap gemaakt)) Fifa 15 er nog zo brak uit ziet.
Je hoeft alleen maar een stadionnetje te renderen. Nou die zien er in Fifa 15 niet uit, dus dan verwacht je dat alle mooie graphics bewaart zijn voor het veld en de speler/scheidsrechters. Maar nee. Alle games die ik noemde zijn (min of meer) grote open wereld games!! Ach ik hou er over op ;).

Ik denk dus overigens dat het komt door de anti-aliasing. Op de PS4 is die zo ontzettend brak en veel al afwezig en aangezien de PC versie een port is...
Het wordt volgens mij alleen maar op de bal en de spelers (en scheidsrechters) toegepast. Maar het is een hele rare vorm van anti-aliasing. De kartelrandjes worden er in ieder geval niet door weggehaald en misschien verzoorzaakt de anti-aliasing wel die streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Bij de eerste keren van FIFA 15 spelen is het me niet opgevallen.
Toen ik de demo gedownload had crashte het spel steeds tussen spelminuut 20-45 terug naar het bureaublad. Dit kwam i.v.m. een gedateerde driver van mijn Nvidia GTX 760.
Na de driver update liep alles op rolletjes en nooit meer een crash gehad.

Ik heb afgelopen week wederom een update gehad maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het probleem daardoor is ontstaan. Wat ik wél weet is dat FIFA 15 er veel mooier uit kan zien, want het feit dat het mij opvalt zegt al genoeg. FIFA 14 was in close ups nog mooier ;)

Als het beeld uitgezoomd is ziet het er super strak uit, zowel het stadion, publiek, het veld als de spelers.

Ik heb wel bij FIFA de instellingen gelockt op 60FPS, dit werd aangeraden.
Bij het schakelen tussen de vsync en het niet locken van fps kreeg ik veel lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

No offense maar als je je specs neerlegt naast de required specs kan je dit toch zelf al zien? En daarnaast kan je nog hier naar toe: http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Als je geen korrels wilt moet je eens kijken naar pes 15.. Wat een graphics zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
iNFiNiTY, zoals uitgezocht moet FIFA totaal geen probleem zijn voor mijn systeem.
Daarnaast dank ik je voor je verwijzing naar PES, maar nee.. Ik speel graag een voetbal spel met beleving en realistische gameplay ;) Niet verkeerd opvatten want de graphics (waar we het over hebben) van PES zijn wél netjes!

Het schijnt zoals Fleximex al zegt ook op de PS4 een probleem te zijn en blijkbaar bij EA te liggen.
Volgens andere fora heeft elke versie van FIFA dit probleem, PC, XBOX, PS4 noem maar op..

De onderstaande youtube video omschrijft exact hetgeen waar ik ook last van heb:

YouTube: Fifa 15's terrible anti-aliasing

Een andere reactie eronder op het forum was:
'And to those claiming they don't see jaggies. It's only during the replay/highlight clips during goal kicks, goals, etc. The gameplay is fine fortunately so it's not the end of the world. But if you can't notice it during the highlights then you're either blind or lying to yourself. It's absolutely horrid.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Mwah PES niet realistisch zou ik niet zo 1 2 3 zeggen, speel zelf ook FIFA hoor, maar PES ziet er echt wel goed uit, en qua gameplay zie niet gelijk iets wat onrealistisch is, en de beleving ook met de fans etc. in PES is beter dan in FIFA... Career in PES valt misschien iets tegen, maar die van FIFA is ook niet perfect. Ga toch beide weer eens proberen. ipv alleen FIFA. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Wellicht het proberen waard inderdaad. Vroeger heb ik ook PES gespeeld, puur en alleen voor
de CL spelmodus, dat was fantastisch. Verder vond ik het (toen) totaal niet te vergelijken met FIFA.
Spelertjes rennen houterig, onrealistisch snel. Waarschijnlijk (en hopelijk) is dat nu wel beter dan toen.

Overigens schijnt er een mod te zijn om het anti aliasing verhaal op de PC versie van FIFA
zo goed als op te lossen:
http://www.moddingway.com/file/45651.html

Dat ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Zojuist bovenstaande mod geprobeerd en kan jullie melden dat de resultaten verrassend goed zijn!
De 'blokjes' zijn verdwenen. Ook met een close up (met bewegend beeld) zijn nagenoeg alle vreemde streepjes en dingen verdwenen.

Even een indruk d.m.v. een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/fifa152014-10-1318-28-26-62_zpsf8c3a55f.png

Afbeeldingslocatie: http://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/fifa152014-10-1318-27-32-64_zpscc6ddedb.png

Zo. Dan hoef ik toch niet over te stappen naar PES :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Goed om te weten, ik ga het ook even proberen. Bedankt voor de tip! :)
Ook fijn als mensen de oplossing posten als ze het zelf gevonden hebben, gebeurd niet vaak.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen,
ik heb een computer met 32 bits ik zou graag willen weten of ik op mijn computer FIFA 15 kan spelen?

Zet je PC specs eens op een rijtje en vergelijk deze met de aanbevolen systeem eisen?
En zonder verdere info is deze post compleet nutteloos.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 02-01-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:11:
hallo mensen,
ik heb een computer met 32 bits ik zou graag willen weten of ik op mijn computer FIFA 15 kan spelen?
En jij denkt dat we met die informatie het antwoord kunnen geven????

Geef graag de gehele lijst van specificaties van je computersysteem.

- Videokaart
- Processor
- Geheugen
- HDD
- Moederbord
- etc etc etc

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik fifa spelen met deze specs zo niet wat moet ik dan veranderen?

Intel core i5 CPU 750 2.67GHz
RAM geheugen: 4 Gb
Type systeem: 64 bits
Opslag C:schijf: 917 Gb D:schijf: 14 Gb
videokaart NVIDIA GeForce GT 220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@Mootje5713

Als je hier een antwoord op wil, maak dan even zelf een topic aan. Maar waarschijnlijk kun je het antwoord op je vraag makkelijk vinden als je op zoek gaat naar de system requirements van fifa 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo kan ik met deze pc FIFA 15 spelen ? zo niet geef dan tips wat er anders moet

processor: AMD Athlon5350 QuadCore
Geheugen: 500GB HDD
werkheugen RAM: 8GB DDR3
videokaart: AMD Radeon HD8400

alvast bedankt!👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:13:
zo niet geef dan tips wat er anders moet
Tips:

-Je zou can I run it kunnen googlen
-De aanbevolen systeem specs kunnen bekijken
-Iets op een normale toon kunnen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:13:
hallo kan ik met deze pc FIFA 15 spelen ? zo niet geef dan tips wat er anders moet

processor: AMD Athlon5350 QuadCore
Geheugen: 500GB HDD
werkheugen RAM: 8GB DDR3
videokaart: AMD Radeon HD8400

alvast bedankt!👍
In ieder geval niet je vraag zomaar in een willekeurig topic dumpen. De vereisten voor FIFA 15 zijn zo op te zoeken, en tegen je eigen specs aan te houden. Daarnaast is er nog meer dan genoeg info te vinden op internet. Iets meer eigen inzet is hier wel vereist.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.