Nu ben ik zelf helaas geen ervaren gebruiker met de mac's maar vreemd is dit verhaal wel. Als ik google dan vind ik alleen hoe je van een mac naar een windows share verbind, dat weet ik maar zoe ik nou net niet.
Het probleem er zijn 18 mac's deze verbinden naar een pc windows share. 1 mac heeft het altijd moeilijk gedaan.
Vorige week lukte het opeens om te verbinden met de share. Helaas tot gisteren kan hij niet verbinden met de share. Alle andere wel.
Hij zegt dat de server niet gevonden krijgt / verbinding mislukt. Ik kom dus niet bij de stap met welke user ik wil aanmelden.
Mac al op een andere poort gedaan maakt niets uit.
Hostname verbonden zelfde effect.
De mac kan wel met andere machines en printers verbinden dus behalve die ene machine niet
Op die windows machine worden printers geshared ook die kan ik niet toevoegen op de mac
Share op de windows machine helemaal opgezet zelf dan lukt het nog niet
Pakken we een andere mac en een mac die nog nooit verbonden heeft naar die windows machine dat werkt zonder problemen.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Het probleem er zijn 18 mac's deze verbinden naar een pc windows share. 1 mac heeft het altijd moeilijk gedaan.
Vorige week lukte het opeens om te verbinden met de share. Helaas tot gisteren kan hij niet verbinden met de share. Alle andere wel.
Hij zegt dat de server niet gevonden krijgt / verbinding mislukt. Ik kom dus niet bij de stap met welke user ik wil aanmelden.
Mac al op een andere poort gedaan maakt niets uit.
Hostname verbonden zelfde effect.
De mac kan wel met andere machines en printers verbinden dus behalve die ene machine niet
Op die windows machine worden printers geshared ook die kan ik niet toevoegen op de mac
Share op de windows machine helemaal opgezet zelf dan lukt het nog niet

Pakken we een andere mac en een mac die nog nooit verbonden heeft naar die windows machine dat werkt zonder problemen.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe