Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 09:06
Tja, misschien een domme vraag. Maar wat mij net opviel is dat bij mijn loonstroken (van twee verschillende bedrijven) de 'Periode' niet overeenkomt met het aantal uitbetaalde uren: dat is van de periode daarvoor.

Zo heb ik vandaag een loonstrook ontvangen van 'Periode 01-07/ 31-07' terwijl het volgens mij vandaag 21-07 is.. Het aantal uur klopt wel met de voorgaande periode, 01-06/30-06.

Realistischer is mijn andere loonstrook periode 16/06 t/m 13/07, maar ook daar is het aantal uren juist van de maand ervoor.

Hoe zit dit nou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:08
Wat zeiden ze toen je naar de salarisadministratie belde? Het snelste antwoord op je vraag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:39
Heb je toevallig een '0-uren-contract'? Dan wil het dikwijls voorkomen dat de gewerkte uren de maand erna worden betaald. Dus wat je in de periode 01-06/30-06 hebt gewerkt krijg je met het salaris van juli betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is op zich niet ongebruikelijk dat je een stukje van de maand vooruitbetaald krijgt. Volgens mij is dat zelfs tot op zekere hoogte verplicht; waarom zou je werkgever er niet op hoeven te vertrouwen dat jij de hele maand komt werken en jij er wel op moeten vetrouwen dat ie aan het eind van de maand de boel uitbetaald...

Maar dan is het wel wat vreemd als je effectief de maand ervoor betaald krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
De administratie even bellen want dat verschilt per bedrijf.

Zo zijn er bedrijven die bij wijze van geld vooruit schieten op basis van contract-uren en de periode daarna meer of minder-uren corrigeren,
maar er zijn ook bedrijven waar je eerst 4 weken vol maakt, vervolgens nog een paar weken moet wachten voordat alles is afgerond en dan kun je gerust twee maanden aan het werk zijn geweest voordat je je eerste euro krijgt uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Dat heb ik volgens mij ook. Salaris van juni krijg ik eind juli uitbetaald, terwijl er periode juli op staat. Heb een 0-uren contract, denk dat het met hun administratie te maken heeft. Anyway ze zeiden direct dat je je geld een maand later krijgt dus dan vind ik het niet zo'n probleem :)
Zou het wel even navragen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 09:06
Ok dank heren. Het klopt allemaal wel, vond het alleen zo vreemd dat de 'periode' zo duidelijk werd aangegeven en dat de uren van de periode ervoor waren. Ik werk inderdaad via 0-uren contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik weet helaas het antwoord op je vraag niet, maar ik kan je wel melden: domme vragen bestaan niet. Onthou dat goed.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Pagina: 1