Hey iedereen,
Ik heb geprobeerd zelf een mooi (imho) desktopje samen te stellen en ik ben benieuwd of jullie kundige(re) tweakers het enigszins met me eens zijn.
Ik wil er redelijk op gaan gamen, vooral in het begin, de laatste nieuwe grote games (Thief 4, Saints Row, AC: Unity, ME4
, Watch Dogs etc.) wil ik voorlopig (~ eerste 2 jaar) op 1080p resolutie sowieso op medium tot high kunnen spelen. Verder films kijken, internet (de standaard zaken). Ook wil ik graag met wat muziek programma’s (voornamelijk FL studio en VST3 plugins) hobby’en, hardware voorlopig nog niet. Geen beeldbewerking, Windows 7 wil ik er zelf op zetten.
Op termijn wil ik hier een secondaire monitor bij hebben, maar niet voor games; voor films/muziek/internet/desktop tijdens gamen etc. Ook wil ik de mogelijkheid hebben er later enkele HD’s bij te kunnen zetten. Overklokken ben ik niet van plan, maar waarschijnlijk wel onderdelen wisselen/vervangen als het tezijnertijd nodig is. Ik heb een laptop HD (WD3200BEVT) die ik hier ook in wil zetten.
De verdere eisen aan het systeem zijn ongeveer de specs van wat ik hieronder bijelkaar heb gezet, met zo min mogelijk herrie voor een redelijke prijs.
In elkaar zetten wil ik zelf proberen, research ik nog op voor ik bestel
. Verder ben ik van plan alles over een week bij dezelfde webshop te kopen ivm de kosten. Max. prijs rond de € 750. Ik wil graag betrouwbare onderdelen die zo goed mogelijk presteren, ik heb dus ook voornamelijk op reviews en enkele forum-adviezen gelet.
Ik ben niet helemaal thuis in de hardware-wereld dus misschien zouden jullie me kunnen helpen met een paar dingen waar ik nog niet helemaal uit ben:
- Het stroomverbruik staat zelden bij de onderdelen vermeld, ook via andere bronnen, dus gewoon voor de zekerheid een grote voeding pakken (ik neem aan dat te veel vermogen geen probleem is)?
- Past deze CPU koeler met deze CPU mbt grootte en aantal cores?
- Voor zover ik kan zien sluiten deze onderdelen gewoon op elkaar, is dat correct?
- Als er iemand verstand heeft van audio software: aparte audio kaart zal voorlopig nog wel overbodig zijn neem ik aan?
Ik heb geprobeerd zelf een mooi (imho) desktopje samen te stellen en ik ben benieuwd of jullie kundige(re) tweakers het enigszins met me eens zijn.
Ik wil er redelijk op gaan gamen, vooral in het begin, de laatste nieuwe grote games (Thief 4, Saints Row, AC: Unity, ME4
Op termijn wil ik hier een secondaire monitor bij hebben, maar niet voor games; voor films/muziek/internet/desktop tijdens gamen etc. Ook wil ik de mogelijkheid hebben er later enkele HD’s bij te kunnen zetten. Overklokken ben ik niet van plan, maar waarschijnlijk wel onderdelen wisselen/vervangen als het tezijnertijd nodig is. Ik heb een laptop HD (WD3200BEVT) die ik hier ook in wil zetten.
De verdere eisen aan het systeem zijn ongeveer de specs van wat ik hieronder bijelkaar heb gezet, met zo min mogelijk herrie voor een redelijke prijs.
In elkaar zetten wil ik zelf proberen, research ik nog op voor ik bestel
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 R2.0 | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 130,55 | € 130,55 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master Centurion 6 Zwart | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 19,07 | € 19,07 |
| 1 | BenQ GL2450E Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 29,80 | € 29,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,71 | € 64,71 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 61,55 | € 61,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 713,18 | |
Ik ben niet helemaal thuis in de hardware-wereld dus misschien zouden jullie me kunnen helpen met een paar dingen waar ik nog niet helemaal uit ben:
- Het stroomverbruik staat zelden bij de onderdelen vermeld, ook via andere bronnen, dus gewoon voor de zekerheid een grote voeding pakken (ik neem aan dat te veel vermogen geen probleem is)?
- Past deze CPU koeler met deze CPU mbt grootte en aantal cores?
- Voor zover ik kan zien sluiten deze onderdelen gewoon op elkaar, is dat correct?
- Als er iemand verstand heeft van audio software: aparte audio kaart zal voorlopig nog wel overbodig zijn neem ik aan?