Hallo beste Tweakers zoals in de titel te lezen is ben ik bezig met het samenstellen van een gaming PC met een budget van €1000,-.
Mijn huidige PC is na jaren zeer toe aan vervanging en hierbij zoek ik jullie hulp.
In dit topic is mijn wenslijst tot nu toe te vinden, deze is voornamelijk gebasseerd op de Tweakers Bestbuyguide Juli.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voonamelijk gaming, games zoals League of Legends, DayZ, Rome 2 Totalwar, Farcry 3 etc. en natuurlijk toekomstige releases op hoge instellingen spelen.
Verder het gebruikelijke zoals office toepassingen, films, webbrowsing etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €1000,-. Assemblage zal ik zelf gaan doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, headset, muismat & toetsenbord heb ik al. OS & monitor is dus nog wel nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis componenten, SSD, optische drive, WiFi adapter, case, monitor en een OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee , ik sta open voor alle merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven al aangeven een SSD, DVD drive & wireless adapter zou ik graag in mijn nieuwe pc willen. Verder wil ik dat de PC niet al te veel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Nee dit was ik niet van plan.
Hieronder kun je mijn eigen invulling vinden aan mijn gestelde eisen, in dit lijstje ontbreken echter nog de monitor en case.
Ik heb voor deze 2 onderdelen nog geen geschikte keus kunnen vinden. Ik stel niet erg veel eisen aan een case behalve dat alle componenten er natuurlijk in passen.
Voor een monitor zoek ik een 24" of groter scherm.
Ik vraag me echter af of Windows 8 een goede keuze is. Ik heb een aantal negatieve reacties gehoord over Windows 8 en vraag me af wat volgens jullie de voordelen tegenover Windows 7 zijn.
Ik hoop dat jullie mij verder opweg kunnen en willen helpen.
Bij voorbaat dank!
Mijn huidige PC is na jaren zeer toe aan vervanging en hierbij zoek ik jullie hulp.
In dit topic is mijn wenslijst tot nu toe te vinden, deze is voornamelijk gebasseerd op de Tweakers Bestbuyguide Juli.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voonamelijk gaming, games zoals League of Legends, DayZ, Rome 2 Totalwar, Farcry 3 etc. en natuurlijk toekomstige releases op hoge instellingen spelen.
Verder het gebruikelijke zoals office toepassingen, films, webbrowsing etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €1000,-. Assemblage zal ik zelf gaan doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, headset, muismat & toetsenbord heb ik al. OS & monitor is dus nog wel nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis componenten, SSD, optische drive, WiFi adapter, case, monitor en een OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee , ik sta open voor alle merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven al aangeven een SSD, DVD drive & wireless adapter zou ik graag in mijn nieuwe pc willen. Verder wil ik dat de PC niet al te veel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Nee dit was ik niet van plan.
Hieronder kun je mijn eigen invulling vinden aan mijn gestelde eisen, in dit lijstje ontbreken echter nog de monitor en case.
Ik heb voor deze 2 onderdelen nog geen geschikte keus kunnen vinden. Ik stel niet erg veel eisen aan een case behalve dat alle componenten er natuurlijk in passen.
Voor een monitor zoek ik een 24" of groter scherm.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 166,90 | € 166,90 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Club3D Radeon R9 280X royalQueen | € 237,90 | € 237,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 19,07 | € 19,07 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 80,53 | € 80,53 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,42 | € 65,42 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 76,70 | € 76,70 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 102,99 | € 102,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 891,70 | |
Ik vraag me echter af of Windows 8 een goede keuze is. Ik heb een aantal negatieve reacties gehoord over Windows 8 en vraag me af wat volgens jullie de voordelen tegenover Windows 7 zijn.
Ik hoop dat jullie mij verder opweg kunnen en willen helpen.
Bij voorbaat dank!