Lang nagedacht te hebben over wat ik zal doen ben ik op de volgende conclusie gekomen
212:
- geen tweede beugel erbij geleverd, extra beugel = kit bestellen = 5 euro extra
- standaard koeler geen idee of het wat is, zal wel niet hoog waardig kwaliteit zijn waardoor ik al snel geneigd ben om hem te vervangen = 2x koelers erbij kopen = 18 euro.
- bevestiging maakt mij zorgen, veel mensen schijnen te klagen over moeilijke bevestiging en dat de koeler nogal losjes zit op de socket.
Al met al gaat dit ding mij 52 euro kosten zoals ik hem wil hebben ( 29 + 9 + 9 + 5 ). Wat ik toch nogal prijzig vindt, daarbij komt ook nog is kijken dat ik 3 verschillende producten moet bestellen om de koeler compleet te krijgen. Begint zowat lego te lijken.
Scrythe kotestu ( goede tip )
- kost maar 31 euro, goedkoop dus
- tweede beugel zit erbij
- goed te installeren en zit vast
- weinig reviews over de koeler, aangezien koeler reviews nogal verschillen is het altijd goed om meerdere sites hierover te zien ( grote sites ) die vergelijkingen hebben. En dit is er helaas niet, waardoor het lastig is om te weten of de stock koeler enig sinds goed is.
Waardoor ik toch geneigd ben om hetzelfde als met de 212 2x 9 euro koelers erop te plakken. wat de prijs ook rond de 49 euro maakt. En dan begint het weer op een bouwpakket te lijken zoals met de 212 evo ( aangezien die 9 euro koelers ook maar afwachten is en ik dus geen zekerheid krijg hiervan).
D14:
Aangezien ik toch overal rond de 50 euro uit zou gaan komen voor een koeler die ik zou willen hebben. Ben ik toch maar weer is naar de vele malen geprezen D14 gaan kijken.
De 69 euro kan je vrijwel opsplitsen in het volgende:
- koel blok = 29 euro
- 2x fans (120mm/140mm) = 2x 20 euro.
Voordeel ( na de al eerder genoemde nadelen ) van het blok is dat je direct helemaal klaar bent. Geen nieuwe fans nodig of ander geklooi. De fans zijn van hoog kwaliteit en alles zit erbij geleverd, ding is goed getest en ik ben er zeker van dat de kwaliteit helemaal top is hiermee. Je betaalt dan wel in verhouding tot de andere 13 euro ( tov 212 ) meer ( koop hem voor 65 euro ipv 69) maar dan ben je ook direct klaar en weet je dat je een product heb die goed op elkaar afgestemd etc. De 13 euro vertaalt zich ook wel weer in product door middel van betere fans.
Al met al lijkt mij de D14 dus de goede oplossing voor mij, na al het gezoek en heb dus vanavond er eentje bestelt.
65 euro + 3x 9 euro voor 120mm case fans wat het bedrag in totaal op 92 euro met nog wat verzendkosten wordt het its van 99 euro. Iets meer dan ik uit had willen geven. Maar ik ben dan wel direct gelijk klaar en zal geen spijt krijgen van dat ik nu net een iets betere had moeten kopen.
Overmorgen hoop ik de D14 binnen te hebben en de systeem fans begin volgende week of eind deze week nog.
Morgen mijn kast maar is verbouwen aangezien het op dit moment een rotzooi is.

( dit is hem op het moment.
Ga er wat gaten in maken voor kabels erachter langs te trekken, nieuwe deksel maken van achteren en wat stukjes eruit halen om de 120mm fans kwijt te kunnen. tevens ook nog een stukje achter het moederbord wegzagen om makkelijker bij de koeler verbindingen te komen.
Ik speel vrijwel alleen maar CPU gerichte spelletjes die ook nog is veel hardeschijf snelheid nodig hebben. Dus ik heb hier al een 120gb evo samsung 840 klaar liggen om ook geinstalleerd te worden ( jammer genoeg geen 6gb/s aansluiting maja 3gb/s zal wel enige snelheids winst zo i zo opleveren). van 3,2ghz naar 4,2 ( hopelijk ) van 7200 rpm > SSD zal waarschijnlijk mijn pc een tweede leven in blazen.
Ik hoop dat streamen in ieder geval wat makkelijker gaat.
Ben benieuwd wat jou keuze gaat worden.