Ik had een discussie met een programmeur. Die vertelde me dat hij nooit records verwijdert, maar deze gewoon aanhoudt als de gebruiker op 'verwijderen' klikt. Hij verwijdert ze dus niet, maar zet alle waarden op NULL, behalve de auto-id de waarde van 1 foreign key veld op NULL. Als hij dan een nieuwe record aanmaakt, kijkt hij eerst of er nog zo'n lege record is die kan worden hergebruikt. De reden is dat de records bij verwijderen wel uit het overzicht van de database verdwijnen, maar qua geheugen er toch nog in blijven hangen, en dus van invloed zijn op de (bestands)grootte van de database. Is dit nog zo in MySQL?
Ik zou zelf zeggen gewoon alles echt verwijderen. En bij een 'Voeg toe' actie wordt er dan altijd weer echt een nieuwe record aangemaakt.
Het lijkt me dat indien er meer records worden weggegooid dan dat er worden aangemaakt, de database in het aantal MB's misschien wel hetzelfde blijft, maar zodra je weer meer nieuwe records erbij hebt aangemaakt, dat hij dan wel eerst de lege ruimte in de database zelf netjes benut voordat de database weer groter wordt qua bestandsgrootte. Klopt dat een beetje?
Ik zou zelf zeggen gewoon alles echt verwijderen. En bij een 'Voeg toe' actie wordt er dan altijd weer echt een nieuwe record aangemaakt.
Het lijkt me dat indien er meer records worden weggegooid dan dat er worden aangemaakt, de database in het aantal MB's misschien wel hetzelfde blijft, maar zodra je weer meer nieuwe records erbij hebt aangemaakt, dat hij dan wel eerst de lege ruimte in de database zelf netjes benut voordat de database weer groter wordt qua bestandsgrootte. Klopt dat een beetje?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 20:45 ]