Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WD my cloud start Humax opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ziggo account, alles in één. Aan mijn TV, een Samsung UE F40 7000, is een Humax recorder gekoppeld 5200C.
Nu heb ik onlangs een WD my cloud 3 TB gekocht en in mijn thuisnetwerk geplaatst.
Allemaal rechtstreeks op het modem aangesloten.
Als ik nu mijn TV aanzet, start de Humax tegelijkertijd op. Na ongeveer een halve minuut valt het beeld weg en krijg ik het opstartscherm van de Humax te zien. Na nog ongeveer een halve minuut heb ik gewoon beeld op de TV en dat blijft ook zo.
Als ik de WD uitschakel, gebeurt bovenstaande niet. De TV start gewoon op en dit blijft ook zo.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

*knip* nevermind

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 14:15 . Reden: Niet goed gelezen ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
Zet de uPnP functies van die WD eens uit. Ik heb al eerder meegemaakt (in geval van een FritzBox met uPnP anouncement functies) dat andere netwerkapparatuur hier niet goed mee overweg kan.
Dit resulteerde in mijn geval in het spontaan herstarten van CCTV apparatuur.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:31
Je kan ook UPnP uitzetten in je WiFi modem, dit kan helpen.
Als je vermeld welk Ziggo modem je hebt kan ik je vertellen hoe en wat.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo andy88,
Het modem is een Cisco EPC3928.
Maar ik heb Upnp al eens uitgezet in het modem. Werd alleen maar slechter. Hij deed het toen vaker.
Heb het dus weer snel teruggezet.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Beste rdfeij waar kan ik de UPnp functie van de WD vinden?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:38
Het probleem zit hem in de Twonky media-server van je WD. Ik weet niet of het op deze NAS ook werkt, maar deze tip kwam ik op het ziggo gebruikers forum tegen.

Verwijderd

Topicstarter
hallo hcQd,
Ik heb Twonky niet geinstalleerd. Of zit in de WD een Twonky media server?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:38
De WD My Cloud gebruikt TwonkyMedia als DLNA-mediaserver.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, die gereageerd hebben,
Voor mij heb ik een oplossing gevonden.
In het menu van de Humax, onder de kop instellingen - internetinstellingen - inhoud delen, heb ik de knop van aan op uit gezet.
Nu kun je wel de inhoud van de Humax niet meer delen met andere apparaten in het netwerk, maar dat vind ik niet zo erg. Ik deed dat bijna nooit.
Het opnieuw opstarten van de Humax gebeurt niet meer.
Het is geen echte oplossing, maar voor mij is dit prima.
Iedereen die gereageerd hebben, bedankt.
Pagina: 1