File names gelinkt naar verkeerde data na partitie resize

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel03
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-02-2024
Na een partitie resize op een logical MBR om meer ruimte aan de c schijf toe te kennen heb ik een probleem met bepaalde files op de E schijf. Tot nu toe lijkt het alleen om mp3s te gaan. Het vreemde is dat de data niet meer bij de file name klopt en de tag informatie ook verdwenen is. Ik probeer dus een bepaald nummer te luisteren en krijg dan een heel ander nummer te horen. Ik vermoed dat het iets met de file index verwijzingen oid te maken heeft maar kan er online weinig over vinden. Zijn er tools om dit te fixen? Hoop dat iemand hier iets meer van weet. Ik werk overigens op windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hoi Michiel,

Ik zie dat je nieuw bent. Het wordt gewaardeerd dat men zelf eerst even zoekt. Ik zie niet echt dat je zelf hebt gezocht om het probleem op te lossen.

Het gebruik van alinea's kan ook handig zijn soms ;)

"resize op een logical MBR"
Die snap ik niet. MBR is een Master Boot Record wat de eerste sector betreft op een HDD b.v. om een OS te starten. Ook heb ik geen idee wat de "E schijf" is.

Ik denk niet dat het aan je resize actie ligt. Gaat het acht alleen om MP3 files? Is het niet de file-association? Is het niet een virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel03
Hallo Squizzy,dank voor je reactie. Ik heb al heel wat gezocht maar het probleem is lastig te beschrijven. Ik kan er heel weinig over vinden.

Het is een harde schijf die C partitie heeft voor windows 7 install (ntfs) en een E partitie voor media en dergelijke (ntfs). Verder is er nog een recovery partitie (ntfs) en een local volume (fat16)

Bij de films die erop staan is alles okay, maar de mp3s heb ik in diverse programma's afgespeeld maar de namen kloppen dus niet meer bij wat ik hoor. Vrij irritant omdat het zo n grote collectie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dus alleen de namen van de MP3 bestanden kloppen dus niet? Jij geeft aan dat de link naar het juiste betand niet goed is, maar kan dus ook de naam van het bestand zijn?

Dat wordt een avondje renamen dan? :)

Edit: Of je zoekt naar een API voor een applicatie die nummers kan herkennen zoals Shazam en maakt een applicatie die stukjes uit het nummer speelt en aan de hand daarvan de naam van het bestand aanpast. Je zit wel op tweeakters natuurlijk.

Post dan gelijk de source-code in het andere deel van het forum ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Squ1zZy op 21-07-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel03
Meh het gaat om 10000 files of zo en de mp3 tag is ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ok

Windows 7 dus met 1 schijf die 2 partities bevat, C en E.

C groter gemaakt: Hoe?

Is met die actie ruimte van de E partitie gebruikt om C groter te maken?

[ Voor 46% gewijzigd door albino71 op 21-07-2014 23:35 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel03
Ik heb Acronis Disk Director gebruikt maar helaas tijdens het proces heb ik een blackscreen gehad. Alles leek uiteindelijk toch goed gegaan behalve dit.

Ik heb alle schijven ook gecontroleerd maar tot nu toe zijn heb ik geen fouten in het bestandssysteem gevonden.

Ik heb t met winamp en foobar en vlc geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even een dooddoener waarschijnlijk, maar uhm....back-up?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

albino71 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 00:29:
Even een dooddoener waarschijnlijk, maar uhm....back-up?
chkdsk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel03
Nee geen backup helaas. Ik heb chkdsk /f vanuit de cmd box geprobeerd en krijg dan geen enkele foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

michiel03 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:25:
Meh het gaat om 10000 files of zo en de mp3 tag is ook weg.
Als de track nog af te spelen is... Laat Musicbrainz Picard de boel eens scannen.
Die kan heel goed met acoustische vingerafdrukken overweg.

Ervaring leert dat je die 10k aan tracks in een batch of vijf moet laten analyseren. En gewoon geduld tonen, daarna.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik je je filesystem om je muziek te beheren? Of een stuk software dat alles automatisch in een database bijhoudt en op inode of windows equivalent basis je muziek koppelt aan tags. In het laatste geval zou ik het gewoon lekker zo laten, het is niet alsof je zelf nog iets met die data hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel03
Tnx Jester Ik ga het proberen. Ik gebruik altijd gewoon filesystem John.
Pagina: 1