Toon posts:

Windows upgrade op een nieuwe computer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik hoor geruchten gaan over dat je niet perse de duurdere volledige versie van windows 8 hoeft te kopen maar dat je ook bijvoorbeeld de upgrade van windows 8 op een nieuwe computer kan zetten.
Kan iemand dat gerucht bevestigen want dat lijkt mij wel handig :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Is correct!

Dan moet je inderdaad ook een oudere versie van Windows hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Dragunov schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:13:
Is correct!

Dan moet je inderdaad ook een oudere versie van Windows hebben
Een geldige licentie wel te verstaan, die overdraagbaar is naar een andere PC. Een OEM komt hiervoor waarschijnlijk dus niet in aanmerking?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook kunnen zonder een eerdere versie van windows?

En eaglecreek bedankt voor de site die kan ik zeker gebruiken!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:54:
Een upgrade is niet hetzelfde als een volledige installatie, dus heel kort: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Officieel kan het niet.
Maar onofficieel wel. Heb ik ook gedaan. Gewoon upgrade (officieel gekocht)als clean install gedaan.
En daarna geactiveerd. En werkt nog steeds
(wel registerkeys aanpassen)

EDIT: ga er wel vanuit dat je de upgrade koopt op een geldige win7 licentie.
Anders kan je geen officiele key kopen.
Maar de installatie van windows 8 kan daarna wel als clean install.

[ Voor 32% gewijzigd door DarkSide op 22-07-2014 16:00 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:54:

En eaglecreek bedankt voor de site die kan ik zeker gebruiken!
Een beetje realistisch nadenken zou geen kwaat kunnen ;) . Hoe kan je iets wat je niet hebt upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide dan moet je dus gewoon windows 7 kopen en dan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je geen geldige Windows licentie hebt die in aanmerking komt voor de upgrade wel ja. Maar dat is nogal nutteloos, want je hebt voor ~€80,- (OEM) (of ~€100,- voor retail) al een volledige 8.1 licentie. Waarom zou je dan €60,- willen uitgeven voor een upgrade terwijl je voor bijna dezelfde prijs een W7 moet aanschaffen?

Ik heb in een ander topic al eens aangegeven dat ik mensen niet snap die €100,- voor Windows niet willen neerleggen en allerlei omwegen proberen te bewandelen om maar een paar euro te besparen. Er wordt wel voor €800,- of meer een videokaart aangeschaft dat marginaal beter presteert dan die van €600,- maar het OS moet maar illegaal want wil men niet betalen of is te duur. In de supermarkt betaal je ook voor alle boodschappen, niet voor een gedeelte.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time ik snap je reactie maar ik probeer alles zo goedkoop mogelijk te houden voor een relatief goed presterende pc, vandaar mijn vraag op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daarom link ik ook naar een OEM van ongeveer €80,-. Als je dat voor een stuk software wat je dagelijks gebruikt te veel vind, moet je gewoon geen computer aanschaffen. Iets voor een redelijke prijs halen is prima, maar ga niet doorslaan met iets als dit. Kan je beter op een stuk hardware besparen.

Welke CPU heb je bijvoorbeeld gekozen voor je nieuwe computer? Daar kan je al meer mee besparen dan het OS. Wil je echt voor €0,- je computer voorzien van een OS, dan ga je Linux gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik dit lees mag een OEM licentie ook niet.
http://www.microsoft.com/...faq.aspx#fbid=GSDVcRsEWBq
Licenties voor Windows-systeembouwers voor persoonlijk gebruik
V. Kan ik OEM-systeembouwerssoftware aanschaffen voor persoonlijk gebruik?

A. Als je een pc met Windows 8.1 voor persoonlijk gebruik bouwt of een extra besturingssysteem op een virtuele machine installeert, moet je een volledig verpakt retailproduct aanschaffen, geen OEM-systeembouwersoftware.
En even door klikken.
http://www.microsoft.com/...use.aspx#fbid=GSDVcRsEWBq
Licentie voor OEM-systeembouwer – Windows 8.1
Zoals vermeld in de licentievoorwaarden op het softwarepakket, is het gebruik van OEM-systeembouwersoftware voor Windows 8.1-producten onderhevig aan het volgende:
• Systeembouwerproducten mogen alleen worden gebruikt voor het vooraf installeren als het besturingssysteem op een klantsysteem dat je gaat bouwen, wordt verkocht aan een eindgebruiker.
• Systeembouwerproducten mogen niet worden gebruikt als een upgradelicentie voor een bestaand onderliggend Windows-besturingssysteem.

[ Voor 39% gewijzigd door kluyze op 25-07-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Ik gok dat je hebt gehoord dat je door middel van een trucje met enkel een upgrade-versie ook een volledige versie van Windows kan installeren. Maar dat is dus niet legaal, dus als je dat zou doen, kan je net zo goed helemaal niks kopen en direct voor een illegale versie gaan, dan heb je hetzelfde :)

Dus gewoon een volledige versie kopen óf als je nu al een (legale) Windows hebt, daarvoor een upgrade-versie kopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MS zit constant te kloten met hun licentiemodel. Met W8 had je niet eens retail en was je verplicht om een OEM SB te nemen, die je gewoon vrolijk naar 8.1 kan upgraden. Maar nu ineens mag 't niet meer, tenzij je een retailer bent. Maar ondertussen smijten ze 'm gewoon in de winkel voor elke consument om te kopen. 8)7
Btw, is die OEM echt een SB editie, of een gewone OEM zoals je dat voor W8 had (principe van XP/7)?

* Hero of Time is blij dat hij dat gezeik met MS en hun licenties niet meer heeft :)

Pagina: 1