Wifi ontvanger voor pc

Pagina: 1
Acties:

• Mark.-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik zoek een?
Wifi ontvanger voor in de pc, omdat deze geen wifi ontvangt. Ik zoek wel naar een kleine usb dongle, geen PCI kaart of antenne.

Wat is je budget?
rond de 20-25 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik zoek naar een betrouwbaar en snel apparaatje dat je niet zomaar in de steek laat of stottert met de wifi connectie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om een wireless router in een appartement op de 3e verdieping, welke router het is kan ik niet zeggen. De router zit in een meterkast aan de muur bevestigd en zal verbinding moeten maken met 2 computers die 2 kamers verder weg zit, dus door zo'n 2 muren/deuren heen en eventueel wat kasten. (wordt nog verbouwd)

En als ik op tweakers hier kijk dan hebben ze het ook over 'interfaces', wat zijn dit en moet ik hier op letten? Zoja, waarop precies?

Alvast bedankt!

Groeten,
Mark

[ Voor 22% gewijzigd door Mark.- op 21-07-2014 14:43 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou zeggen, lees de reviews bij deze apparaatjes eens door.

• Mark.-
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb de reviews bekeken maar ze verschillen toch wel erg van elkaar. Ik heb mijn budget veranderd rond de 20-25 euro.

De ene persoon is negatief en de andere heel positief over een apparaat, dan weet ik ook niet wat ik ermee moet.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb destijds gewoon de goedkoopste van een normaal merk gekocht. Dat werkte redelijk maar omdat mijn pc in de hoek op de grond staat was het niet ideaal. Vervolgens heb ik een usb verlengkabeltje gekocht en de dongle iets hoger gehangen. Toen was het prima.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:36
PC?
Waarom geen PowerLine?
Stabieler en sneller dan WiFi.

pricewatch: TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V1)

• Mark.-
Het gaat om een appartement van familie, ze hebben er niet geweldig veel stopcontacten en willen niet overal kabels hebben en dat ze die moeten wegwerken. Vandaar dus. Toch bedankt!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hier hoef je geen kabels voor te trekken en de pc zelf zit in een stopcontact neem ik aan?

• Mark.-
Ik geloof toch dat de powerline de wifi verbinding omzet in een vaste verbinding? Er zal wel degelijk een kabel komen te lopen, en 2 extra stopcontacten bezet zijn ;)

Wat denken jullie van dit apparaatje, en van de site 'https://www.megekko.nl/product/952662/' ?
pricewatch: TP-Link N900 Draadloze dubbelband USB-adapter

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Powerline zet bekabeld om naar het stroomnet en van stroomnet weer om naar bekabeld. Het ene kastje plug je in naast het modem, de ander bij de pc. Kabeltje in beide kastjes en klaar.

Die wifi ontvanger is al iets degelijker aangezien het dual band is. Als er verder geen hardcore dingen gedaan worden over de wifi komen ze er misschien wel mee weg.

• Mark.-
Oke bedankt voor die informatie, maar ze willen liever de draadloze. Ik denk dat dit topic gesloten kan worden, ik ben er al achter denk ik.

Bedankt voor de snelle reacties iedereen!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar waarom zoveel uitgeven. Ik heb de tp link van 8 euro bijvoorbeeld, en die pikt signalen tot op 500 meter nog redelijk op. Dus waarom zou je duurder gaan?

• Mark.-
Vanwege de betrouwbaarheid. snelheid en de 5.0 Ghz support. Daarnaast weet mijn familielid er helemaal niets vanaf en levert hij alleen het geld, ik wist er sinds kort ook nog niet veel vanaf, maar om voor een koopje zo'n apparaatje te leveren en dat het vervolgens kuren krijgt kunnen we niet hebben, dan vraagt die me de volgende keer niet meer om iets te doen.
Pagina: 1