Toon posts:

Lage FPS minecraft, Onvoorstelbaar laag.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al een tijdje last van, en heb al veel dingen opgezocht. Ze hebben het over driver updates, al gedaan.

Ik heb een 270x Toxxic edition als GPU en een AMD fx-8320 als CPU.

Op mn oude laptop haal ik makkelijk hoger dan 60, met deze setup haal ik maar 35-45....

Ik hoop dat jullie misschien een paar ideeen hebben van wat er mis is. Ik heb het een beetje opgegeven aangezien ik constant dezelfde topics vind met drivers updaten etc...

Plox help ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:05
Wat is je Ram?
Heb je wel de goede software? Juiste java en minecraft genoeg geheugen gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist Java opnieuw geinstalleeerd en ben aan het kijken of hij het goed doet. 8GB aan ram. En wat bedoel je met minecraft genoeg geheugen geven. Op welke manier?
(er zijn er heel veel volgens youtube :))
edit: Java opnieuw erop zetten werkt niet. kwa increase aan fps`

http://puu.sh/alcPP/f6fd718344.png zoals je kan zien is mijn video kaart niet heet. Minecraft staat aan. Ik denk dat het probleem is dat hij java niet ziet als een spel dat hij moet berekenen, dus gebruikt hij niet zijn volle capaciteit. Iemand een oplossing?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Om maar een paar basic vragen te stellen.
Welke drivers heb je geprobeerd?
Welk OS draai je?
Draaien andere games wel goed?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:54:
Om maar een paar basic vragen te stellen.
Welke drivers heb je geprobeerd?
Welk OS draai je?
Draaien andere games wel goed?
Ik heb 13.6 geprobeert. heb nu 14.6RC
Ik draai windows 7
Ja mn andere games doen het perfect. Planetside ultra 140 FPS bij warpgate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Bekende oorzaken zijn in windowed mode draaien (ga naar fullscreen) en Vsync aan hebben staan (zet uit).

Als dat het niet is ligt het helaas aan de slechte optimalisatie van minecraft.
Met name GPU's die nog niet bestonden toen het spel uit kwam doen het soms slechter dan antieke hardware.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:02:
Bekende oorzaken zijn in windowed mode draaien (ga naar fullscreen) en Vsync aan hebben staan (zet uit).

Als dat het niet is ligt het helaas aan de slechte optimalisatie van minecraft.
Met name GPU's die nog niet bestonden toen het spel uit kwam doen het soms slechter dan antieke hardware.
Naar fullscreen gaan helpt niet. Je kan wel gelijk hebben over de GPU's toen minecraft gemaakt werd. Weet niet zeker though, het runt java, en java word nog geupdate.

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. http://puu.sh/algGM/1c0ea935a4.jpg Zie je hoe de GPU niet hoger gaat dan 450 MHZ? Ik denk dat hij neit weet dat het een spel is. Is er een manier om hem in full performance mode te zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:05
Minecraft pakt standaard maar 1gb volgens mij. Bij instellingen kun (kon?) je dit verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronald8 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:40:
Minecraft pakt standaard maar 1gb volgens mij. Bij instellingen kun (kon?) je dit verhogen.
LOL Zodra ik mn stream start stijgt hij naar 180 FPS.... WTF

Edit: Dat zegt ie op de bookmark... Maar ik vind het nogsteeds raar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een screenshot van mijn Ingame Bookmark. Dit laat zien hoeveel MHZ hij gebruikt. ook de grades. http://puu.sh/amfUN/dc741e0116.jpg

Wat ik raar vind is dat hij niet hoger gaat dan 450 MHZ... Hij kan 1100 gebruiken.

Hier een screenshot van mijn Speedfan: http://puu.sh/amfZI/16b1df5a89.png

Mijn specs: r9 270x Toxxic edition
CPU: AMD FX-8320

Ik heb het opgezocht maar ik snap er niks van. Er zijn zoveel threads met veel te veel verschillende dingen. Mijn vriend heeft ook een AMD FX-8320 en een R9 290x en hij heeft goede FPS.

Edit: Zoals je kan zien gebruikt hij maar max 25% van mijn video kaart...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 19:51

Nemesizz

Untouchable

Volgens mij paste dit ook wel in je andere topic maar goed.

Heb je ook heel toevallig een internetbrowser op de achtergrond open staan? (of een mediaplayer?)
dan wil het wel eens gebeuren dat de kaart 'vast' komt in 2d modus (als je een site met flash of iets dergelijks open hebt staan, zoals Youtube). Komt namelijk omdat meeste internetbrowsers tegenwoordig hardwareversnelling hebben die gebruik maakt van de videokaart (GPU) om de processor (CPU) te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoe verscheelt dit precies van deze thread?
Lage FPS minecraft, Onvoorstelbaar laag.

Gingen de reacties niet vlot genoeg?

Lijkt me ook dat hij op 2D hangt, gezien hij met streamen wel de 180 fps aantikt (wat wederom informatie is die ik uit je eerdere thread moest halen, daarom dus handig dit soort zaken niet over meerdere threads uit te smeren)

[ Voor 63% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-07-2014 16:27 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04

EMP

Krulloos!

Hoe staat de performance setting van minecraft? In PowerSaver capt hij standaard op ongeveer 40 FPS, zoals ook in jouw screenshot staat. Zet dat veld eens op MaxFPS in de settings...?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat op max Fps. Ik zal de browser gelijk proberen. En ja. Die andere thread was refelijk dood. Tijdens het streamen is de fps counter incorrect. Hij staat op 180 maar mincraft op 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:06:
Die andere thread was refelijk dood.
Dat is nog geen reden om dan maar een extra thread voor hetzelfde probleem te maken.

Lees ook nog even de FAQ door.

[ Voor 16% gewijzigd door Flex0r op 22-07-2014 17:28 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:06:
Die andere thread was refelijk dood.
Zoals hierboven al gemeld is dat geen reden om maar een nieuw topic aan te maken. Als je wat toe te voegen hebt aan je topic/post kun je je post editten. Na 24 uur geen reactie mag je zelf een nieuwe reactie plaatsen (maar ook dan bij voorkeur niet alleen maar kicken).

Ik heb voor nu de 2 topics samengevoegd zodat er gewoon in dit topic verder gegaan kan worden. In de toekomst het graag bij 1 topic houden aub.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss voor de tijd kan je de nieuwst snapshot speln n heb je optifin ginstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:24
Welke modpack speel je? Aangezien ik mapwriter zie als minimap. En ik zie in dit topic ook nog steeds niet hoeveel ram je nou ingesteld hebt voor minecraft?

Dat je videokaart niet veel gebruikt klopt ook, minecraft is meer CPU intensief. Overigens kun je met f3 ook je fps al zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 17:12
FPS heeft te maken met jouw CPU zijn rekenkracht. In de nieuwe update (minecraft 1.8) is er heel veel aan gedaan om de FPS te verbeteren met nieuwe rendering etc. Ik zou eens de nieuwe snapshots proberen.

Anders even kijken met de videosettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGameGang1
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09-2024
Hi ik speel minecraft maar ik heb heel veel lage ik weet Nie hoe ik da kan oplossen
Ik speel op een gaming laptop met een 32gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TheGameGang1 schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:42:
Hi ik speel minecraft maar ik heb heel veel lage ik weet Nie hoe ik da kan oplossen
Ik speel op een gaming laptop met een 32gb ram
Bij Tweakers verwachten we dat je meer informatie geeft dan je nu doet. Voor vragen mag een nieuw topic openen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.