Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb After Effects, omdat ik eens aan de slag wil gaan met het maken van een mooie YouTube banner. Nu is mijn vraag; Welke tutorials zijn hier het meest geschikt voor? Ik zie op YouTube veel tutorials, maar de meesten hebben betrekking tot de oude versie van After Effects of op Photoshop en ik zou mijzelf graag juist meer verdiepen in After Effects en dan met name het maken van een YouTube kanaal banner.

Er zit best veel verschil in de versies lijkt het. Zo zag ik een video van een meneer die het had over Effects > Video Elements, maar heel deze optie ontbreekt in de CC versie of heet het misschien anders?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/akYTl/8892f3eaa4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe je erbij komt. After effects gebruik je om movies ( bewegende beelden ) te maken met effect etc. Als je een banner wilt maken kan je beter ps gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 16:48

ThunderNet

Flits!

Wat bedoel je precies met een youtube banner?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:53:
Ik weet niet hoe je erbij komt. After effects gebruik je om movies ( bewegende beelden ) te maken met effect etc. Als je een banner wilt maken kan je beter ps gebruiken
Met AE kun je dat ook prima doen hoor.

Dit is een YouTube banner (als je op iemand zijn kanaal komt zie je deze aan de bovenzijde)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/amPYG/2f6cd23f95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 16:48

ThunderNet

Flits!

Dat zou ik dus idd niet in AE doen, ja het kan, net als dat je in notepad prima een 20 pagina tellend verslag kunt typen, handig is het niet.
Zelf zou ik hiervoor Illustrator gebruiken of Photoshop, afhankelijk van je bronmateriaal :)

[ Voor 11% gewijzigd door ThunderNet op 23-07-2014 00:19 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha Photoshop lijkt mij dan aangezien daar gewoonweg meer tutorials voor te vinden zijn. Nu is de vraag; Welke tutorials zijn echte aanraders? (liefst videos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het eerste dat jij moet gaan doen is uitvinden wat je wil gaan maken "Een youtube banner" zegt ons natuurlijk helemaal niets.
Ik wil een huis bouwen, wat moet ik doen?
Wat je moet gaan leren is helemaal afhankelijk van hoe jouw banner/huis er uit moet gaan zien, welke elementen moeten er in zitten en dergelijke. Wij kunnen jou wel gaan uitleggen hoe je een blokhut bouwt, maar als jij een betonnen flatgebouw wilde hebben heb je daar helemaal niets aan natuurlijk.

Er zijn duizenden tutorials te vinden over echt van alles en nog wat voor Photoshop.
Bedenk hoe je wil dat die banner er uit ziet en maak er eventueel een schets van, en ga dan naar tutorials zoeken voor specifieke onderdelen, voor het geheel zul je geen tutorial vinden tenzij je een exacte kopie van een voorbeeld gaat maken.

Gezien het een youtube ding wordt verwacht ik dat je wel weet hoe je daar informatie kunt vinden, dus met de juiste trefwoorden moet dat goed komen. Maar het belangrijkste is eerst dat je weet wat je wil maken.
Zoek tutorials aan de hand van wat je wil hebben, maak niet iets aan de hand van tutorials die je tegenkomt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:22
http://www.videocopilot.net/

De ultieme after effects tutorials! Succes! :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
videocopilot is inderdaad een goede site!

Je hebt ook een zoekfunctie voor effecten, mss dat je daar het effect vind dat je zoekt
Pagina: 1